ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με την Intermodal, η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο DH Shipbuilding της Νοτίου Κορέας, για την κατασκευή αρχικά δύο και με option για δύο ακόμη δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 158,000 dwt.
Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με scrubber και το κόστος τους θα ανέλθει σε 84 εκατ. δολάρια έκαστο.
Η παράδοση τους στη ναυτιλιακή προγραμματίστηκε για την διετία 2025-2026.
Πρόκειται για τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια του στόλου της Atlas Maritime, η οποία τα προηγούμενα χρόνια είχε εστιάσει στα aframax.
Σημαντικές υπεραξίες
Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει εκμεταλλευτεί την άνοδο που κατέγραψαν φέτος οι τιμές των τάνκερ εξασφαλίζοντας σημαντικές υπεραξίες.
Αρχικά προχώρησε στην πώληση δύο aframax δεξαμενόπλοιων τα οποία επρόκειτο να παραλάβει εντός του 2023. Συγκεκριμένα, πούλησε τα χωρητικότητας 115,000 dwt Galveston Star και Delaware Star, έναντι 76 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Η Atlas είχε παραγγείλει τα δύο πλοία – μαζί με τρία ακόμη aframax- το 2020, όταν οι τιμές βρίσκονταν σε χαμηλό 20 ετών, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες οι τιμές των νεότευκτων κυμαίνονταν τότε στα 45 με 46 εκατ. δολάρια.
Επίσης, τον προηγούμενο μήνα η η ναυτιλιακή του κ. Πατίτσα μαζί με την χρηματοοικονομική εταιρεία της Δανίας European Maritime Finance γνωστοποίησαν την πώληση του δεξαμενόπλοιου Dakota Strength, χωρητικότητας 115.837 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2007, έναντι 39,5 εκατ. δολαρίων.
Το πετρελαιοφόρο αγοράστηκε το 2019 έναντι 21,25 εκατ. δολαρίων.
Ο Λέων Πατίτσας, σπούδασε μηχανολόγος-μηχανικός με μεταπτυχιακό στα οικονομικά στο Tufts University και στο MIT.
Ίδρυσε την Atlas Maritime το 2004, με δύο πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Τα bulkers πούλησε την περίοδο 2005-2007 κατά την οποία η αγορά ξηρού φορτίου ήταν πολύ ισχυρή και πέτυχε συμφέρουσες τιμές.
Στη συνέχεια εστίασε στα τάνκερ, εξαγοράζοντας τέσσερα aframax την διετία 2007-2008. Κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην Atlas Maritime, η οποία έχει πραγματοποιήσει από την ίδρυση της μέχρι σήμερα συναλλαγές άνω του 1 δισ. δολαρίων.
H εταιρεία έχει υπό κατασκευή άλλα τέσσερα τάνκερ aframax τα οποία θα παραλάβει, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, από το τέλος του 2024 μέχρι τα μέσα του 2025
Διαβάστε ακόμη:
Λέων Πατίτσας: Πούλησε πλοίο στα $39,5 εκατ.
Capital Gas (Βαγγέλης Mαρινάκης): Ναυπηγεί τα δύο πρώτα στον κόσμο πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2
Toro Corporation (Πέτρος Παναγιωτίδης): Αναμένει κέρδη 18,6 εκατ. δολαρίων στο γ’ τρίμηνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας
- Τα 4+1 νέα «υπερόπλα» της ΑΑΔΕ για την φοροδιαφυγή το 2025 – Έρχεται η ειδική ομάδα «ΔΕΟΣ» για τις μεγάλες υποθέσεις
- Καιρός: Συννεφιασμένος με λίγες βροχές – Χωρίς αξιόλογες μεταβολές η θερμοκρασία
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο