Η Maersk διατάχθηκε να πληρώσει πάνω από 700.000 δολάρια σε έναν πρώην ναυτικό που απολύθηκε μετά από παράπονα που διατύπωσε για την ασφάλεια του πλοίου στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.

Τον Δεκέμβριο του 2022, ένας ναυτικός που ήταν ναυτολογημένος στο πλοίο, χωρητικότητας 4.154 teu ,Safmarine Mafadi, τώρα Maersk Tennessee, ανέφερε μια λίστα με παρατηρήσεις για την κατάσταση του πλοίου.

1

Μετά την επιθεώρηση του σκάφους, η Maersk Line με έδρα τη Βιρτζίνια, απέλυσε τον ναυτικό και στη συνέχεια διέκοψε την απασχόλησή του τον Μάρτιο του 2021, επειδή υπέβαλε την καταγγελία χωρίς να ειδοποιήσει πρώτα την εταιρεία.

Μια ομοσπονδιακή έρευνα από την Υπηρεσία Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία των ΗΠΑ (OSHA) διαπίστωσε ότι η απόλυση του ναυτικού από τη Maersk παραβίαζε τον ομοσπονδιακό νόμο περί προστασίας του ναυτικού και διέταξε τον όμιλο Maersk να αποκαταστήσει τον ναυτικό και να πληρώσει 457.759 δολάρια για καθυστερούμενους μισθούς, τόκους, αποζημιώσεις.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία των ΗΠΑ, ναυτικός σε πλοίο νηολογημένο στις ΗΠΑ ή σε οποιοδήποτε σκάφος που ανήκει σε πολίτη των ΗΠΑ μπορεί να αναφέρει ανησυχίες απευθείας στην ακτοφυλακή και δεν υποχρεούται να ακολουθήσει οποιαδήποτε πολιτική της εταιρείας που απαιτεί από τους υπαλλήλους να αναφέρονται πρώτα στην εταιρεία.

«Ο ομοσπονδιακός νόμος προστατεύει το δικαίωμα του ναυτικού να αναφέρει παρατηρήσεις για την ασφάλεια στους ομοσπονδιακούς ρυθμιστικούς οργανισμούς, γεγονός που πρέπει να γνωρίζει κάθε εργοδότης της ναυτιλιακής βιομηχανίας και ιδιοκτήτης πλοίου», δήλωσε ο περιφερειακός διαχειριστής του OSHA Eric S. Harbin.

«Η αποτυχία αναγνώρισης αυτών των δικαιωμάτων μπορεί να διαμορφώσει μια κουλτούρα εκφοβισμού που θα μπορούσε να οδηγήσει σε καταστροφικές ή θανατηφόρες συνέπειες. Η εντολή υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας να επιβάλλουμε τα δικαιώματα των πληροφοριοδοτών που προστατεύουν τους ναυτικούς».

Η Maersk Line, η οποία διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο στόλο σημαίας των ΗΠΑ σε εμπορικές υπηρεσίες και απασχολεί περίπου 700 Αμερικανούς ναυτικούς, έχει επίσης λάβει εντολή να αναθεωρήσει την πολιτική της ώστε να μην απαγορεύει στους ναυτικούς να επικοινωνούν με την ακτοφυλακή ή άλλες ομοσπονδιακές, πολιτειακές ή τοπικές ρυθμιστικές υπηρεσίες πριν ειδοποιήσουν πρώτα την εταιρεία.

Διαβάστε επίσης:

Ανακατατάξεις στις εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ – Προηγείται η MSC, που επενδύει τώρα και στα τρένα

Κώστας Λυμπουσάκης: Η παρουσία και η συνδρομή ρυμουλκού αποτελεί επιβεβλημένο προληπτικό μέτρο ασφάλειας των λιμένων

Σταύρος Μιχαηλίδης: «Σκιώδης υπουργός Ναυτιλίας» του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