Τρία νεότευκτα φορτηγά πλοία ναυπηγεί η εταιρεία του Νίκου Β. Χατζηιωάννου, σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας, τα οποία θα παραληφθούν μέσα στον επόμενο έτος.

Σήμερα, η εταιρεία του Νίκου Β. Χατζηιωάννου, Alassia NewShips Management Inc. κατέχει και διαχειρίζεται δέκα φορτηγά πλοία, ενώ όταν θα παραλάβει το 2024 και τα τρία νεότευκτα, η συνολική χωρητικότητα του στόλου θα υπερβεί το 1 εκατ. dwt και ο μέσος όρος ηλικία του θα είναι κάτω από τα 10 έτη.

Η εταιρεία του Νίκου Β. Χατζηϊωάννου, κατέκτησε επίσης πριν λίγες ημέρες και το «Βραβείο Ευκράντη 2022 Καλύτερης Στρατηγικής Επικοινωνίας».

Η Alassia NewShips Management Inc. ιδρύθηκε το 2009 από τον Νίκο Β. Χατζηϊωάννου και επικεντρώνεται στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Η εταιρεία είναι ουσιαστικά μια συνέχεια της Alassia Steamship που ίδρυσε το 1965 ο αείμνηστος πατέρας του Βάσος Χατζηϊωάννου.

Επισημαίνεται ότι το Βραβείο Ευκράντη 2022 Καλύτερης Στρατηγικής Επικοινωνίας απονεμήθηκε στην Alassia NewShips Management Inc., επειδή η κριτική επιτροπή των Βραβείων Ευκράντη αναγνώρισε την ουσιαστική εξωστρέφεια, η οποία χαρακτηρίζει την Alassia NewShips Management Inc. και τους επικεφαλής της, αλλά και τις δράσεις της σε θέματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος, τη διατήρηση της ελληνικής ναυτιλιακής κληρονομιάς και την ενημέρωση της νέας γενιάς της χώρας μας.

Η κριτική επιτροπή υπογράμμισε την αμφίδρομη σχέση της εταιρείας με το εξωτερικό της περιβάλλον, καθώς και την προβολή των θέσεων, των πρωτοβουλιών και των δραστηριοτήτων της με καινοτόμο και συνάμα ουσιαστικό τρόπο.

Η στρατηγική επικοινωνίας της εταιρείας σε μια περίοδο κατά την οποία η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία απαιτεί εξωστρέφεια και δυναμισμό αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα διαχειρίστριας εταιρείας με καινοτόμο πνεύμα διοίκησης και σύγχρονο προφίλ επικοινωνίας με τους κοινωνικούς της εταίρους.

«Afroessa»
«Afroessa»

Μιλώντας, στην τελετή απονομής του βραβείου, ο εφοπλιστής Νίκος Β. Χατζηϊωάννου, είπε: «Δεν έχουμε μόνο ως σκοπό να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα της ελληνικής και κυπριακής ναυτιλίας, αλλά να ενημερώσουμε τους νέους μας, πόσο σημαντική είναι η ναυτιλία στην παγκόσμια οικονομία, για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος , αλλά και για τις προοπτικές που δίνει η ναυτιλία στη στεριά και στη θάλασσα. Αυτό το βραβείο είναι πολύ ισχυρό κίνητρο να συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση».

Η Alassia NewShips Management Inc. ιδρύθηκε το 2009 από τον Νίκο Β. Χατζηϊωάννου. Η εταιρεία προσφέρει από τότε υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου σε παγκόσμια βάση. Τα κεντρικά της γραφεία είναι στο Μαρούσι.

Η εταιρεία είναι πλήρως εξοπλισμένη για την παροχή ολιστικών υπηρεσιών στη ναυτιλιακή βιομηχανία, με καινοτόμο νοοτροπία και βιώσιμες λύσεις, έτοιμη να αντιμετωπίσει τις περιβαλλοντικές προκλήσεις που έρχονται.

