ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Είναι η Παλόμα Πικάσο και είναι πλέον η απόλυτη κυρίαρχος σε ό,τι έχει σχέση με το έργο του πατέρα της.
Η είδηση μόλις έγινε γνωστή για την Παλόμα Ρουίθ-Πικάσο, που ορίστηκε διαχειρίστρια της περιουσίας του καλλιτέχνη, με έδρα το Παρίσι.
Κι από τη θέση αυτή η Παλόμα, η μικρότερη από τα τέσσερα παιδιά του Πάμπλο Πικάσο θα επιβλέπει τα δικαιώματα αναπαραγωγής και μεταπώλησης των έργων του πατέρα της, τα εμπορικά σήματα και άλλα θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, που σχετίζονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με τη δραστηριότητά του για επτά και πλέον δεκαετίες.
Συγκεκριμένα η Παλόμα αντικαθιστά τον αδερφό της Κλοντ, ο οποίος παραιτήθηκε από διαχειριστής, ένα ρόλο που διαδραμάτισε από το 1989.
Ο δικηγόρος του ιδρύματος Πικάσο μάλιστα, Ζαν Ζακ Νόιερ, δήλωσε ήδη στα ΜΜΕ, ότι η αλλαγή αυτή θα είναι «πολύ σημαντική για τον κόσμο της τέχνης».
Να σημειωθεί, ότι το ίδρυμα Πικάσο ανήκει από κοινού στα επιζώντα παιδιά του καλλιτέχνη, δηλαδή τον Κλοντ και την Παλόμα Ρουίθ-Πικάσο από τη σχέση του με τη Φρανσουάζ Ζιλό, η οποία πέθανε τον περασμένο μήνα, τη μόνη σύντροφό του, που κατόρθωσε να τον εγκαταλείψει.
Επίσης, στα εγγόνια του, Μαρίνα Πικάσο και Μπερνάρ Ρουίθ-Πικάσο από τον γιο του Πάουλο.
Στο σχήμα συμμετείχε και το μεγαλύτερο από τα παιδιά του, η Μάγια Βιντμάιερ – Πικάσο, καρπός της σχέσης του με την πανέμορφη Μαρί Τερέζ Ουόλτερ. Η Μάγια πέθανε στα τέλη του περασμένου χρόνου και τη διαδέχθηκαν τα τρία της παιδιά, η Νταϊάνα, ο Ολιβιέ και ο Ρίτσαρντ Βιντμάιερ-Πικάσο.
Η Παλόμα ως εξαίρεση
Η Παλόμα Πικάσο είναι η μόνη από τους απογόνους του Πικάσο, που κατόρθωσε να ορθώσει το ανάστημά της στον κόσμο της τέχνης, χωρίς να την ισοπεδώσει το βαρύ όνομα που φέρει, ευφυώς επιλέγοντας τον σχεδιασμό κοσμημάτων και άλλων πολυτελών αντικειμένων. Η ίδια εξάλλου, αποδείχθηκε μεγάλο ταλέντο και στην προώθηση των δημιουργιών της, πάντα σε συνδυασμό με την δική της προσωπικότητα και φυσικά την υπογραφή της.
Η 74χρονη σήμερα Παλόμα άρχισε να σχεδιάζει κοσμήματα από νεαρή ηλικία, θητεύοντας μάλιστα για ένα διάστημα, το 1971 και στον ελληνικό οίκο Ζολώτα ενώ ιδιαίτερα τη βοήθησε στα πρώτα της βήματα ο φίλος της Ιβ Σεν Λοράν.
Η εκτίναξή της στο χώρο έγινε ωστόσο στη δεκαετία του ’80, όταν άρχισε να σχεδιάζει κοσμήματα για τον Tiffany & Co της Νέας Υόρκης. Σύντομα άρχισε να πειραματίζεται και με τα αρώματα, ενώ το κόκκινο κραγιόν που λανσάρισε, θα γινόταν για χρόνια το σήμα κατατεθέν της.
