ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μετά την εξαγορά του συνόλου των πλοίων του από την Minoan Flying Dolphin, συμμετείχε στην πανίσχυρη τότε τριάδα διαχείρισης του στόλου της νέας παντοδύναμης εταιρείας, μαζί με τον Παντελή Σφηνιά και τον Γιάννη Λεφάκη.
Είχε προηγηθεί η απόπειρα δολοφονίας του, από δύο άνδρες που επέβαιναν σε μηχανή μεγάλου κυβισμού, αλλά την γλύτωσε, αφού όμως νοσηλεύτηκε για αρκετούς μήνες.
Όμως, η μοίρα του επιφύλασσε ακόμη μια σκληρή δοκιμασία.
Υπέφερε από την καρδιά του, εξαιτίας των μεγάλων συγκινήσεων και των μεγάλων διακυμάνσεων που είχαν τα τελευταία είκοσι χρόνια, οι επιχειρηματικές του επιλογές.
Την Τρίτη 27 Ιουνίου, σε ηλικία 67 ετών, άφησε την τελευταία του πνοή μετά από επιπλοκές που είχε η εγχείρηση καρδιάς που υπεβλήθη.
Οι φιλοδοξίες του σταμάτησαν πρόωρα, ενώ σχεδίαζε την επιστροφή του στην ακτοπλοΐα, μετά από μια περιπλάνηση στα Ro Ro.
Ο Κώστας Αγαπητός, άρχισε την αυτόνομη ναυτιλιακή του πορεία το 1992, όταν ο πατέρας του, Ιωάννης Αγαπητός, αποχώρησε από την αρχική εταιρεία που ίδρυσε μαζί με τον αδελφό του, Βασίλη, το 1953.
Το 1992, ο Κώστας Αγαπητός δημιούργησε έναν στόλο από πέντε πλοία κάτω με την εταιρεία Agapitos Express Ferries.
Κοντά του ήταν σε ρόλο συμπαραστάτη ο πατέρας του Ιωάννης Αγαπητός.
Εκείνη την εποχή στις γραμμές του Αιγαίου κυριαρχούσαν ο Κώστας Αγαπητός, ο ξάδερφος του, Αντώνης Αγαπητός, ο Γεράσιμος Αγούδημος και ο Βαγγέλης Βεντούρης.
Ο τελευταίος, μετά τη φιλόδοξη και εντυπωσιακή αναμόρφωση του επιβατηγού πλοίου “Παναγία Τήνου ΙΙ” άρχισε να έχει προβλήματα ρευστότητας και άρχισαν οι κατασχέσεις των πλοίων του.
Σε εκείνη τη φάση, ο Κώστας Αγαπητός, αθετώντας, όπως λεγόταν τότε στην Ακτή Μιαούλη, μια συμφωνία που υπήρξε μεταξύ των δύο οικογενειών, κατοχύρωσε σε πλειστηριασμό πλοίο του Βαγγέλη Βεντούρη.
Η απόπειρα δολοφονίας που έγινε το βράδυ της 12ης Ιουλίου 1998, στη συμβολή των οδών, Αιγάλεω και Ακτής Κονδύλη – δέκα μέτρα από εκείνο το σημείο που αυτοκτόνησε στις 29 Νοεμβρίου του 2000 ο Παντελής Σφηνιάς – εναντίον του Κώστα Αγαπητού, συνδέθηκε με την κόντρα των δύο οικογενειών και κατηγορήθηκε ο Βαγγέλης Βεντούρης, ότι ήταν εκείνος που του έριξε έξι σφαίρες στο πρόσωπο και στο στήθος.
Ωστόσο, ο Βαγγέλης Βεντούρης, αθωώθηκε αργότερα, γιατί είχε ακλόνητο άλλοθι.
Είχε τρεις φίλους του που διαβεβαίωσαν ότι εκείνη την ώρα ήταν μαζί στο σπίτι του και παρακολουθούσαν τον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, μεταξύ της Γαλλίας και της Βραζιλίας ( 3-0), αλλά και τη μαρτυρία του μεταφορέα της Πιτσαρίας, ότι όταν πήγε την παραγγελία, ήταν στο σπίτι.