«Οι άνθρωποι μας και η φήμη μας», τονίζει η εταιρεία του Νίκου Β. Χατζηϊωάννου, «είναι τα σημαντικότερα περιουσιακά μας στοιχεία» και τονίζει: «Η Alassia στοχεύει πάντα να προσλαμβάνει το καλύτερο καταρτισμένο και πιο συνεργάσιμο προσωπικό και να το παρακινεί, να το ενδυναμώνει και να το εκπαιδεύει συνεχώς».

Ο Βάσος Χατζηιωάννου

Ο Βάσος Χατζηιωάννου, ήταν ένα από τα δώδεκα παιδιά του Πελοπίδα και της Μαρίτσας Χατζηιωάννου, αδελφός του Λουκά Χατζηιωάννου.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κύπρο. Παιδί πολύτεκνης οικογένειας 14 μελών, η οποία με δυσκολία έβγαζε τα προς το ζην, μέχρι που ο μεγάλος γιος της οικογένειας, Λουκάς Χατζηιωάννου, καταπιάστηκε με τις επιχειρήσεις.

Ο Βάσος Χατζηϊωάννου, γεννήθηκε το 1933 και πέθανε το 2002. Ο Βάσος Χατζηιωάννου, από νεαρή ηλικία, μαζί με τον αδελφό του Λουκά, έφυγαν από την Κύπρο και αναζήτησαν την τύχη τους στη Σαουδική Αραβία. Τα δύο αδέλφια ασχολήθηκαν με το εμπόριο και τις πρακτορεύσεις πλοίων.

Το έτος 1958 ίδρυσαν την ναυτιλιακή εταιρεία Troodos Shipping, η οποία απέκτησε σε σύντομο χρονικό διάστημα τα πρώτα της πλοία.

Όμως, το 1963, ο Βάσος εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο και μέσα σε δύο χρόνια ίδρυσε τη ναυτιλιακή εταιρεία Alassia Steamship.

Alassia Headquarters
Alassia Headquarters

Η εταιρεία διαχειριζόταν τέσσερα πλοία μέχρι το 1973, έτος που έγινε το μεγάλο άλμα και ο στόλος της εταιρείας ενισχύθηκε με νέα πλοία και έτσι ο αριθμός τους έφτασε τα εννέα.

Από την αρχή, ο στόλος του Β. Χατζηιωάννου αποτελείτο από φορτηγά πλοία, ειδίκευση που ακολούθησαν και οι γιοι του Πόλυς και Νίκος. Το 1975, ο στόλος έφτασε τα 5 πλοία, που η χωρητικότητά τους ανέρχονταν σε 82.00 dwt.

Η μεταπολίτευση στην Ελλάδα άνοιξε νέους ορίζοντες στη Σαουδική Αραβία. Ο Β. Χατζηιωάννου άρχισε να ασχολείται και πάλι με τη Σαουδική Αραβία και τα πλοία ειδικεύθηκαν στη μεταφορά τσιμέντου σε όλα τα λιμάνια της Μεσογείου και βέβαια στη Σαουδική Αραβία.

Από αυτήν την επιτυχή επιχειρηματική δραστηριότητα ο Βάσος αποκόμισε τεράστια κέρδη, τα οποία πολλαπλασίασε με την πώληση των πλοίων του σε υψηλές τιμές το 1980, λίγο πριν ξεσπάσει η ναυτιλιακή κρίση.

Από το 1986 άρχισε και πάλι να επενδύει στη ναυτιλία με νεότερα ηλικίας πλοία.

Το 1995 δημιουργήθηκε η εταιρεία Safety Management Overseas, η οποία μετέφερε, με προτροπή του Πόλυ, το σύνολο των δραστηριοτήτων της, από το Λονδίνο στον Πειραιά.

Διαβάστε επίσης:

Οι προσωπικότητες της ναυτιλίας που τιμήθηκαν με τα Βραβεία Ευκράντη

Βραβεία «Ευκράντη»: Τιμήθηκε ο Γιώργος Προκοπίου για τη «συνολική του προσφορά στην Ελληνική Ναυτιλία»

Γιώργος Προκοπίου: Το πολυτελές mega yacht Dream στη Φολέγανδρο