ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Και ξαφνικά, εκεί που δεν το περίμενε κανείς, εμφανίζεται στο προσκήνιο η Έλενα Νικολαΐδου με την Odyssey ten. Και ταράζει τα νερά (ναι, όπως η Οδύσσεια με τα δέκα της κεφάλαια). Τηρουμένων των αναλογιών βέβαια. Αλλά στο χώρο της γυναικείας επιχειρηματικότητας, που θάλλει στον τομέα του swimwear, ελληνιστί ένδυση και μαγιό, τα ονόματα παρέμεναν επί πολλά χρόνια λίγα και καλά. Πράγματι, η Έλενα Νικολαΐδου ως νεοεισαχθείσα… συζητήθηκε εντόνως.
Όχι μόνο με το λαμπρό concept, που παραπέμπει στο ομηρικό έπος και συναρπάζει το ξένο αίμα. Αλλά και επειδή δημιούργησε αναγνωρίσιμα μοτίβα και σετ για την παραλία από την πρώτα κιόλας στιγμή, προλαβαίνοντας τάσεις.
Μέχρι τώρα έχει επενδύσει ένα πολύ σημαντικό ποσό, οπότε δεν πρόκειται για απλή ιστορία. «Θέλει να επενδύεις σε αυτήν κάθε χρόνο. Νέα προϊόντα, νέες υφάσματα, νέα υλικά, νέο μάρκετινγκ, νέες αγορές», επισημαίνει η ίδια.
Διότι η σαιζόν παραμένει μικρή, παρότι η εταιρεία δουλεύει όλο το χρόνο. Και ο ανταγωνισμός σφοδρός. Ειδικά επειδή και οι ξένοι οίκοι ακολουθούν την ίδια λογική. Στην παραλία η γυναίκα πρέπει να εμφανίζεται κομψή, όπως στα σαλόνια της… Αλλά καλύτερα να τα εξηγήσει η ίδια η Έλενα Νικολαΐδου.
Ο Όμηρος είναι της μόδας
«Η μόδα πάντοτε με συγκινούσε, με ενέπνεε η διαρκής δημιουργική εξέλιξη σε σχέδια, patterns, υφάσματα, χρώματα, αλλά πάνω απο όλα η επίδραση της στο πώς μεταμορφώνει την διάθεση και την εμφάνιση της γυναίκας». Από πολύ νεαρή ηλικία διατηρούσε κατάστημα με γυναικεία ρούχα και αξεσουάρ στη Γλυφάδα.
Όταν έμεινε έγκυος στο δεύτερο αγόρι της (τώρα έχει τρία, με το μεγαλύτερο να ετοιμάζεται τώρα για τη δευτέρα γυμνασίου), αποφάσισε να απομακρυνθεί από την δουλειά. Πούλησε την επιχείρησή της και αφοσιώθηκε στην οικογένεια. Όμως σύντομα «βρήκα τον χρόνο, με ηρεμία και απόσταση από την καθημερινότητα του επιχειρείν, να σκεφτώ και να επιλέξω την επιστροφή μου στον χώρο της μόδας».
Παρακολουθώντας ένα ντοκιμαντέρ για την Οδύσσεια με τα παιδιά της γοητεύτηκε από το «υπέροχο έπος του Ομήρου. Μου ξύπνησε εικόνες και συναισθήματα που με συνεπήραν και με οδήγησαν σε αυτό το δημιουργικό μονοπάτι, να συνδυάσω την Ελληνική μυθολογία με την μόδα». Έτσι κάθε ραψωδία αποτελεί πηγή έμπνευσης για την εκάστοτε κολεξιόν. «Παίρνω από το κείμενο μια λέξη, μια περιγραφή του Ομήρου και το μεταφέρω σε σχέδιο», διευκρινίζει.
Κάθε αρχή και δύσκολη
Όταν θυμάται τα πρώτα της βήματα, γελάει. «Κάθε αρχή και δύσκολη», απαντάει με χαρά. «Το να στήνεις μια επιχείρηση είναι πάντα δύσκολο στην Ελλάδα, και αυτό γιατί οι συνθήκες μεταβάλλονται διαρκώς. Η Ελλάδα μπήκε σε κρίση το 2010 και ακόμα παλεύει να βρει τις σταθερές της. Έπρεπε λοιπόν μέσα σε αυτό το πλαίσιο να ξεκινήσω, προσπαθώντας να ζυγίσω τα δεδομένα και να προσαρμοστώ σε αυτά. Όμως αν κοιτάξω πίσω θα πω ότι με σωστό πλάνο, μετρημένα βήματα και αξιόπιστους συνεργάτες όλα αντιμετωπίζονται».
Η Έλενα Νικολαΐδου έχει σταθερά όλο και μεγαλύτερες συνεργασίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. «Έχω επιλέξει να ασχοληθώ με κάθε λεπτομέρεια στην παραγωγή των προϊόντων μου, δίνοντας μεγάλη έμφαση στο σωστό ράψιμο, στην άψογη εφαρμογή , στη σωστή συμπεριφορά των υφασμάτων, θέλοντας να εξασφαλίσω για την κάθε πελάτισσά μας ένα ελληνικό, αυθεντικό high end προϊόν. Αυτά τα στοιχεία έφεραν και τις συνεργασίες που έχουμε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό».
Ωστόσο για να εξελιχθεί μια επιχείρηση σε κάτι πιο διεθνές «χρειάζονται πολύ μεγάλες επενδύσεις και πάρα πολλά άλλα πράγματα που είναι πολύ δυσκολα ακόμα, όπως το να παράγεις στο εξωτερικό. Γιατί οι ποσότητες που απαιτούνται, δεν μπορούν να παραχθούν στην Ελλάδα».
Ευκαιρίες εξάπλωσης
Κάθε ελληνική εταιρεία με swimwear-beachwear όπως και η Odyssey Ten, λειτουργεί κανονικά δώδεκα μήνες τον χρόνο. Απλά οι πωλήσεις αυξάνονται την περίοδο του καλοκαιριού στο βόρειο ημισφαίριο, αλλά συνεχίζουν και στο αντίστοιχο καλοκαίρι του νοτίου ημισφαιρίου. Συνεπώς το τμήμα των πωλήσεων έχει αλλο ρυθμό μέσα στον χρόνο, όπως αντίστροφα κινείται ο σχεδιασμός και η παραγωγή.
«Προς το παρόν είμαστε επικεντρωμένοι στο να συμπληρώσουμε την γκάμα των προιόντων μας, που είναι μεγάλη. Προσφέρουμε μαγιώ, καφτάνια, τσάντες θαλάσσης, πετσέτες και πολλά αξεσουάρ. Κάθε χρόνο παρουσιάζουμε και κάτι νέο», εξηγεί η επιχειρηματίας.
Έτσι, η σκέψη πηγαίνει στην εξαγορά, στον επενδυτή… «Δεν το έχω σκεφτεί μέχρι τώρα. Θα με ενδιέφερε ή να έχω επενδυτή που ήταν της αγοράς και που θα τον ενδιέφερε να αναπτυχθούμε στο εξωτερικό».
«Ανταγωνισμός σε βάζει να ψάχνεσαι»
Η Έλενα Νικολαΐδου γνωρίζει ότι δεν υπάρχουν εύκολα και βατά προϊόντα στην μόδα. «Υπάρχει φοβερή προσφορά σε προϊόντα no name μαζικής βιομηχανοποίησης, χωρίς χαρακτήρα και με χαμηλές προδιαγραφές. Πρέπει να μπορείς να διαφοροποιείσαι προσφέροντας προιόντα με ιδιαίτερο ντιζάιν και με υψηλής ποιότητας υλικά», διευκρινίζει.