Υπενθυμίζεται ότι ο Βαγγέλης Βεντούρης, κλείστηκε για 95 ημέρες στην φυλακή, ως βασικός ύποπτος.
Μετά και την απόπειρα δολοφονίας του, τη νοσηλεία του και τη δικαστική διαμάχη με τον Βαγγέλη Βεντούρη, ο Κώστας Αγαπητός πείστηκε από τον Παντελή Σφηνιά να δώσει τα πλοία στη Minoan Flying Dolphin, να πάρει ένα σημαντικό πακέτο μετοχών, με ονομαστική αξία 1.000 δραχμές και να αναλάβει όλες τις τραπεζικές υποχρεώσεις της εταιρείας η MFD, η οποία ήταν θυγατρική εταιρεία των “Μινωικών Γραμμών”.
Ο Κώστας Αγαπητός, συμμετέχοντας στην τριανδρία της νέας εταιρείας, είχε αναλάβει τις επισκευές των πλοίων.
Η περίοδος εκείνη ίσως ήταν από τις καλύτερες της επαγγελματικής του καριέρας.
Πολλοί θυμούνται εκείνο το μοιραίο καλοκαίρι, πριν τη βύθιση του “Εξπρές Σαμίνα”, στα σοκάκια της Μυκόνου να τον παρακαλάνε επώνυμοι επιχειρηματίες να πουλήσει μετοχές της Minoan Flying Dolphin, στις 4.500 δραχμές.
Η οικογενειακή επιχείρηση
Τα αδέρφια, Βασίλης και Ιωάννης Αγαπητός, άρχισαν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία με κινηματογραφικές παραγωγές.
Το 1953, ίδρυσαν τη ναυτιλιακή εταιρεία “Αδελφοί Αγαπητός” και εγκαταστάθηκαν σε γραφείο σε πολυκατοικία στη διασταύρωση των οδών, Κολοκοτρώνη και Μπουμπουλίνας.
Ο Βασίλης Αγαπητός, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1933, όπου και τελείωσε το Γυμνάσιο.
Είκοσι χρόνια μετά, παράλληλα με τις κινηματογραφικές παραγωγές και συνεργασία με τον Φιλοποίμενα Φίνο, δημιούργησε τη ναυτιλιακή εταιρεία μαζί με τον αδερφό του Ιωάννη.
Πέθανε σε ηλικία 64 ετών.
Ο γιος του Αντώνης, συμμετείχε και αυτός με τον στόλο του στη Minoan Flying Dolphin και αργότερα έγινε και διευθύνων σύμβουλος της, μετά την αποχώρηση της ΑΝΕΚ, από την εταιρεία που είχε ονομαστεί Hellenic Seaways.
Η καταγωγή του Βασίλη και του Ιωάννη ήταν από τη Μικρά Ασία, αλλά ήταν από τις οικογένειες που ενσωματώθηκαν στη νέα πραγματικότητα σχετικά γρήγορα.
Αγόρασαν, αρχικά, ανοιχτά επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και εδραιώθηκαν στις μεταφορές επιβατών και οχημάτων στα νησιά των Κυκλάδων και στη γραμμή, Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας, με τα φέρι μποτ, “Τατιάνα Α” και “Τατιάνα Αγαπητού”.
Στη δεκαετία του ’70 επεκτείνονται και στο Αιγαίο.
Το 1976 δρομολόγησαν το πλοίο “Αιγαίον”.
Στη συνέχεια αγόρασαν από τον Νίκο και Δημήτρη Νομικό, το “Απόλλων” και τον “Μιαούλη”.
Στη συνέχεια προσέθεσαν το “Αγαπητός Ι”, και το Express Apollon.
Ακολούθως, δρομολόγησαν το “Νηρεύς” στις Κυκλάδες, ενώ με δύο πλοία, το Corfu Diamond και το Corfu Sea, επεκτάθηκαν στις γραμμές της Αδριατικής, όχι όμως με επιτυχία.
