Αγροτικές εργασίες με το νέο lifestyle pick up της Ford που έχει τον τρόπο να κάνει τη διαφορά.
Το νέο Ford Ranger Raptor είναι συγκλονιστικό εκτός δρόμου. Η ανάρτησή του, απόσταγμα της αγωνιστικής εμπειρίας της Ford δίνει μια διάσταση μοναδική σ’ αυτό το pick up. Κανένα όμοιό του, ούτε το Mitsubishi L200 που για μένα αποτέλεσε για δεκαετίες σημείο αναφοράς στην κατηγορία, μπορεί να συγκριθεί μαζί του. Είναι ένα αγωνιστικό με καρότσα.
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλες τις λεπτομέρειες που καταγράψαμε στο πλαίσιο της πανελλήνιας παρουσίασης του μοντέλου πριν λίγους μήνες.
Αυτές τις μέρες είχαμε την ευκαιρία να το ζήσουμε λίγο περισσότερο ταξιδεύοντας μαζί του και κάνοντας αγροτικές δουλειές. Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο από Αθήνα για Τρίπολη, Λεβίδι, το Raptor δεν έχει σχέση με τον προκάτοχό του.
Παρότι φορούσε ελαστικά 50/50 διαστάσεων 285/70/17 που προορίζονται κυρίως για κίνηση σε μεικτές συνθήκες και ολισθηρές επιφάνειες το ταξίδι του είναι ανάλογο ενός Kuga για να μην πω Explorer: Χωρίς θόρυβο κύλισης, με ευστάθεια, χωρίς ευαισθησία στον πλάγιο άνεμο και μ’ ένα ευχάριστο, φτιαχτικό γουργούρισμα από τον V6 κινητήρα. Περιττό να αναφέρω ότι ταξιδέψαμε σύννομα, ακολουθώντας τα όρια ταχύτητας εκ πεποιθήσεως.
Όμως η μεγάλη μετωπική επιφάνεια (επιβλητική μεν, πολλές αντιστάσεις δε) σε συνδυασμό με τις αυξημένες αντιστάσεις των χωμάτινων ελαστικών και τον ισχυρό turbo V6 Ecoboost βενζινοκινητήρα δεν χαρίζονται.
Σε γαργαλάει στο πόδι η απόκριση (292PS), σε γαργαλάει στο αυτί το γουργούρισμα του κινητήρα (πάρτι στο Baja mode) ως αποτέλεσμα εύκολα η κατανάλωση ανεβαίνει στα 18.5lt/100km. Πρόκειται για αντικοινωνική συμπεριφορά! Απ’ την άλλη έχεις τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας να πραγματοποιήσεις ένα προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο, χωρίς δεύτερη σκέψη.
Η πρώτη δοκιμασία που υποβάλλαμε το Ranger Raptor ήταν το φόρτωμα ξύλων. Πήραμε ένδειξη απόβαρου, 2520kg – ζωή να ‘χει το θρεφτάρι – και φορτώσαμε 550kg ξύλα, μεικτή ένδειξη 3070kg. Να σημειωθεί πως το κάλυμμα της καρότσας ανοίγει ηλεκτρικά, αυτό είναι εξαιρετικά βολικό.
Φορτωμένο το Raptor θέλει προσοχή στις αποστάσεις, προφανώς αφού το βάρος ξεπερνάει τους 3tn. Πάντως η ανάρτηση δεν δείχνει σημάδια κόπωσης. Σημειώστε πως δεν πρόκειται για pick up όπου το σετάρισμα προβλέπει προφόρτιση.
Οι μηχανικοί της Ford επανασχεδίασαν πλήρως την ανάρτηση. Οι εντελώς νέοι, ανθεκτικοί, αλλά και αλουμινένιοι συγχρόνως πάνω και κάτω βραχίονες, η εμπρός και πίσω ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή και ένας αναβαθμισμένος πίσω σύνδεσμος Watt έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.
Μια σειρά βάσεων και ενισχύσεων ειδικά εξελιγμένων για το Raptor για στοιχεία όπως η κολόνα C, ο χώρος φόρτωσης και η βάση της ρεζέρβας υποστηρίζουν τα μοναδικά στοιχεία έδρασης των bumpstops, των βάσεων στους θόλους των τροχών και των πίσω συνδέσμων των αμορτισέρ, διασφαλίζουν την επιθυμητή ακαμψία.
