Aegean Airlines: Η Piraeus Sec δίνει τιμή στόχο €16,20
H Piraeus Securities επανεκκινεί την κάλυψη της μετοχής της Aegean Airlines με τιμή στόχο στα €16,20 και σύσταση outperform (υπεραπόδοσης) με περιθώριο ανόδου που ξεπερνά το 30%.
Σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, το επενδυτικό στόρι της Aegean Airlines βασίζεται σε μια σειρά από στοιχεία που αφορούν:
1) την πορεία του τουρισμού στην Ελλάδα που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται χάρη στις επενδύσεις στον τομέα της φιλοξενίας και των υποδομών (π.χ. Ελληνικό, αεροδρόμιο Καστέλι στο Ηράκλειο Κρήτης),
2) τη στρατηγική τοποθέτηση της εταιρείας (ανταγωνιστική δομή κόστους) που αναμένεται να επιτρέψει τη διατήρηση ή την αύξηση στο ηγετικό μερίδιο αγοράς της στην ελληνική αεροπορική αγορά,
3) τη συνεχή αναβάθμιση του στόλου, η οποία αναμένεται να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, αυξάνοντας τη χωρητικότητα θέσεων, την αναβάθμιση των υπηρεσιών και τη δημιουργία σημαντικών εξοικονομήσεων, τόσο στο κόστος καυσίμων όσο και στο κόστος συντήρησης,
4) τη χρήση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) ως κόμβου για τη δρομολόγηση διεθνών πτήσεων προς το δίκτυο περιφερειακών αεροδρομίων που δίνει στην Aegean ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα,
5) το ότι η μετοχή της εταιρείας είναι διαπραγματεύσιμη στο ίδιο επίπεδο αποτίμησης με τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες με βάση τον δείκτη EV/EBITDAR του 2024 με βάση τις εκτιμήσεις των ομότιμων εταιρειών, αλλά προσφέρει καλή μερισματική απόδοση 5-6% και ισχυρή παραγωγή ταμειακών ροών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας για το μέλλον.
Παρά τις απώλειες που υπέστη κατά την περίοδο του COVID, η Aegean κατάφερε να ξεπεράσει την κρίση και να επωφεληθεί από την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, που έχει σημειωθεί από το καλοκαίρι του 2022.
Στα θετικά σημεία συνεκτιμώνται τα εξής:
– Η Aegean μετέφερε 6,7 εκατ. επιβάτες την περίοδο του πρώτου εξαμήνου του 2023 επισημαίνοντας μια αύξηση 42% της επιβατικής κίνησης σε ετήσια βάση, ενώ ξεπέρασε την επιβατική κίνηση της περιόδου προ της πανδημίας.
– Οι υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, η ανταγωνιστική βάση κόστους και η συνεχής αναβάθμιση του στόλου της Aegean θα επιτρέψουν στην εταιρεία να διατηρήσει το ηγετικό της μερίδιο αγοράς στην αναπτυσσόμενη ελληνική αεροπορική αγορά.
– Αναμένουμε ότι η εταιρεία θα επαναφέρει τη μερισματική της πολιτική, από το 2023.
Η Piraeus Securities προβλέπει ετήσιο ρυθμό αύξησης των λειτουργικών κερδών προ αποσβέσεων και μισθώσεων (CAGR EBITDAR) 18% την περίοδο 2022-2025 λόγω της αύξησης της κίνησης των επιβατών, της αύξησης της χωρητικότητας και των εσόδων και της βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητας λόγω της αναβάθμισης του στόλου.
Η τιμή-στόχος συνεπάγεται έναν πολλαπλασιαστή EV/EBITDAR 4,8 φορές, ελαφρώς πάνω από το μελλοντικό πολλαπλασιαστή EV/EBITDAR του Ομίλου λόγω των βελτιωμένων τάσεων στον ελληνικό τουρισμό.
Προβλέπει, επίσης, μερισματική απόδοση για το 2023 της τάξης του 3,5%, δεδομένου ότι η εταιρεία θα πρέπει να επαναφέρει τη διανομή μερίσματος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της χρηματιστηριακής.
Ο Δήμος Κηφισιάς και η Folli Follie
Ο υποψήφιος δήμαρχος Κηφισιάς Βασίλης Ξυπολυτάς είναι εξαιρετικά συμπαθής και φέρελπις.
Και είναι λογικό ως επαγγελματίας πολιτικός, να γνωρίζει πλήθος κόσμου και να συναναστρέφεται κάθε καρυδιάς καρύδι.
Ωστόσο, για τους άμεσους συνεργάτες του, ήτοι εκείνους που θα απαρτίζουν πιθανότατα το επόμενο δημοτικό συμβούλιο Κηφισιάς θα πρέπει να έχει μια καλύτερη γνώση και άποψη.
