Ξεμπλοκάρει ο διαγωνισμός για τουλάχιστον 600 νέα πράσινα λεωφορεία που θα ενισχύσουν τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία αναφέρουν ότι αναμένεται εντός των δύο επόμενων εβδομάδων η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το πέμπτο τμήμα του σχετικού διαγωνισμού.

Πρόκειται για το υπό-έργο για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων συνολικού κόστους που έχει αναλάβει η κινεζική εταιρεία Yutong Bus με επίσημο εκπρόσωπο στη χώρα μας τον Όμιλο Κοπελούζου.

1

Ωστόσο, το συγκεκριμένο τμήμα και εν συνεχεία το σύνολο του διαγωνισμού έχει κολλήσει καθώς η σύμβαση μεταξύ του Δημοσίου και του αναδόχου περνάει από το κόσκινο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και φέρεται να έχει «κολλήσει» με το φορέα να εμποδίζει την υπογραφή.

Εν τούτοις, οι ίδιες πηγές αναφέρουν στο mononews ότι το ζήτημα που έχει προκύψει οδεύει προς ευτυχή κατάληξη με την κινεζική εταιρεία να αναλαμβάνει την προμήθεια των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων.

Σημειώνεται ότι με αυτή τη σύμβαση και μόλις κλείσει και ο διαγωνισμός για επιπλέον 100 ηλεκτρικά λεωφορεία αξίας 45 εκατ. Ευρώ με μοναδικό διεκδικητή την κινεζική Build Your Dreams που εκπροσωπείται στη χώρα μας από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

Ο διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός για τα νέα πράσινα λεωφορεία προκηρύχθηκε το Νοέμβριο του 2021 και αποτελεί την πρώτη από τις δύο φάσεις για την ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ με 1300 καινούργια λεωφορεία που θα χρησιμοποιούν ηλεκτρισμό και συμπιεσμένο φυσικό αέριο, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και λεωφορεία υδρογόνου.

Τονίζεται, ότι με την υπογραφή όλων των συμβάσεων θα αρχίσουν να καταφτάνουν στη χώρα μας τα πρώτα λεωφορεία και οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι τα οχήματα που χρησιμοποιούν CNG είναι ετοιμοπαράδοτα με τα περισσότερα εξ αυτών να κατευθύνονται προς τον ΟΑΣΑ.

Πιο συγκεκριμένα, ο εν εξελίξει διαγωνισμός που οδεύει προς το κλείσιμο του καθώς γνωρίζουμε τους αναδόχους ή τους μειοδότες είχε «σπάσει» σε πέντε υπό-έργα ανάλογα με τον τύπο των οχημάτων και την τεχνολογία.

Υπενθυμίζεται ότι έχει καθυστερήσει καθώς έχει οδηγηθεί σε τουλάχιστον τέσσερις παρατάσεις.

Όσον αφορά το τμήμα με μειοδότη της Yutong, σε αυτό είχε υποβάλει προσφορά, επίσης, η κινεζική BYD που κόπηκε κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης των τεχνικών κριτηρίων.

Σχετικά με το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού, που είναι και το πιο «βασανισμένο», αφορούσε την προμήθεια 100 υβριδικών λεωφορείων, αλλά κόλλησε καθώς έγιναν ενστάσεις από τη Mercedes και τη Solaris στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και εν τέλει ύστερα από το πλήθος των παρατάσεων που δόθηκαν, δε βρέθηκε κανένας ενδιαφερόμενος.

Με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός και τα 100 λεωφορεία να μεταφέρονται στη Β΄ Φάση.

Στο δεύτερο τμήμα ανάδοχος είναι η ιταλική Industria Italiana Autobus, πίσω από την οποία όπως έχει γράψει ήδη το mononews βρίσκεται ο όμιλος του Τούρκου μεγιστάνα Inan Kirac.

Η ιταλική εταιρεία, η οποία ήταν η μόνη που ανανέωσε την οικονομική της προσφορά, θα αναλάβει την προμήθεια 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) εκτιμώμενου κόστους 59 εκατ. Ευρώ.

Για το τρίτο τμήμα μέσω του οποίου το ελληνικό κράτος θα προμηθευτεί 100 λεωφορεία CNG με εκτιμώμενο κόστος 43 εκατ. Ευρώ ανάδοχος είναι η IVECO καθώς είχε υποβάλει τη μοναδική προσφορά.

Ενώ στο τέταρτο τμήμα (100 απλά λεωφορεία) παρά το γεγονός ότι είχαν υποβάλει προσφορές τέσσερις εταιρίες (IRIZAR, IVECO, VAN Hool και BYD), η μόνη προσφορά που ισχύει είναι αυτή της BYD.

 

Διαβάστε επίσης:

Inan Kirac: Ο Τούρκος «άρχοντας του σκότους» που θα φέρει 200 νέα λεωφορεία στην Ελλάδα

Ευρωαγορές: Έκλεισαν με μεικτά πρόσημα – Στο +0,13% ο Stoxx 600

Χρηματιστήριο: Εurobank, Πειραιώς και ΔΕΗ στέλνουν την αγορά σε νέα υψηλά 9 ετών, στο +4,5% ο τραπεζικός κλάδος