Ένας κόκκος άμμου στην άπειρη προσφορά. «Ο ανταγωνισμός είναι πάντα θετικός παράγοντας εξέλιξης κάθε επιχείρησης. Σε κρατάει σε εγρήγορση, σε βάζει να ψάχνεσαι, να βρεις νέες ιδέες, να βρεις νέους συνεργάτες που θα σου δώσουν μια νέα ματιά για να πετυχαίνεις έτσι το κάτι παραπάνω. Η δημιουργία νέων εταιρειών με swimwear, φέρνει νέες επενδύσεις και μεγαλώνει την αγορά μας. Οι καταναλωτές άλλωστε είναι αυτοί που αποφασίζουν το πώς θα κινηθεί ο κλάδος, τι θα υπάρχει στην αγορά και τί όχι».
Το γυναικείο σώμα
Η Έλενα Νικολαΐδου γνωρίζει ότι ο τομέας στον οποίο δραστηριοποιείται απαιτεί δεξιοτεχνία και χειρισμό ευαίσθητων ισορροπιών.
Διότι πολλές ανασφαλείες πυκνώνουν όταν έρχεται η ώρα να εμφανιστεί το γυναικείο σώμα στην παραλία. Να εκτεθεί.
«Καταλαβαίνω πλήρως ότι πολλές γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες και νοιώθουν διάφορες ανασφάλειες με την εμφάνιση τους στην παραλία», εξηγεί εκείνη.
«Κάθε γυναίκα είναι μοναδική και όμορφη με τον τρόπο της. Το σημαντικότερο είναι να θυμόμαστε ότι η ομορφιά δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένα πρότυπα. Αξία έχει να αγκαλιάσουμε το σώμα μας και να το αγαπήσουμε ανεξάρτητα απο τις τυχόν προκαταλήψεις και τις κοινωνικές πιέσεις που υπάρχουν. Η ομορφιά μίας γυναίκας ξεκινάει από τον εσωτερικό της κόσμο. Αν νιώθει δυνατή και έχει αυτοπεποίθηση, θα λάμπει και δεν θα την δυκολεύουν οι τυχόν ατέλειες της. Όποια επιλέγει Odyssey swimwear, είναι γυναίκα που φροντίζει και αγαπάει τον εαυτό της, που νοιώθει όμορφη εσωτερικά και εξωτερικά ανεξαρτητα απο τον σωματότυπό της. Αναζητά το ποιοτικό, το διαφορετικό, το μοναδικό σε μοτίβο και ντιζάιν. Με άψογη εφαρμογή και άριστη ποιότητα υλικών».
Μητέρα και επιχειρηματίας
Ως μητέρα όμως επίσης ξαφνιάζει. Πώς βρίσκει χρόνο να ασχολείται και με τα τρία αγόρια της με ποιοτικό τρόπο. Να μην της ξεφεύγουν αυτές οι πολύτιμες λεπτομέρειες. «Επιδιώκω να αποκτήσουν τα παιδιά μου αρχές, να έχουν ήθος, να αναγνωρίζουν τις αξίες της ζωής, την σημαντικότητα της μάθησης και της παιδείας, τον σεβασμό και την ισότητα για τους συνανθρώπους τους και φυσικά για το άλλο φύλο», τονίζει η Έλενα Νικολαΐδου.
Ως μοναδική γυναίκα σε ένα σπίτι με αρσενικά, ενδιαφέρεται για τα θέματα ισορροπιών. Θέλει τα παιδιά της «να αναγνωρίζουν και να τιμούν την ισότητα, τη συνεργασία και την ειλικρινή φιλία μεταξύ των φύλων. Για να πετύχουν όλα αυτά, πρέπει να υπάρχει αγάπη, επικοινωνία και διαρκής διάλογος με τα παιδιά. Είναι μια συστηματική, καθημερινή προσπάθεια με απόλυτο στόχο τα παιδιά μου να είναι ανεξάρτητα και ψυχικά υγιή».
Διόλου τυχαίο ότι μέσα από αυτή την οικογένεια και τη μαμά στήθηκε μια υγιής επιχείρηση που ακούει στο όνομα Odyssey Ten.
Διαβάστε επίσης:
Λάρα Σταφυλοπάτη: Το Τρίτο Κεφάλαιο στην Baraka των Σπετσών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