Το κυκλοφοριακό στο κέντρο των πόλεων και δη της Αθήνας, βαίνει επί το χείρον, ειδικά εν μέσω καλοκαιριού και ζέστης καθώς όσοι μπορούν αποφεύγουν τα ΜΜΜ. Η καθημερινή ταλαιπωρία μετριέται σε ώρες, σε παλμούς, σε χαμένες σχέσεις, ευκαιρίες, δουλειές, συνήθειες.
Κι όμως υπάρχει ένας τρόπος να τα αποφύγουμε όλα αυτά. Το ξέρω, ούτε εγώ είμαι θιασώτης των δίκυκλων. Δεν έχω την κουλτούρα, ούτε τη γνώση, δε μου αρέσουν. Τούτων δοθέντων παραλαμβάνοντας για δοκιμή ένα ηλεκτρικό σκούτερ ήμουν προκατειλημμένος, «άντε να το κάνω μια βόλτα».
Αξίζει εδώ να τονίσουμε πως για επιδόσεις αντίστοιχες ενός βενζινοκίνητου σκούτερ 125cc (12hp ισχύς) με την πρόσφατη κείμενη νομοθεσία, μπορείς να οδηγήσεις ηλεκτρικό σκούτερ με επικαιροποιημένο (5 μαθήματα για μηχανάκι) δίπλωμα αυτοκινήτου.
Το πρώτο πράγμα που με κέρδισε ήταν η απουσία θορύβου. Αντιπαθώ το θόρυβο και τους κραδασμούς στα μηχανάκια. Άσε που πάντα σφίγγομαι μην ακουμπήσω την εξάτμιση και καώ. Τίποτα απ’ αυτά δεν υπάρχει στο ηλεκτρικό σκούτερ.
Πατάς το κουμπί, ανάβει η ψηφιακή οθόνη οργάνων, γυρίζεις τη μανέτα του γκαζιού και ξεκινάς. Αθόρυβα! Το δεύτερο πράγμα που με κέρδισε είναι η ροπή του ηλεκτροκινητήρα:
Το ηλεκτρικό σκούτερ επιταχύνει αβίαστα χάρη στη σταθερή ροπή και έτσι είσαι ευέλικτος από φανάρι σε φανάρι. Δε σε αγχώνει ότι θα βρεθείς ανάμεσα στο κύμα των οχημάτων αυτό είναι μεγάλη υπόθεση.
Το ηλεκτρικό σκούτερ είναι όσο γρήγορο χρειάζεται, ξεφεύγεις χωρίς να κινδυνεύεις. Το τρίτο πράγμα που με συνεπήρε είναι η ευελιξία. Καθότι είναι σχετικό στενό λόγω έλλειψης θερμικού κινητήρα, και διαθέτει τροχούς 13 – 14 ιντσών προσφέρει μεγάλη ευχέρεια στους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Ναι ξέρω δεν προβλέπεται, αλλά άμα διασχίσεις μια φορά σβέλτα την ακίνητη Κηφισίας, εθίζεσαι. Η κατανάλωση που καταγράψαμε είναι στις 5kwh/100km οπότε το κόστος είναι κάτω από 1 ευρώ για το ρεύμα 100 χιλιομέτρων.
Σε κάποια ηλεκτρικά σκούτερ όπως το Seat Mo μπορείς να αφαιρέσεις την μπαταρία και να την φορτίσεις στο σπίτι, καθώς βγαίνει σα βαλιτσάκι με ρόδες. Αυτό είναι και εξαιρετική αντικλεπτική προστασία.
Το τέταρτο πράγμα που με κέρδισε είναι ότι δε χρειάζεται τη συντήρηση μιας συμβατικής μηχανής: Μπουζί, ιμάντα και άλλα. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για να αποθηκεύσεις δυο κράνη και το καλώδιο φόρτισης, ενώ ανάμεσα στα πόδια χωράει και ένα σακίδιο. Επιπλέον για να ανέβεις δεν χρειάζεται να το καβαλήσεις καθώς δεν έχει μηχανή ανάμεσα στα πόδια.
Τα ηλεκτρικά σκούτερ έχουν επιδότηση μέσω του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» Το ηλεκτρικό σκούτερ είναι σκούτερ αλλά χωρίς τα μειονεκτήματα των σκούτερ. Καλώς ήρθατε στο νέο γενναίο κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Φανταστείτε μια πόλη χωρίς θόρυβο και ρύπους από μηχανές και αυτοκίνητα. Κι όμως γίνεται!
- Σάντρα Μαρινοπούλου, Πάνος Λασκαρίδης, GAP: Μόδα και Τέχνη
- Παπαστεργίου: H κυβερνοασφάλεια δεν έχει γίνει ακόμη κατανοητή ως αναγκαιότητα
- Καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
- Hilton: Επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των resorts της με νέα ξενοδοχεία σε κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου