ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Σημαντική άνοδο σε ετήσια βάση με κέρδη παρουσιάζει η Νέα Οδός που είναι 100% θυγατρική του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο τις ζημίες που καταγράφονται στην Κεντρική Οδό, η οποία ανήκει κατά 100% στην εισηγμένη.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών που έχουν κατασκευάσει και διαχειρίζονται τις οδικές παραχωρήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τους αυτοκινητόδρομους Σκαρφεία – Ράχες, Ε65, Σκαρφεία – Μεταμόρφωση και την Ιόνια Οδό συνολικού μήκους 600 χλμ.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί στη ΓΕΜΗ και αφορούν τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων των δύο θυγατρικών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη χρήση του 2022, προκύπτει ότι η Νέα Οδός καταγράφει κέρδη μετά φόρων 20,6 εκατ. Ευρώ.
Η Κεντρική Οδός, στην οποία περιλαμβάνεται η εν εξελίξει κατασκευή του Βόρειου και του Νότιου Ε65 καταγράφει ζημίες 2,6 εκατ. Ευρώ για την ίδια περίοδο, ενώ συνδυαστικά και οι δύο παραχωρήσεις έχουν προσθέσει στα ταμεία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 34,5 εκατ. Ευρώ για το 2022.
Επίσης, για τη χρήση του 2023 το ποσό αυτό εκτιμάται στα 33,1 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέγραψε σημαντικά έσοδα από τις παραχωρήσεις το 2022, καθώς τα έσοδα της από τον εν λόγω τομέα δραστηριότητας ανήλθαν, λόγω της αύξησης των διελεύσεων οχημάτων τουλάχιστον κατά 16%, στα 48,1 εκατ. Ευρώ, τα οποία προκύπτουν από το σύνολο των συμμετοχών της σε οδικές παραχωρήσεις στις οποίες συγκαταλέγεται και η Ολυμπία Οδός με την εισηγμένη να κατέχει το 17% του μετοχικού κεφαλαίου.
Νέα Οδός
Η Νέα Οδός Α.Ε. η οποία διαχειρίζεται τους αυτοκινητόδρομους Μεταμόρφωση – Σκαρφεία, και την Ιόνια Οδό είναι η πιο κερδοφόρος εταιρεία μεταξύ των δύο θυγατρικών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αναλυτικότερα και όπως αποτυπώνεται στην έκθεση για τη χρήση του 2022 που έχει συντάξει η Grant Thornton, τα έσοδα της Νέας Οδού για τη χρονιά που μας πέρασε ανήλθαν στα 142,7 εκατ. Ευρώ από τα 124,5 εκατ. Ευρώ του 2021 σημειώνοντας αύξηση 14% σε ετήσια βάση.
Επιπλέον, το μικτό κέρδος της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 48,7 εκατ. Ευρώ καταγράφοντας αύξηση 19,8%.
Η λειτουργική κερδοφορία κινείται στα 23,8 εκατ. ευρώ και είναι ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με το 2021 (5,18%), ενώ τα μετά φόρων κέρδη ανέρχονται στα 20,6 εκατ. Ευρώ σημειώνοντας σημαντική ετήσια βελτίωση (19,6%).
Ακολούθως οι μέτοχοι της Νέας Οδού αποφάσισαν να αποδώσουν στο βασικό μέτοχο, δηλαδή τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το ποσό των 30,7 εκατ. Ευρώ για τη χρήση του 2022, ενώ για τη χρήση του έτους που διανύουμε προβλέπεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα έχει λαμβάνειν 29 εκατ. ευρώ
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι εντός του 2022 η παραχωρησιούχος εταιρεία έχει λάβει συνολικά ως αποζημιώσεις από το Ελληνικό Δημόσιο 28 εκατ. Ευρώ, οι οποίες προκύπτουν από την απαγόρευση μετακινήσεων 28 εκατ. Ευρώ.
Το ποσό αυτό αναλύεται ως εξής:
- 5,1 εκατ. Ευρώ αφορούν αποζημιώσεις απώλειας εσόδων λόγω μη έγκαιρης λειτουργίας σταθμών για το Α Εξάμηνο του 2021
- 9,4 εκατ. Ευρώ για τον ίδιο λόγο, και
- 13,4 εκατ.ευρώ λόγω απώλειας εσόδων που προκύπτει από τις επιπτώσεις την πανδημίας.