Σήμερα κοσμήματά της βρίσκονται στις μόνιμες συλλογές του Field Museum of Natural History στο Σικάγο, συγκεκριμένα ένα βραχιόλι με φεγγαρόπετρα 408 γραμμαρίων πλαισιωμένο με διαμάντια και του Smithsonian National Museum of Natural History στην Ουάσιγκτον, όπου εκτίθεται ένα κολιέ από τον πολύτιμο λίθο κουνζίτη, βάρους 396,30 καρατίων.
Οι κληρονόμοι
Είναι γνωστό, ότι ο Πάμπλο Πικάσο δεν άφησε διαθήκη, έτσι μετά τον θάνατό του, το 1973 ξεκίνησε μία πολυετής δικαστική διαμάχη μεταξύ των απογόνων του αλλά και με το γαλλικό δημόσιο.
Αρχικά η Παλόμα και ο Κλοντ προσπάθησαν να αναγνωρισθούν ως νόμιμοι κληρονόμοι του, ανεπιτυχώς ωστόσο, γιατί ήταν τέκνα εκτός γάμου. Το ζήτημα όμως επιλύθηκε λίγα χρόνια αργότερα χάρις στην αλλαγή της γαλλικής νομοθεσίας, σύμφωνα με την οποία αναγνωρίζονται δικαιώματα νόμιμων τέκνων και στα νόθα.
Έτσι εκτός από τον Κλοντ και την Παλόμα, αναγνωρίσθηκε και η ετεροθαλής τους αδελφή Μάγια, μαζί φυσικά με τον γιο του από το γάμο με την Ολγα Κόχλοβα, τον Πάουλο, ο οποίος πέθανε κατεστραμμένος από το αλκοόλ, το 1975.
Τελικά οι κληρονόμοι μοίρασαν την περιουσία ενώ η οικογένεια υπό την καθοδήγηση του Κλοντ πραγματοποίησε μία τεράστια δωρεά προς το γαλλικό κράτος, προκειμένου να αποπληρώσει τον υπέρογκο φόρο κληρονομιάς.
Συνολικά παραδόθηκαν 5.000 πίνακες, σχέδια, σκίτσα, γλυπτά, κεραμικά, χαρακτικά και εικονογραφήσεις, 200.000 αντικείμενα από το προσωπικό του αρχείο και 150 έργα άλλων καλλιτεχνών από την ιδιωτική του συλλογή, μεταξύ των οποίων Ντεγκά, Σεζάν, Ρουσό κ.ά.
Οι διαμάχες
Οι σχέσεις πάντως μεταξύ των κληρονόμων δεν είναι και οι καλύτερες, αφού κατά διαστήματα κάποιος από αυτούς προχωρεί σε ενέργειες, που κάνουν έξαλλους τους υπόλοιπους.
Το τελευταίο κρούσμα ήρθε από τη Μαρίνα Πικάσο και τον γιο της Φλοριάν, που πέρυσι ανακοίνωσαν, ότι σχεδιάζουν να κυκλοφορήσουν περίπου 1.000 NFTs βασισμένα σε ένα κεραμικό μπολ, που είχε δημιουργήσει ο Picasso το 1958.
Η ιδέα βρήκε εντελώς αντίθετο το ίδρυμα, που μπλοκάρισε την αναπαραγωγή, οδηγώντας σε μεγάλη ενδοοικογενειακή διαμάχη.
Τελικά ο Φλοριάν Πικάσο κυκλοφόρησε τα ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα με το δικό του όνομα, αλλά το όλο εγχείρημα οδηγήθηκε σε μια τεράστια αποτυχία.
Πριν από χρόνια εξάλλου, το 1998 ο Ολιβιέ Βιντμάγιερ – Πικάσο κατέστρεψε τη συμφωνία των λοιπών Πικάσο με την αυτοκινητοβιομηχανία Citroën κατορθώνοντας να απαγορευθεί η υπογραφή του παππού του από το πίσω μέρος ενός μοντέλου της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης:
Ο «Εραστής της λαίδης Τσάτερλι», μια βίλα στο Κάπρι και μερικά εκατομμύρια
Συλλογή χιλιάδων έργων τέχνης του Μπερλουσκόνι – Αλλά ποια αξίζουν πραγματικά;
Μανόλης Κορρές: Έτσι χτίσθηκε ο Παρθενώνας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα