Κάθε χρόνο, δεκάδες χιλιάδες κοντέινερ με υλικά που προορίζονται για τα εργοστάσια της Volvo μεταφέρονται με φορτηγά πλοία.
Η Volvo στο πλαίσιο μείωσης του ανθρακικού της αποτυπώματος προωθεί τη χρήση βιώσιμων καυσίμων στις μεταφορές δια θαλάσσης. Μ’ αυτό τον τρόπο φιλοδοξεί να πετύχει μείωση στις εκπομπές CO2 από ορυκτά καύσιμα έως και 55.000 τόνους ανά έτος.
Χάρη στα βιώσιμα καύσιμα, οι εκπομπές CO2 ελαττώνονται κατά τουλάχιστον 84%1 σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα. Η μείωση ισοδυναμεί με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ενός φορτηγού με πλήρες φορτίο που διανύει περίπου 1.200 φορές την περίμετρο του ισημερινού της γης.
Το καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME), με βάση ανανεώσιμες και βιώσιμες πηγές, όπως κυρίως το λάδι μαγειρικής. Δεν χρησιμοποιούνται φοινικέλαιο ή προϊόντα από φοινικέλαιο. Η χρήση ανανεώσιμων καυσίμων θα περιλαμβάνει τις θαλάσσιες μεταφορές παραγωγικού υλικού για μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη και στην Αμερική, καθώς και τη διανομή ανταλλακτικών που γίνεται μέσω θαλάσσης παγκοσμίως.
«Τα ανανεώσιμα καύσιμα δεν είναι η τελική επιδίωξη όσον αφορά την εξάλειψη του CO2 από τις παγκόσμιες ναυτιλιακές μεταφορές», λέει ο Javier Varela (Χαβιέ Βαρέλα), Επικεφαλής Διευθυντής Λειτουργιών και Αναπληρωτής CEO.
«Ωστόσο, αυτή η πρωτοβουλία δείχνει ότι μπορούμε να δράσουμε τώρα και να εφαρμόσουμε λύσεις που επιτυγχάνουν σημαντικά αποτελέσματα, μέχρι να βρεθούν μακροπρόθεσμες εναλλακτικές τεχνολογικές λύσεις.
Δεν βλέπουμε αυτή την πρωτοβουλία ως ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Θέλουμε να δώσουμε το έναυσμα σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων να δράσουν επίσης, ώστε να αυξήσουμε τη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές αποδοτικές ως προς τις εκπομπές CO2 και να εδραιώσουμε τα ανανεώσιμα καύσιμα ως μία μεσοπρόθεσμη λύση που λειτουργεί. Έχουμε όλοι την ευθύνη να δράσουμε».
Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, υπάρχει συνεργασία με τις Maersk, Kuehne+Nagel και DB Schenker. Αυτοί οι πάροχοι υπηρεσιών logistics έχουν κάνει τη μετάβαση σε βιώσιμα καύσιμα για όλες τις μεταφορές κοντέινερ που γίνονται για λογαριασμό της Volvo.
Όταν δεν είναι διαθέσιμα βιώσιμα καύσιμα για μία συγκεκριμένη μεταφορά, ο συνεργάτης που εκτελεί το μεταφορικό έργο προχωρά σε χρήση βιώσιμων καυσίμων για τις ανάγκες ενός άλλου πελάτη σε άλλη διαδρομή, ώστε η συνολική μείωση στα ορυκτά καύσιμα να αντιστοιχεί στην πραγματική χρήση που κάνουν τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ. Η συγκεκριμένη μεθοδολογία ονομάζεται εξισορρόπηση ισοζυγίου μάζας και παρακολουθείται σε τακτική βάση από τρίτα μέρη.
Τα ανανεώσιμα καύσιμα είναι πιστοποιημένα και δεν παράγονται ανταγωνιστικά σε σχέση με επισιτιστικές καλλιέργειες. Είναι, επομένως, βιώσιμα σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ για τις ΑΠΕ. «Εξερευνούμε διαρκώς όλες τις δυνατότητες για βιωσιμότητα, σε όλες τις πτυχές της εφοδιαστικής μας αλυσίδας και σε όλα τα πεδία της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας», λέει ο Javier Varela.
«Η λίστα των πρωτοβουλιών μας διευρύνεται συνεχώς, καθώς εργαζόμαστε για την επίτευξη της φιλοδοξίας μας να γίνουμε μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040».
Στόχος είναι η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου κατά 40% μεταξύ 2018 και 2025. Αυτό απαιτεί ελάττωση κατά 25% των εκπομπών από τις δραστηριότητές μας, συμπεριλαμβανομένων των logistics. Στοχεύουμε επίσης να πετύχουμε κλιματικά ουδέτερη παραγωγή έως το 2025.
Διαβάστε επίσης
Honda: Στην Ελλάδα το νέο Jazz e:HEV!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ
- Η ΠΝΟ αντιδρά στην τροποποίηση του κανονισμού για τα ταχύπλοα πλοία
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ανακοινώθηκε η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Masdar – Στα 20 ευρώ/μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα
- Ολλανδία: Το Netflix καλείται να πληρώσει 5 εκατ. ευρώ για παραβίαση προσωπικών δεδομένων