Εκτός από τις ήδη ληφθείσες αποζημιώσεις, η Νέα Οδός αναμένεται να λάβει συνολικά αποζημιώσεις ύψους 23,2 εκατ. ευρώ και θα αφορούν τη χρήση του 2022.
Πιο συγκεκριμένα, στη σχετική έκθεση αναφέρεται ότι τα ποσά αυτά, που θεωρείται βέβαιο ότι θα ληφθούν, προκύπτουν από τη μη έγκαιρη λειτουργία των σταθμών διοδίων για (9,5 εκατ. Ευρώ για το Α΄Εξάμηνο και 12 εκατ.ευρώ) καθώς και την αναστολή της είσπραξης διοδίων (1,65 εκατ. ευρώ) από την περιοχή της Γαβρολίμνης.
Κεντρική Οδός
Από την άλλη πλευρά η Κεντρική Οδός, που περιλαμβάνει τους οδικούς άξονες Σκαρφεία – Ράχες και τα τρία τμήματα του Ε-65, καταγράφει ζημίες 2,6 εκατ. Ευρώ για το 2022, οι οποίες ωστόσο έχουν περιοριστεί σημαντικά (77,6%) από τα 11,6 εκατ. Ευρώ του 2021.
Επιπλέον, η Κεντρική Οδός παρουσιάζει άνοδο στο σύνολο των εσόδων καθώς αυτά το 2022 διαμορφώθηκαν στα 133,5 εκατ.ευρώ έναντι 88,4 εκατ.ευρώ το 2021.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το μόνο πλήρως λειτουργικό τμήμα του Ε-65 είναι το μεσαίο, δηλαδή το Ξυνιάδα-Τρίκαλα, το οποίο έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία από τα τέλη του 2017.
Όσον αφορά στο Νότιο Τμήμα (ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα) ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τις αρχές του 2019 και πλέον βρίσκεται στο 89,5% της υλοποίησής του, ενώ το Βόρειο Τμήμα (Τρίκαλα – Γρεβενά και Γρεβενά – Εγνατία) έχει αρχίσει να υλοποιείται από τον Αύγουστο του 2021 και πλέον έχει ολοκληρωθεί το 23% του έργου.
Στα αποτελέσματα που πήραν το πράσινο φως από τους μετόχους της Κεντρικής Οδού, προκύπτει ότι η μητρική εταιρεία έχει λάβει συνολικά 4,45 εκατ. Ευρώ για τη χρήση του 2022, ενώ τα έσοδα για τη χρήση της τρέχουσας χρονιάς εκτιμήθηκαν στα 4,1 εκατ. Ευρώ.
Σχετικά με τις αποζημιώσεις που έχει λάβει η παραχωρησιούχος από το Δημόσιο λόγω μη έγκαιρης λειτουργίας ή αναστολής των σταθμών διοδίων και των επιπτώσεων της πανδημίας του Covid το ποσό αυτό ανέρχεται στα 1,1 εκατ. Ευρώ και αποτελεί αποζημίωση λόγω της διακοπής των μετακινήσεων για το Α΄Εξάμηνο του 2021 που είχε ως στόχο την ανάσχεση της διασποράς της Covid-19.
Διαβάστε επίσης:
AXIA: Στα €21,20 με σύσταση αγοράς η τιμή στόχος για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πάτρα – Πύργος: Στο 30% η υλοποίηση μέχρι τα τέλη του έτους
Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Θα είμαστε καλά με την ΤΕΝΕΡΓ και χωρίς – mononewsTV
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Κέρδη άνω του 6% για το WTI στην εβδομάδα
- Σερβία: 10.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα λόγω κακοκαιρίας – Προβλήματα και με τις πτήσεις
- Τουρκία: Δύο αντιπολιτευόμενοι δήμαρχοι καταδικάστηκαν για “τρομοκρατία” και καθαιρέθηκαν
- Ισραήλ: Το 79% των Ισραηλινών υποστηρίζει την κρατική εξεταστική επιτροπή για τις 7 Οκτωβρίου