ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εισήγηση που του έγινε πριν δύο μήνες, να διεκδικήσει την Κωτσόβολος, έγινε δεκτή, γιατί επιταχύνει την επίτευξη των στόχων του τρίτου πυλώνα ανάπτυξης της εταιρείας τη σχέση της με τους πελάτες της. Γιατί η ΔΕΗ είναι πολύ περισσότερα από τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και προμήθειας ενέργειας, και στοχεύει παράλληλα με τη στροφή της στις ΑΠΕ, και την επέκτασή της εκτός Ελλάδας, τη στενότερη σχέση με τους πελάτες της και την αξιοποίηση του σημαντικού περιουσιακού της στοιχείου του πελατολογίου της των 6 εκ. νοικοκυριών για να δημιουργήσει νέες ροές εσόδων.
Ήδη η ΔΕΗ τα τελευταία χρόνια αλλάζει πάρα πολύ και γρήγορα, προς όφελος όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Η ΔΕΗ έχει καταφέρει να δημιουργήσει συνολικά μία νέα εμπειρία και μία νέα σχέση με τους πελάτες, αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για μια νέα ψηφιακή εμπειρία εξυπηρέτησης, με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να τρέχει με «χίλια».
Η στρατηγική της ΔΕΗ περιλαμβάνει αλλαγή μοντέλου με κεντρικές υπηρεσίες, ενιαία εμπειρία και νέα κανάλια. Η ΔΕΗ τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει την εμπειρία που προσφέρει στους πελάτες της με τη δημιουργία δωρεάν call center με διευρυμένο ωράριο και νέες υπηρεσίες, ανανεωμένα phygital καταστήματα, chatbot, νέο site, online application, online support, καθώς και το νέο myΔΕΗ app.
Αν καταφέρει να αποκτήσει την αλυσίδα Κωτσόβολος, θα εξασφαλίσει παρουσία με περισσότερα από 90 μεγάλα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, επιτυγχάνοντας όχι μόνο να ενισχύσει την παρουσία της ΔΕΗ σε όλη την Ελλάδα, αλλά και να αποκτήσει μια νέα δραστηριότητα, σε ένα κλάδο που κρύβει μεγάλες ευκαιρίες.
Σε μια εποχή που η εταιρεία όχι μόνο δεν μπορεί να μεγαλώσει άλλο το μερίδιό της στην προμήθεια ενέργειας αλλά οφείλει και να το μειώσει, για να συνεχίσει να αυξάνει τα έσοδά της και να μη μειώσει το σημαντικό της πελατολόγιο, η εταιρεία επιλέγει να αναπτύξει μια νέα δραστηριότητα τη λιανική ηλεκτρικών ειδών, αυξάνοντας τις ροές εσόδων και δημιουργώντας σημαντικές συνέργειες με την προμήθεια ενέργειας.
Ήδη από την αρχή του έτους στα μερίδια της ΔΕΗ τόσο στην παραγωγή όσο και στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας μειώθηκαν και πλέον διαμορφώνονται κοντά στο 55%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με Μηνιαίο Δελτίο Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ το μερίδιο της ΔΕΗ στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας τον Ιούνιο διαμορφώθηκε στο 55,38%. Μάλιστα από τον Φεβρουάριο του 2023 που ήταν στο 62,19%, καταγράφει συνεχή μείωση.
Ωστόσο, το μερίδιο της επιχείρησης είναι πάνω από 60% και συγκεκριμένα 63,5% στη Χαμηλή Τάση όπου τροφοδοτούνται νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις κάτι όμως που επίσης πρέπει να μειωθεί για να μην έχει χαρακτηριστικά δεσπόζοντος παίκτη στην αγορά και να επιτυγχάνονται σταδιακά οι στόχοι που είχαν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο των Μνημονίων.
Επομένως, τώρα είναι ανάγκη να αντισταθμίσει τα έσοδα που χάνει από το μειωμένο μερίδιο, με περισσότερα έσοδα από άλλες υπηρεσίες και προϊόντα, αξιοποιώντας την ακόμη ισχυρή παρουσία της στους ιδιώτες καταναλωτές.
Κρυμμένες αξίες στη λιανική ηλεκτρικών ειδών
Η λιανική ηλεκτρικών ειδών, είναι ένας κλάδος που έχει συρρικνωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καθώς μέσα στην κρίση της τελευταίας δεκαετίας πολλές γνωστές αλυσίδες εξαφανίστηκαν.
Με τις άλλες δύο αλυσίδες να ανήκουν ήδη σε μεγάλους ομίλους Public-Media Markt και Πλαίσιο, η Κωτσόβολος είναι η μόνη ευκαιρία για όποιον θέλει να μπει στην αγορά αυτή, που έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια.
Τόσο η σημαντική ανάπτυξη του τουριστικού real estate, όσο και η επερχόμενη ανάπτυξη σε συνδυασμό με την τάση για ανανέωση του εξοπλισμού των νοικοκυριών στις ηλεκτρικές συσκευές, με επιδοτήσεις για ενεργειακή εξοικονόμηση, αναμένεται να φέρει νέα σημαντικά έσοδα στις λίγες πια αλυσίδες της αγοράς.
Την ίδια στιγμή η νέα τεχνολογία, δημιουργεί μια μεγάλη γκάμα νέων συσκευών (ψηφιακούς μετρητές, φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φ/β πάνελ, αντλίες θερμότητας) που σύντομα θα προσθέσουν μια σημαντική νέα δραστηριότητα στα ηλεκτρικά είδη.
Ο συνδυασμός της δραστηριότητας της ΔΕΗ στην προμήθεια ενέργειας, με τη λιανική συσκευών, δημιουργεί σημαντικά περιθώρια συνεργιών και δίνει στην ΔΕΗ προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, που δεν θα διαθέτει ισχυρό κανάλι διανομής στη λιανική.
Αν μάλιστα αναπτύξει την εμπορική της παρουσία με υβριδικό τρόπο, συνδυάζοντας τα μεγάλα καταστήματα μιας αλυσίδας με την ψηφιακή της παρουσία, εξελίσσοντας το app της ΔΕΗ, σε ένα marketplace, μπορεί να αναπτύξει τη σχέση με τον πελάτη με οριζόντιες υπηρεσίες και προσφορές, ενισχύοντας την πιστότητα του πελατολογίου της και αυξάνοντας τη δυνατότητα εσόδων από κάθε έναν από τα 6 εκ. καταναλωτές που την εμπιστεύονται.
Το μοντέλο της Cosmote, που ξεκίνησε με την εξαγορά της αλυσίδας Γερμανός, και σήμερα έχει ισχυρή παρουσία τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο, δείχνει τις δυνατότητες που έχει και η ΔΕΗ και σήμερα βάζει πλώρη να τις αξιοποιήσει.
Διαβάστε επίσης:
Κωτσόβολος: Το κέρδος της ΔΕΗ από πιθανή εξαγορά – Στη διεκδίκηση και ο Θ. Φέσσας
ΔΕΗ: Ξαφνικό ενδιαφέρον για την Κωτσόβολος
Κωνσταντίνος Γεράρδος (Πλαίσιο): Μας ενδιαφέρει η Κωτσόβολος