Ο στόλος αυξήθηκε με τα πλοία “Ναϊάς ΙΙ” και το Golden Vergina.
To 1986, αγόρασαν το πλοίο Villandry, το οποίο ονομάστηκε “Ολυμπία”, το οποίο πούλησαν αμέσως στις “Γραμμές Στρίντζη” και μετονομάστηκε σε “Δήλος”.
Επίσης, αγόρασαν και το Koningin Fabiola, το οποίο πουλήθηκε και αυτό αμέσως, στην ΕΛΜΕΣ, και ονομάστηκε “Λυδία”.
Το 1987 ήρθε το Chantilly, το οποίο πραγματοποίησε ταξίδια με το όνομα “Ολυμπία”.
Το 1990 αγόρασαν το “Εξπρές Ολυμπία” το οποίο δρομολογήθηκε το επόμενο έτος.
Το 1992, τα αδέρφια Βασίλης και Αντώνης, κάτω από την πίεση των παιδιών τους, Αντώνη και Κώστα, ακολούθησαν διαφορετικούς επιχειρηματικούς δρόμους.
Το παραδοσιακό οικογενειακό σινιάλο με τα δυο πράσινα Άλφα και το Agapitos Lines, παρέμεινε υπό την διαχείριση του Βασίλη και του γιου του, Αντώνη και τα πλοία “Ναϊάς” και Golden Vergina ( Εξπρές Σαμίνα)
Τα πλοία, “Εξπρές Ολυμπία”, “Κυκλάδες” και “Αιγαίο” αποκτήθηκαν από τον Ιωάννη και και Κώστα.
Το 1995 άρχισαν οι περιπέτειες του Βαγγέλη Βεντούρη με τις Τράπεζες και το επόμενο έτος έγινε το ναυάγιο, μέσα στο λιμάνι της Πάρου, του “Ποσειδών Εξπρές” του Κώστα Μουλόπουλου.
Έτσι, άνοιξε ο δρόμος της κυριαρχίας τους στις γραμμές των Κυκλάδων.
Οι δύο εταιρείες των Αγαπητών, γνώρισαν στη συνέχεια μια “χρυσή διετία”, η οποία όμως, τελείωσε σχεδόν ταυτόχρονα, με την εξαγορά τους από την Minoan Flying Dolphin.
Μετά την αυτοκτονία του Παντελή Σφηνιά, ο Κώστας Αγαπητός, όπως και ο έτερος της τριανδρίας, Γιάννης Λεφάκης, αγόρασαν δύο επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, που ονομάστηκαν “Αθηνά” και “Φοίβος”.
Όμως ο Κώστας Αγαπητός πούλησε το “Αθηνά” και ασχολήθηκε με τα Ro Ro, το τελευταίο από αυτά το πούλησε πριν λίγες εβδομάδες και σχεδίαζε την επιστροφή του στην ακτοπλοΐα,
Ο ξάδερφος του, Αντώνης Βεντούρης, έχει δημιουργήσει την εταιρεία Alpha Lines,, η οποία διευθύνεται πλέον από τον γιό του, Βασίλη, και από το 2000 έχει δρομολογήσει στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, το Speedcat I.
Διαβάστε επίσης:
Θεσσαλονίκη: Δύο γυναίκες έχασαν τη ζωή τους σε παραλίες της Χαλκιδικής και της Κατερίνης
Σούνακ: Σχεδιάζει συμφωνία με τη Ρώμη για τη μεταναστευτικό
Αλέξανδρος Εξάρχου: Οι 3 άξονες της στρατηγικής για την Intrakat – Ράλι για την μετοχή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Pyxis (Βαλέντιος Βαλεντής): Κέρδη 3,6 εκατ. δολαρίων στο γ’ τρίμηνο
- Κακοκαιρία: Πτώσεις δέντρων στη Θεσσαλονίκη – 60 κλήσεις στην Πυροσβεστική
- Στυλιανίδης: Ο ναυτιλιακός τομέας αναπόσπαστο κομμάτι της «θετικής ατζέντας» στις ελληνοτουρκικές σχέσεις
- Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ μεταξύ 25 και 29 Νοεμβρίου