Ο πρόεδρος της Eagle Bulk, επιχείρησε να απαντήσει στον Γιάννη Κούστα, στις κατηγορίες που του καταλόγισε ο τελευταίος σχετικά με τους περιορισμούς που έθεσε η εταιρεία για επενδυτές που επιθυμούν και επιδιώκουν να αποκτήσουν μέσω χρηματιστηρίου τον μετοχικό έλεγχο της εταιρείας.

Ο Paul Leand, με επιστολή του προς τον Γιάννη Κούστα, ανέπτυξε τα επιχειρήματά του και υπερασπίστηκε τη θέση του για τους περιορισμούς που τέθηκαν, αλλά και για την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου να αγοράσει τις μετοχές που διέθετε στην εταιρεία η Oaktree.

1

Ωστόσο, έμμεση ανταπάντηση, αν μπορούμε να ερμηνεύσουμε σωστά τις επιχειρηματικές κινήσεις που διεξάγονται, είναι η αγορά από την Castor του Πέτρου Παναγιωτίδη, ποσοστό που προσεγγίζει το 15% των μετοχών της Eagle Bulk.

Με άλλα λόγια, οι δύο Έλληνες εφοπλιστές, διαθέτουν πλέον πάνω από το 31% του μετοχικού κεφαλαίου της ναυτιλιακής εταιρείας Eagle Bulk.

Με την αιφνιδιαστική αυτή κίνηση, ο Πέτρος Παναγιωτίδης, εξασφάλισε μέσω χρηματιστηρίου 1.390.000 μετοχές της Eagle Bulk, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 14,99%.

Υπενθυμίζεται ότι ο Γιάννης Κούστας και η Danaos Corporation κατέχουν ήδη το 16,7% των μετοχών της Eagle Bulk, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα η Eagle Bulk αγόρασε από την Oaktree του 28% του μετοχικού κεφαλαίου, έναντι περίπου 219,3 εκατ. δολαρίων.

Ο Γιάννης Κούστας, με επιστολή του, την περασμένη εβδομάδα, επισήμανε ότι η Eagle Bulk αγόρασε ολόκληρο το μερίδιο 28% της Oaktree στην εταιρεία με προσαύξηση 35% χωρίς να ζητήσει προηγούμενη έγκριση από τους μετόχους. Αυτές οι συναλλαγές, τονίζεται στην επιστολή, άλλαξαν επίσης τη μετοχική σύνθεση της εταιρείας.

Η Danaos αμφισβήτησε ακόμη, πώς η επαναγορά των μεριδίων της Oaktree, έναντι 219 εκατομμυρίων δολαρίων προστάτευσε όλους τους μετόχους και πώς ήταν επωφελής για τους μετόχους της Eagle Bulk.

Η Eagle Bulk, δικαιολόγησε την κίνηση αγοράς, ως μείωση της «πιθανότητας να αποκτήσει οποιοδήποτε άτομο ή ομάδα τον έλεγχο της εταιρείας μέσω συσσώρευσης στην ανοιχτή αγορά ή άλλων καταχρηστικών τακτικών που ενδεχομένως βλάπτουν τα συμφέροντα όλων των μετόχων».

Στην επιστολή που έστειλε ο Γιάννης Κούστας, μεταξύ άλλων τονίζει: «Όπως πιθανότατα γνωρίζετε, είμαστε ένας από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους ιδιοκτήτες σύγχρονων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεγάλου μεγέθους, ναυλώνουμε το στόλο μας σε πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες τακτικών γραμμών στον κόσμο και δραστηριοποιούμαστε στον ναυτιλιακό τομέα για περισσότερα από 50 χρόνια.

Πριν πραγματοποιήσουμε την αρχική μας επένδυση στην εταιρεία, προσεγγίσαμε τη διοίκησή της και μεταφέραμε ότι πρόθεσή μας ήταν να επενδύσουμε στην εταιρεία και ότι βασικό στοιχείο στην επένδυσή μας στην εταιρεία ήταν η καλή πορεία της στην εταιρική διακυβέρνηση.

Δηλώσαμε την επιθυμία μας να εργαστούμε συνεργατικά και εποικοδομητικά με το ΔΣ και πιστεύαμε ότι η πρόθεσή μας ήταν ανταποδοτική.

Ως εκ τούτου, ήμασταν έκπληκτοι όταν είδαμε την ανακοίνωση της πρόσφατης επαναγοράς από την εταιρεία του συνόλου του μεριδίου 28% της Oaktree Capital με σχεδόν 35% premium σε σχέση με τη μέση τιμή της μετοχής των τελευταίων 45 ημερών, χωρίς να ζητήσει προηγούμενη έγκριση από τους μετόχους. Είναι αυτονόητο ότι αυτές οι συναλλαγές αλλάζουν ριζικά τη σύνθεση της εταιρείας.

Ως αποτέλεσμα της επαναγοράς των μετοχών της Oaktree, υπάρχουν 9.283.499 κοινές μετοχές σε κυκλοφορία και πλέον κατέχουμε το 16,7% των μετοχών της εταιρείας, αύξηση από το περίπου 11,3% που αγοράσαμε σε συναλλαγές ανοικτής αγοράς. Επιπλέον, μας απαγορεύεται πλέον να αγοράσουμε επιπλέον μετοχές χωρίς να ενεργοποιήσουμε τις προϋποθέσεις που υιοθετήθηκαν πρόσφατα από την εταιρεία.

Από τότε που έγιναν αυτές οι ενέργειες από το Διοικητικό Συμβούλιο, οι μετοχές της Eagle Bulk έχουν υποχωρήσει σχεδόν κατά 6%, γεγονός που φαίνεται να παρέχει μια προκαταρκτική αξιολόγηση της αντίδρασης της αγοράς. Ανησυχούμε για αυτές τις πρόσφατες εξελίξεις και ζητάμε διευκρινίσεις από το διοικητικό συμβούλιο».

Διαβάστε επίσης:

Σε υψηλά επίπεδα κινείται η κρουαζιέρα στα Χανιά

Συνάντηση Βαρβιτσιώτη-Καιρίδη για το μεταναστευτικό

Danaos Corporation (Γιάννης Κούστας): Παρήγγειλε δύο νέα πλοία σε ναυπηγείο της Κίνας