• Business

    Πλώρη για δίκτυο μαρίνων βάζει η Lamda Development

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Οδυσσέας Αθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development

    Οδυσσέας Αθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development


    Την απόκτηση επιπλέον μαρίνων που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το δημόσιο έχει στο κάδρο η Lamda Development, που πρόσθεσε κι επίσημα το τρίτο αντίστοιχο asset της στο δυναμικό της, αφού επιλέχθηκε παραχωρησιούχος της μαρίνας mega yacht στην Κέρκυρα.

    Σύμφωνα με πηγές της διοίκησης της εισηγμένης που έχει επικεντρωθεί στο έργο ανάπλασης του Ελληνικού, η στρατηγική της είναι να αποκτήσει κι άλλες μαρίνες που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες σε μεγάλα σκάφη και με προϋπόθεση να υπάρχει η δυνατότητα χερσαίας ανάπτυξης στη μαρίνα.

    Η εταιρεία σκοπεύει να συμμετάσχει σε προσεχείς διαγωνισμούς που θα αφορούν σε περιπτώσεις όπου οι μαρίνες έχουν τη δυνατότητα μεγάλης χωρητικότητας, ανάλογη της μαρίνας Κέρκυρας.

    Η σύμβαση της Lamda με το ΤΑΙΠΕΔ για την κατασκευή, λειτουργία, διαχείριση, συντήρηση και εκμετάλλευση της μαρίνας μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα έχει διάρκεια 40 χρόνων και τίμημα 89 εκατομμυρίων, με τη συνολική επένδυση της εταιρείας να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 140 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένων των έργων κατασκευής.

    Σε αυτά περιλαμβάνεται η δημιουργία 98 θέσεων, με χωρητικότητα σκαφών μήκους από 30 έως 140 μέτρα και χερσαίες αναπτύξεις επιφάνειας έως 7.800 τ.μ., με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης.

    Μαρίνα Κέρκυρας

    Μέχρι σήμερα, η παρουσία της Lamda στο yachting περιορίζεται στην Αττική, όπου λειτουργεί τη μαρίνα Φλοίσβου, με διάρκεια της σύμβασης μίσθωσης και εκμετάλλευσης μέχρι το 2044 (έπειτα από διετή παράταση που πήρε το 2021).

    Περιουσιακό στοιχείο στο οποίο επένδυσε περαιτέρω στις αρχές του 2020, όταν απέκτησε το 50% του τουρκικού ομίλου Dogus και τον πλήρη έλεγχο της μαρίνας, έναντι 12,4 εκατομμυρίων.

    Η μαρίνα διαθέτει 310 θέσεις ελλιμενισμού, με περισσότερες από τις μισές να έχουν σχεδιαστεί ώστε να φιλοξενούν θαλαμηγούς μεγαλύτερες των 30 μέτρων σε μήκος και οι εμπορικοί χώροι περιλαμβάνουν 27 καταστήματα (παροχής υπηρεσίων, εμπορικά, καφέ και εστιατόρια).

    Παράλληλα, εκμεταλλεύεται τη μαρίνα Αγίου Κοσμά, την οποία θα αναβαθμίσει τόσο από πλευράς χωρητικότητας όσο και υπηρεσιών και παροχών.

    Μετά το πέρας της πρώτης φάσης επενδύσεων στο Ελληνικό, η μαρίνα θα διαθέτει 300 θέσεις ελλιμενισμού και θα μπορεί να φιλοξενεί σκάφη έως 80 μέτρα.

    Το 2022 το EBITDA από τις επενδύσεις σε μαρίνες έφτασε πέρσι τα 16,5 εκατομμύρια (περιλαμβάνει και την έκπτωση του ενοικίου στη μαρίνα Φλοίσβου ύψους 3,4 εκατ. ευρώ), ενώ έγραψαν πωλήσεις 27,9 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ για το 2023 προγραμμάτισε νέα τιμολογιακή πολιτική για τις δύο μαρίνες.

    Η Lamda αναμένεται να συμμετάσχει στην υποβολή προσφορών για τη μαρίνα Αργοστολίου, δυναμικότητας 174 θέσεων ελλιμενισμού και χερσαία ζώνη 46 στρεμμάτων.

    Ενδιαφέρον για τη μαρίνα είχαν επίσης εκδηλώσει η Yacht Trade Consortium, η κοινοπραξία της Άκτωρ Παραχωρήσεις με τη Ναυπηγοπλαστική, η Τεκάλ, η CVC και ο Ισραηλινός επενδυτής Noam Cohen.

    Σοβαρή «υποψηφιότητα» η μαρίνα Ζακύνθου

    Τις προδιαγραφές που θέτει ο όμιλος Λάτση πληροί η μαρίνα Ζακύνθου, που διαθέτει 150 θέσεις ελλιμενισμού και χερσαία ζώνη 37.000 τ.μ. με εμπορικές χρήσεις που επιτρέπουν την ανάπτυξη ξενοδοχείων, καταστημάτων σκαφών, καταστημάτων εστίασης και κέντρων ψυχαγωγίας, ενώ η θαλάσσια έκταση που περιλαμβάνει ανέρχεται σε 65.000 τ.μ..

    Η μαρίνα είναι πολύ κοντά στο αεροδρόμιο και κατασκευάστηκε εν μέρει στις αρχές του 2000 από την τεχνική υπηρεσία του ΕΟΤ αλλά από τότε δεν έχει λειτουργήσει.

    Επίσης, νεότερα από το ΤΑΙΠΕΔ αναμένονται για τη μαρίνα Καλαμαριάς, που διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μήκους μέχρι 30 μέτρων.

    Τον διαγωνισμό για την παραχώρηση υπηρεσιών λειτουργίας λιμένος και δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Καλαμαριάς πάγωσε την άνοιξη του 2022, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ θα έπρεπε να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία νέας χωροθέτησης της μαρίνας πριν από την έκδοση της πρόσκλησης του διαγωνισμού, με την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος. Στους υποψηφίους αναδόχους, πάντως, δε συμπεριλαμβανόταν η Lamda.

    Διαβάστε επίσης:

    Lamda Development: Επένδυση 50 εκατ. ευρώ στην Κέρκυρα

    Lamda: Η LAMDA Marinas Investment Προτιμητέος Επενδυτής για την μαρίνα mega yacht στην Κέρκυρα

    Euroxx Securities για Lamda: Μία ιστορία κρυμμένης αξίας



    ΣΧΟΛΙΑ