Κάνουμε αυτή την αναφορά, διότι προ ημερών ο Βασίλης Ξυπολυτάς ανακοίνωσε για υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο με την παράταξη του, ένα στενό φίλο της οικογένειας Κουτσολιούτσου που κατείχε θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο της Folli Follie λίγο μετά την έκρηξη του σκανδάλου και ο οποίος απομακρύνθηκε από τη Διοίκηση της αμαρτωλής εισηγμένης, με τη δικαστική απόφαση που επεδίωξε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Αναμφίβολα ο εν λόγω διαθέτει περγαμηνές ως επιχειρηματίας και ως δραστήριος δημότης και οικονομικός παράγοντας της Κηφισιάς, αλλά το πέρασμα του από την Folli Follie και η στενή του σχέση με την οικογένεια Κουτσολιούτσου δημιουργούν αρνητικούς συνειρμούς.
Και όσοι θέλουν να βοηθήσουν τον Βασίλη θα έπρεπε εξ αρχής να γνωρίζουν πως τα προβλήματά τους δεν πρέπει να γίνουν και δικά του…
Βαρίδι για τον ΟΤΕ η Τelekom Romania
Για ακόμα ένα τρίμηνο η Ρουμανία παρέμεινε το μεγάλο αγκάθι για τον όμιλο ΟΤΕ ΟΤΕ -0,21% 14,07 καθώς ο τζίρος της Telekom Romania μειώθηκε κατά 11,4% σε ετήσια βάση, από 78,2 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2022, στα 69,3 εκατ. ευρώ το 2023.
Παρά το γεγονός ότι οι συνδρομητές στην κινητή είναι αυξημένοι κατά 3% σε σχέση με το 2022, τα προσαρμοσμένα EBITDA παρουσίασαν μεγάλη μείωση 65% στα 4,8 εκατ. ευρώ από 13,7 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2022, ενώ και τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής επίσης διολίσθησαν στα 46,3 εκατ. ευρώ από 50,5 εκατ. το 2022.
Πριν περίπου τρεις μήνες, ο κ. Μπάμπης Μαζαράκης ανέλαβε καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου στην Telekom Romania με στόχο να αναμορφώσει την εταιρεία.
Στην Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στις 7 Ιουνίου, ο CEO του ομίλου Μιχάλης Τσαμάζ είχε πει καθαρά ότι εξετάζεται η περίπτωση της πώλησης.
«Στόχος είναι να εξασφαλίσουμε ότι η εταιρεία στην Ρουμανία κινείται σωστά και παραμένει υγιής και αν βρεθεί το κατάλληλο τίμημα θα την πουλήσουμε, όμως αυτό θέλει δουλειά ακόμα» είχε επισημάνει χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμάζ.
Γιατί έχουν «κολλήσει» οι τιτλοποιήσεις της Πειραιώς και Εθνικής
Την ώρα που η αγορά, έχοντας και τη σύμφωνη γνώμη της κυβέρνησης, αναμένει την θεσμοθέτηση του Ηρακλή ΙΙΙ για την οριστική διευθέτηση του ζητήματος των κόκκινων δανείων του εγχώριου πιστωτικού συστήματος, πληροφορίες αναφέρουν ότι τις τελευταίες ημέρες έκαναν την εμφάνισή τους σημαντικά προβλήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι θεσμοί ζήτησαν να γίνει επανατιμολόγηση στα χαρτοφυλάκια Frontier II της Εθνικής Τράπεζας και Sunrise 3 Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ 0,27% 3,74 για τα οποία οι σχετικές εγκρίσεις, όπως έχει γράψει το NPL Confidential, είχαν δοθεί εδώ και καιρό.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο SSM δεν κρύβει την ενόχλησή από την καθυστέρηση που σημειώνεται, καθώς είχε ανάψει πράσινο φως για τις δυο τιτλοποιήσεις από τον περασμένο Ιανουάριο.
Το όλο θέμα φαίνεται να έχει προκαλέσει και την δυσαρέσκεια της DG Comp, η οποία φαίνεται να βρίσκεται πίσω από την εντολή για την επανατιμολόγηση των δυο συναλλαγών.
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση της Eurostat να αλλάξει τα κριτήρια με τα οποία οι κρατικές εγγυήσεις των τιτλοποιήσεων προσμετρώνται στο δημόσιο χρέος είχε ως αποτέλεσμα οι δύο τιτλοποιήσεις να μπουν στο «ψυγείο» από το υπουργείο Οικονομικών για περισσότερο από έξι μήνες.
Σύμφωνα με τα κριτήρια που δημοσιοποίησε η Eurostat και αναμένεται να εφαρμοστούν για τις νέες τιτλοποιήσεις, το ρίσκο στις τιτλοποιήσεις του «Ηρακλή» θα πρέπει να κατανέμεται ισομερώς ανάμεσα στο Δημόσιο και τους ιδιώτες.
Πηγές με γνώση των διαδικασιών εξηγούν ότι και για τις δύο εκκρεμείς τιτλοποιήσεις έχει ληφθεί πρόνοια ώστε να είναι δημοσιονομικά ουδέτερες, γεγονός που εμπνέει αισιοδοξία ότι πλησιάζει η στιγμή που θα λάβουν το «πράσινο φως» από το υπουργείο Οικονομικών για ένταξη στον «Ηρακλή».
Ειδικά για το «Frontier II», η Εθνική Τράπεζα ΕΤΕ 0% 7,87 προχώρησε σε προσαρμογές που κόστισαν 30 εκατ. ευρώ στην τράπεζα προκειμένου να διασφαλιστεί η συμβατότητα της τιτλοποίησης με τα νέα, αυστηρότερα κριτήρια της Eurostat.
Αντίστοιχες προσαρμογές έχουν γίνει και στο «Sunrise III» της Πειραιώς, αναφέρουν πηγές του κλάδου.
Ένας προσομοιωτής για την Αegean
Για τις επιδόσεις και την προοπτική της μετοχής της Aegean Αirlines σας ενημερώσαμε χθες αναλυτικότατα.
Σήμερα θα ήθελα να σας μεταφέρω τις τελευταίες εξελίξεις για τη λειτουργία της ίδιας της εταιρείας.
Όπως με ενημέρωσαν η Aegean Airlines προχωρά ταχύτατα στην υλοποίηση ενός εμβληματικού έργου που αφορά στο νέο εκπαιδευτικό κέντρο που θα δημιουργήσει στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών μαζί με τη CAE.
Ήδη η Aegean προχώρησε στην προμήθεια ενός υπερσύγχρονου προσομοιωτή πτήσεων για αεροσκάφη τύπου Airbus 320neo.
Άνθρωπος με πολύ καλή γνώση των όσων συμβαίνουν στο νέο εκπαιδευτικό κέντρο που αναμένεται να εξοπλιστεί με τουλάχιστον τέσσερις προσομοιωτές, μου λέει ότι η Aegean πούλησε το εν λόγω σύστημα στην Aegean CAE Flight Training Α.Ε (ACFT) έναντι 2,8 εκατ. Ευρώ.
Να προσθέσω, ότι η Aegean κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο της ACFT, καθώς αυτή ανήκει κατά 51% στην Olympic Air, η οποία είναι θυγατρική της αεροπορικής εταιρείας.
Ο προσομοιωτής αυτός είναι ένας από τους δύο του είδους του που θα τοποθετηθούν στο νέο εκπαιδευτικό κέντρο πιλότων και πληρωμάτων, στο κτίριο Β56 του ΔΑΑ και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2023.
Ο Φίλιππος Μαννάρης νέος Πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας στην Κύπρο
Η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (Κύπρου) Λτδ, ανακοίνωσε, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της και κατόπιν της λήψης έγκρισης από τις Εποπτικές Αρχές, το διορισμό του Φίλιππου Μαννάρη ως Ανεξάρτητου – Μη Εκτελεστικού Μέλους και Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Τράπεζας.
Όπως ανακοίνωσε η Τράπεζα, ο κ. Μαννάρης αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο London School of Economics & Political Science με BSc (First Class Honours) στις Αναλογιστικές Επιστήμες, είναι αδειούχος αναλογιστής και είναι κάτοχος πιστοποιητικού Εταιρικής Διακυβέρνησης από το INSEAD.
Είναι επικεφαλής της Aon Solutions Κύπρου από το 2003, υπεύθυνος για την παροχή των συμβουλευτικών υπηρεσιών του Ομίλου στην Κύπρο και στη Μέση Ανατολή.
Ο Ματζούφας φεύγει, ο Ορέστης Καβαλάκης έρχεται στο Ταμείο Ανάκαμψης
Mε ένα μήνυμα χθες στον προσωπικό του λογαριασμό στο face book μας αποχαιρέτησε ο Νίκος Ματζούφας αποχωρώντας από τη θέση του του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης.
Τη θέση του καταλαμβάνει ο Ορέστης Καβαλάκης στενός συνεργάτης του Νίκου Παπαθανάση, μετά από απόφαση που υπέγραψαν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης.
Είναι γεγονός ότι ο απερχόμενος διοικητής – όπως άλλωστε πιστοποιείται και από πολυάριθμα φωτογραφικά εσταντανέ – συνέβαλε στην εκταμίευση πολλών κονδυλίων από το Ταμείο.
Όπως μας υπενθύμισε και ο ίδιος στο μήνυμα του επί των ημερών του στην ελληνική οικονομία έχουν εισρεύσει 11,1 δισ. βάσει της ικανοποιητικής επίτευξης των οροσήμων, ποσό το οποίο μας κατατάσσει 1ους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ως ποσοστό του ΑΕΠ.
Επίσης, είμαστε στις 3 πρώτες χώρες που έχουν ολοκληρώσει τρία αιτήματα πληρωμής.
Το ελληνικό πρόγραμμα άρχισε να υλοποιείται από τον Σεπτέμβριο 2021 και ήδη σε λιγότερο από δύο έτη έχουμε ενεργοποιήσει 771 έργα σε όλη την επικράτεια συνολικού ύψους 20,3 δισ. ενώ στο πλαίσιο του δανειακού σκέλους που αποτελεί ευρωπαϊκή καινοτομία ως προς τον τρόπο που στήθηκε, έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί 203 δανειακές συμβάσεις για ιδιωτικά έργα συνολικού ύψους επενδύσεων 7,2 δισ. κινητοποιώντας 2,9 δισ. δανειακούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.
Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.