Σε διαρκείς ελέγχους στα εν εξελίξει έργα υποδομών σε όλη τη χώρα προχωρά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποδομών και μεταφορών προκειμένου να έχει μία καλύτερη εικόνα των χρονοδιαγραμμάτων, αλλά και των ιδιαίτερων προκλήσεων που μπορεί να αντιμετωπίσει κάθε project, ενώ ταυτόχρονα, όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στην ηγεσία του υπουργείου συνεχίζεται και η δράση στις βασικές προτεραιότητες που έχει θέσει ο Χρήστος Σταϊκούρας από το βήμα της Βουλής.

Η πρώτη εξ αυτών είναι να υπάρχει μία καλή εικόνα των έργων που υλοποιεί το υπουργείο υποδομών και στόχος είναι η ενημέρωση να έχει ολοκληρωθεί πριν από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Πιο συγκεκριμένα, η πολιτική ηγεσία έχει ξεκινήσει ήδη να ενημερώνεται ήδη για τα έργα από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ενώ θα πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία επισκέψεις σε πλήθος έργων και εκτιμούν ότι θα υπάρχει μία πλήρης εικόνα λίγες ημέρες πριν από τη ΔΕΘ.

1

Τονίζουν, δε, ότι προς το παρόν έχει παρατηρηθεί ότι τα χρονοδιαγράμματα επιβεβαιώνονται, και προσθέτουν ότι το ποσοστό υλοποίησης του Πάτρα-Πύργος, που επισκέφθηκε πρόσφατα ο υπουργός μαζί με την υφυπουργό, Χριστίνα Αλεξοπούλου, έχει αγγίξει το 20%.

Η επόμενη επίσκεψη σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αφορούν τη Θεσσαλονίκη στην οποία θα βρεθεί την επόμενη Παρασκευή σύσσωμη η ηγεσία προκειμένου να συνομιλήσει με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Δήμο Θεσσαλονίκης για έργα και φορείς που αφορούν την καθημερινότητα του πολίτη, όπως το Μετρό, το Flyover και ο ΟΑΣΘ.  Επίσης, αναμένεται στις αρχές του επόμενου μήνα να μεταβεί ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος στην Κρήτη.

Η δεύτερη προτεραιότητα αφορά την καθημερινότητα του πολίτη με σημαντικότερο το Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, καθώς και το στόλο των λεωφορείων. Μάλιστα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι όσον αφορά τα λεωφορεία έχουν υπάρχουν προβλήματα δεκαετιών, καθώς πρόκειται για το πιο γερασμένο στόλο στην Ευρώπη στην πλειοψηφία του.

Για αυτό το λόγο ως βασικός στόχος έχει τεθεί η άφιξη των 650 νέων πράσινων λεωφορείων εντός του 2024 και σταδιακά θα αντικατασταθούν τα παλαιότερα οχήματα. Επίσης, υπάρχουν και άλλα εκκρεμή ζητήματα, όπως η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ και το leasing οχημάτων, ενώ εξετάζεται και η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού στα τρένα και τα λεωφορεία, μέσω προσλήψεων στον ΟΣΕ και τον ΟΣΥ.

Η επόμενη προτεραιότητα αφορά την ασφάλεια πρωτίστως στο σιδηρόδρομο, αλλά και στην αεροπορία, με πιο πρόσφατη εξέλιξη τη χρηματοδότηση του ΟΣΕ, ενώ υπάρχει επίβλεψη των χρονοδιαγραμμάτων των συμβάσεων για την τηλεδιοίκηση στα τρένα και θα χρησιμοποιηθεί ο νόμος του 2020 για τις πτήσεις.

Ένας ακόμα πυλώνας είναι τα έργα του μέλλοντος, όπως για παράδειγμα η ηλεκτροκίνηση, που έχει μεταφερθεί από το υπουργείο ενέργειας και περιβάλλοντος, η ψηφιοποίηση των υποδομών, αλλά και τα ζητήματα οδικής ασφάλειας.

Η τελευταία προτεραιότητα είναι τα αρδευτικά έργα. Αναλυτικότερα το υπουργείο υποδομών έχει αναλάβει την ωρίμανση και την υλοποίηση ενός σημαντικού πακέτου τουλάχιστον 63 έργων συνολικής αξίας 2 δισ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Χρήστος Σταϊκούρας: Υλοποιούμε 188 έργα ύψους 27,6 δισ. ευρώ μέχρι το 2030

Υπουργείο Υποδομών: Στην τελική ευθεία τα πράσινα λεωφορεία – Πότε έρχονται σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ

Σταικούρας: Οι βασικές προτεραιότητες στις υποδομές – Στα 27 δισ. ευρώ τα έργα έως το 2023