ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πολύ κοντά στην ολοκλήρωση στρατηγικής συνεργασίας είναι σύμφωνα με πληροφορίες η ΔΕΗ με την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων AVIS, για την παροχή βελτιωμένων τιμών για την εγκατάσταση οικιακών φορτιστών, αλλά και εκπτώσεων στο ρεύμα για ηλεκτροκίνηση στους πελάτες της AVIS.
Πρόκειται για την πρώτη συνεργασία της ΔΕΗ με στόχο την ανάπτυξη του πελατολογίου στην ηλεκτροκίνηση και όχι μόνο την τοποθέτηση φορτιστών, ενώ είναι η πρώτη συνεργασία που αφορά στην τοποθέτηση οικιακών φορτιστών.
Ειδικότερα, η συνεργασία αφορά τα νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα του στόλου της AVIS που φέτος θα είναι 2.500 περίπου, στα οποία η ΔΕΗ θα προσφέρει την εγκατάσταση φορτιστή με έκπτωση και τη δυνατότητα το κόστος της φόρτισής τους να εντάσσεται το κόστος του leasing και να καλύπτεται από την AVIS.
Με δεδομένο ότι κάθε χρόνο αυξάνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αποκτά η AVIS, με τη συμφωνία αυτή η ΔΕΗ αποκτά πρόσβαση σε ένα αυξανόμενο και εστιασμένο στην ηλεκτροκίνηση πελατολόγιο.
H συμφωνία αυτή προέκυψε από σχετικό διαγωνισμό που είχε πραγματοποιήσει η AVIS, και στον οποίο, όπως αναφέρουν πληροφορίες προκρίθηκε η ΔΕΗ, αλλά και η Protergia. Η συμφωνία με τη ΔΕΗ δεν είναι αποκλειστική, και η AVIS μπορεί να συνεργαστεί και με άλλες ενεργειακές εταιρείες, που επιθυμούν να προσφέρουν στους πελάτες της κάποια ανταγωνιστική προσφορά ώστε εκείνοι να επιλέξουν την εταιρεία που προτιμούν, όπως τονίζουν πηγές.
Η ΔΕΗ έχει ήδη συνάψει συνεργασία με την αλυσίδα σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης, για την τοποθέτηση 687 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που θα καλύπτουν 1.374 θέσεις φόρτισης – καθώς κάθε φορτιστής θα εξυπηρετεί συγχρόνως έως και δύο οχήματα – σε 119 καταστήματα της αλυσίδας Σκλαβενίτης σε όλη την Ελλάδα, εντός του 2022-23.
Οι οδηγοί θα μπορούν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας ΔΕΗ blue και να φορτίσουν το όχημά τους κατά τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και τις υπόλοιπες ώρες, εφόσον ο χώρος στάθμευσης διαθέτει ελεύθερη πρόσβαση.
Τον Σεπτέμβριο του 2021, η ΔΕΗ blue προχώρησε στη δημιουργία 14 σημείων φόρτισης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ).
Σε συνεργασία με τον ΔΑΑ, η εταιρεία δημιούργησε τον πρώτο σταθμό δημόσιας φόρτισης σε αεροδρόμιο, συνδυάζοντας στον ίδιο σταθμό μια ποικιλία από φορτιστές AC και ταχυφορτιστές DC που φορτίζουν μέχρι 120 kW. Οι φορτιστές αυτοί μπορούν να καλύψουν πολλές διαφορετικές ανάγκες ηλεκτρικών οχημάτων στο ίδιο σημείο.
Ειδικότερα, στο επίσημο πάρκινγκ του αεροδρομίου, στο χώρο στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1, τοποθετήθηκαν:
> 5 διπλοί φορτιστές ισχύος 2 x 22 kW AC.
> 1 ταχυφορτιστής υψηλής ισχύος High Power DC 120 kW (ή 2 x 60 kW DC).
> 1 ταχυφορτιστής ισχύος 50 kW DC και 22 kW AC.
Δίκτυο 1.500 σημείων φόρτισης
H ΔΕΗ blue διαθέτει το μεγαλύτερο και πιο γρήγορο δίκτυο δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών στη χώρα, που σήμερα φτάνει συνολικά τα 1.500 σημεία φόρτισης και στόχος είναι οι 10.000 φορτιστές ως το 2027.
Ωστόσο, τα σχέδια ανάπτυξης της εταιρείας επανεξετάζονται, καθώς το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» θα επιταχύνει την ανάπτυξη των δικτύων φορτιστών.
Σημειώνεται ότι δικαιούχοι του Προγράμματος είναι εμπορικές εταιρείες και ατομικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί, κοινωνικές συνεταιριστικές, κοινοπραξίες που ασκούν εμπορική δραστηριότητα, δημόσιες και δημοτικές επιχειρήσεις.
Το συνολικό ποσό των επιδοτήσεων που προσφέρει το Πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» αγγίζει τα 80 εκατομμύρια ευρώ, με στόχο την ανάπτυξη και λειτουργία 8.000 φορτιστών ως τα τέλη του 2025.
Αντικείμενο του προγράμματος «Φορτίζω Παντού» είναι η παροχή οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια και εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), σε αστικές και περιαστικές τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος (αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους, λιμένες και χώρους στάθμευσης). Σκοπός είναι η εγκατάσταση περισσότερων από 8.000 δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης.
Από μελέτη που είχε εκπονηθεί για λογαριασμό του ΥΠΕΝ είχε υπολογιστεί ότι θα απαιτηθούν περισσότερα από 13.000 δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2025 και συνολικά 100.000 έως το 2030, με τις αναγκαίες επενδύσεις να ξεπερνούν τα 700 εκατ. ευρώ.
Το πλήθος των φορτιστών στο δημόσιο οδικό δίκτυο αποτελεί κρίσιμη παράμετρο για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων από τους πολίτες, όπως και το υψηλό κόστος της απόκτησής τους, το οποίο περιορίζεται μέσω των προγραμμάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για ΙΧ και «Πράσινα Ταξί».
Τα εγκατεστημένα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης, ήταν λιγότερα από 100 το 2019 και αυξήθηκαν σε περίπου 3.200 το 2022. Υπάρχουν πλέον 35 εγγεγραμμένες εταιρίες στο Μητρώο φορέων της αγοράς ηλεκτροκίνησης. Όσον αφορά στη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά το 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόνο 480. Έτσι, το ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από το 0,4% σχεδόν στο 8%.
Η εφαρμογή ΔΕΗ blue
Για φόρτιση στο δίκτυο ΔΕΗ blue χρειάζεται η λήψη της εφαρμογής ΔΕΗ blue, που είναι διαθέσιμη για apple και android.
Στο app, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να βρουν τον χάρτη με τους φορτιστές ΔΕΗ blue σε όλη την Ελλάδα και να ελέγξουν τη διαθεσιμότητα και την κατάστασή τους. Επίσης, η υπηρεσία ενημερώνει τους χρήστες για τον χρόνο και το κόστος της φόρτισης
Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής ΔΕΗ blue οι χρήστες του δικτύου έχουν πρόσβαση και σε πάνω από 80 σημεία ταχυφόρτισης ισχύος έως 300 kW HPDC στα οποία μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία τους από 10% σε 80% σε έως 18 λεπτά, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος.
H ταχύτατη επέκταση του δικτύου φορτιστών σε συνδυασμό με την ευρύτερη κάλυψη της ελληνικής επικράτειας είναι ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ΔΕΗ blue.
Η ΔΕΗ blue έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και γιατί η ενέργεια που χρησιμοποιεί προέρχεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές και παρέχει πράσινη, καθαρή ηλεκτροκίνηση.
Διαβάστε επίσης
Το αλουμίνιο στις κρίσιμες πρώτες ύλες της Ευρώπης – Νίκη Eurometaux και Ευάγγελου Μυτιληναίου
Τιμολόγια ρεύματος: Μετά τις επιδοτήσεις το χάος – Τι θα γίνει από Οκτώβριο
Ποιος θα πληρώσει ακριβά τις μηδενικές τιμές ρεύματος; Οι ευθύνες του ΑΔΜΗΕ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χόλζμαν (ΕΚΤ): Η επόμενη μείωση των επιτοκίων ίσως αργήσει περισσότερο
- Ντόναλντ Τραμπ: Στηρίζει τον Μάικ Τζόνσον, για την επανεκλογή του στην προεδρία της Βουλής των Αντιπροσώπων
- Ευρωαγορές: Με κέρδη 19% το 2024 για τον DAX – Μεγάλος χαμένος της χρονιάς ο γαλλικός CAC 40
- Βρούτσης: Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμου για τον αθλητισμό