Η επόμενη γενιά των αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, με αποτέλεσμα η απόσβεση να προσαρμόζεται στη διαδρομή του αμορτισέρ. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου.
H ρύθμιση και η εξέλιξη της ανάρτησης πραγματοποιήθηκαν από την Ford Performance χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό μηχανικής με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες.
Όλες οι παράμετροι – όπως η σκληρότητα των ελατηρίων, η απόσταση από το έδαφος, το σετάρισμα των βαλβίδων παράκαμψης και η απόσβεση σε κάθε «ζώνη διαδρομής» του αμορτισέρ –είχαν ως στόχο τη δημιουργία της τέλειας ισορροπίας μεταξύ άνεσης, ελέγχου, σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης εντός και εκτός δρόμου.
Για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX® Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ.
Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος. Με τα αμορτισέρ να παρέχουν τη σωστή ποσότητα απόσβεσης σε κάθε θέση, το Ranger Raptor ισιώνει τα πάντα στο πέρασμά του, στο χώμα.
Δεύτερη δοκιμασία για το Ranger Raptor ήταν το μάζεμα του τσαγιού. Ξεκινά αυτές τις μέρες του (Αγίου Ηλία) και γίνεται σε μια μικρή ζώνη από τα 1600 – 1800m ύψος. Καθότι στο Μαίναλο είναι δύσκολο να βρεις πλέον τσάι (πέφτει πολύς κόσμος, γίνεται εμπόριο) πάμε απέναντι στις Αρμενιές.
H προσέγγιση είναι εξαιρετικά δύσκολη. Από το Λεβίδι κατευθυνόμαστε για Σκοτεινή, Αλέα και μετά προς Φρουσούνα. Προτού φτάσουμε κάνουμε δεξιά στο εκκλησάκι του Αγ. Κωνσταντίνου. Από κει ξεκινά ένας επικίνδυνος αγροτικός δρόμος παρατημένος στην τύχη του, που δεν μπορώ ειλικρινά να φανταστώ το λόγο που διανοίχτηκε. Σήμερα εξυπηρετεί δυο – τρεις κτηνοτρόφους μόνο. Αυτός ο δρόμος φτάνει σχεδόν ως την κορυφή του βουνού.
Σταματά για την ακρίβεια 200m πριν την κορυφή, αυτά τα διανύεις σε λίγα λεπτά με τα πόδια. Υπάρχουν σημεία που κυριολεκτικά μπορείς να μαζέψεις το τσάι χωρίς να ανοίξεις την πόρτα του Raptor.
Το Raptor ανέβηκε και κατέβηκε αυτό τον πολύ δύσβατο χωματόδρομο με απίστευτη ευκολία. Δεν κόλλησε ούτε στα βαθιά νεροφαγώματα, ούτε στις τεράστιες πέτρες, ούτε στις απότομες στροφές 180 μοιρών: «Δεν το πιστεύω ότι μπορεί να περάσει από δω όχημα» είπε φωναχτά, αυτό που σκεφτόμουν, ο πατέρας μου. Το Raptor πέρασε πιο εύκολα απ’ ότι επιβιβάζεσαι και αποβιβάζεσαι ένεκα του ύψους του. Αλληλένδετα είναι αυτά, αν ήταν πιο κοντό, δε θα πέρναγε τόσο εύκολα!
Εν κατακλείδι πρόκειται για ένα όχημα ικανό εντός/εκτός δρόμου αλλά και σε αγροτικές δουλειές. Ταυτόχρονα χάρη στο ηλεκτρικό κάλυμμα, την μαγική ανάρτηση της FOX και το ξεχωριστό στυλ είναι μοναδικό στην κατηγορία του. Ναι ξεχωρίζει, ναι θα το αγόραζα. Όχι δεν μπορείς να κυκλοφορείς μ’ αυτό στην Αθήνα, πάρτε ένα Fiesta, γι’ αυτή τη δουλειά!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Ford Ranger Raptor V6 Ecoboost
Κινητήρας: 2.956 cc
Ισχύς: 292PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 491 Nm/2.300 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 10 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Kατανάλωση δοκιμής: 18,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 315 gr/km
Βάρος: 2 520 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.360/2.028/1.926 mm
Μεταξόνιο: 3.270 mm
Διαστάσεις καρότσας (Μ/Π/Υ): 1.564/1.224/529 (στους θόλους) mm
Τιμή: από 72.336 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
Ισπανία: Επένδυση 10 δισ. για ηλεκτροκίνηση!
Porsche: Tom Targa και Tina Turbo!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1