ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η συζήτηση πραγματοποιείται μεταξύ κυβερνητικών στελεχών υπό τον υπουργό Επικρατείας, Άκη Σκέρτσο και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη, προκειμένου να σχηματίσουν ολοκληρωμένη και να προχωρήσουν σε κινήσεις τις επόμενες ημέρες.
Η κυβέρνηση ζήτησε από τους ακτοπλόους να προχωρήσουν σε άμεσα μέτρα προκειμένου να πέσουν οι τιμές οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων καθιστούν απαγορευτικό το ταξίδι στις Κυκλάδες και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου.
Από πλευράς κυβέρνησης, στη συνάντηση, βασικό θέμα είναι η ανάγκη μείωσης των τιμών, καθώς κατά πληροφορίες οι ακτοπλόοι φαίνεται πως έχουν περιθώρια προς τα κάτω έως και 30%.
Νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ κυβερνητικών στελεχών στο Μέγαρο Μαξίμου προκειμένου να διασαφηνιστεί ποια είναι τα αιτήματα και τα περιθώρια κινήσεων.
Σε αυτήν συμμετείχαν εκτός από τους τρεις στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, υπουργούς Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, Σταύρο Παπασταύρου και Γιάννη Μπρατάκο, οι καθ’ ύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, καθώς και υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς που σχετίζονται με το αντικείμενο.
Η σύσκεψη διήρκεσε περίπου μία ώρα και από πλευράς του ο κ. Βαρβιτσιώτης εξήγησε στους παρευρισκόμενους το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η ακτοπλοΐα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ακτοπλόοι, προσήλθαν για να αιτιολογήσουν την πολιτική της μη μείωσης των ακριβών τιμών των εισιτηρίων.
Όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές της αγοράς οι τιμές δεν μειώνονται διότι το μισθολογικό κόστος είναι αυξημένο κατά 8%, υπάρχει ανατίμηση κατά 18% στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών αλλά και στα και τα αυξημένα ασφάλιστρα κατά 29%, ενώ έχουν ανέβει και τα επιτόκια.
Χατζηδάκης: Έχει ενοχληθεί ο πρωθυπουργός
«Είναι υποχρέωση της κυβέρνησης να εξετάζει κάθε πρόβλημα που προκύπτει», τόνισε νωρίτερα ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης αναφερόμενος στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
«Κάθε οργανωμένη πολιτεία έχει δύο δυνατότητες, η πρώτη είναι ο ανταγωνισμός και η επιτροπή ανταγωνισμού και η δεύτερη οι έλεγχοι για αισχροκέρδεια, υπάρχει και ειδική υπηρεσία που οφείλει να κάνει ελέγχους» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και συμπλήρωσε: «Θα προσεγγίσουμε το θέμα τεκμηριωμένα και όχι με λαϊκίστικες αντιλήψεις» τόνισε και συνέχισε πως «προφανώς δεν γίνεται να κάνουμε μια κρατική ακτοπλοϊκή εταιρεία».
Συμπλήρωσε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα λόγω και της κρίσης, έχει περάσει από περίοδο δικής της κρίσης που δημιούργησε αναταράξεις στον κλάδο και επιχειρείται σταθεροποίηση αλλά όχι επί ζημία των επιβατών.
Το όπλο που έχουμε πρωτίστως είναι ο ανταγωνισμός, τόνισε ο υπουργός Οικονομικών, συμπληρώνοντας ότι τον πρώτο ρόλο τον έχει το υπουργείο Ναυτιλίας με συγκεκριμένους κανόνες. «Πάντως, ο ανταγωνισμός είναι η πρώτη και βασική απάντηση, πρέπει να βρεθούμε απέναντι σε κάθε καρτέλ» τόνισε.
Και συνέχισε ο κ. Χατζηδάκης: «Πρωτίστως ο πολίτης είναι στο μυαλό μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον μέσο άνθρωπο, αν δεν τον υπερασπιστούμε εμείς, δεν θα τον υπερασπιστεί κανείς».
Πρόσθεσε ότι και ο πρωθυπουργός έχει ενοχληθεί με την ιστορία, γι’ αυτό και θα διερευνηθεί το ζήτημα, ήδη διερευνάται από τις πρώτες ημέρες της νέας κυβέρνησης.
«Απορεί κανείς όταν από τη μια ενσωματώνονται οι τιμές των αυξήσεων, όταν έχουμε αποκλιμάκωση όμως δεν βλέπει κανείς κάτι τέτοιο στις τιμές, γι’ αυτό το λόγο υπάρχει αντίδραση της κυβέρνησης, αλλά θα δοθούν οι απαντήσεις».
Διαβάστε επίσης:
Intertek Caleb Brett: Άνοιξε στην Ελλάδα εργαστήριο δοκιμών πετρελαίου ναυτιλίας και αερίου
Όμιλος Γκριμάλντι: Αναζητά 200 ναυτικούς σε διάφορες ειδικότητες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καραμανλής: η διαφορετική ανάγνωση ακόμα και η έντονη κριτική δεν πρέπει να δαιμονοποιούνται
- Πούτιν: Αναγκαίο να ξεκινήσουμε μαζική παραγωγή του νέου πυραύλου Oreshnik
- Πυροσβεστική: Προσοχή σε απόπειρες εξαπάτησης για οικονομικές συναλλαγές
- Δήμος Αθηναίων: Αυξάνει τα δημοτικά τέλη σε επιχειρήσεις – Μηδενίζει σε ευάλωτες ομάδες