Το μικρό Κορεάτικο SUV, μεγάλωσε, βάρυνε, ακρίβυνε και πλέον με μήκος 4.35m τοποθετείται ανάμεσα στις κατηγορίες B SUV και C SUV.
Παρευρεθήκαμε σήμερα στην πανελλήνια παρουσίαση του νέου μοντέλου που διοργανώθηκε από τη Hyundai Ελλάς σε κεντρικό ξενοδοχείο στο Λαγονήσι.
Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2017 και ξεπέρασε παγκοσμίως το μισό εκ. πωλήσεις (515.000).
Το νέο Hyundai Kona βρίσκεται στη χώρα μας, οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει και πριν το τέλος του καλοκαιριού θα γίνουν και οι πρώτες παραδόσεις.
Προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις: Με 3κυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.0lt/120PS που συνδυάζεται με 6αρι χειροκίνητο ή 7αρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Οι τιμές ξεκινούν από τις 26.290 ευρώ σε καλά εξοπλισμένη έκδοση.
Πιο πάνω υπάρχει η υβριδική έκδοση 1.6lt/141PS η οποία πρέπει να τονίσουμε ότι συνδυάζεται με 6αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και όχι κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης CVT (δεν κάνει έντονο θόρυβο σε φάση τέρμα γκάζι).
Οι τιμές ξεκινούν από τις 31.890 ευρώ.
Τέλος υπάρχει και έκδοση 1.6lt/200PS με 6αρι χειροκίνητο ή 7αρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αλλά και τετρακίνηση ( με το αυτόματο κιβώτιο μόνο).
Εδώ οι τιμές ξεκινούν από τις 31.290 ευρώ και φτάνουν τις 39.490 ευρώ για την 4κινητη έκδοση πλούσια εξοπλισμένη (N Line).
Αργότερα είναι πιθανό να δούμε και έκδοση Kona N.
Τέλος το ηλεκτρικό μοντέλο έχει δυο εκδόσεις με 156PS (48,4kwh μπαταρία) και 218PS (65kwh μπαταρία) που θα έρθουν το Σεπτέμβριο στη χώρα μας.
Στη Hyundai δεν το κρύβουν ότι το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε για ηλεκτρικό πρωτίστως.
Με τη στιβαρή, δυναμική σχεδίαση και τις αναβαθμισμένες διαστάσεις του, το ολοκαίνουριο KONA διατηρεί τον εμβληματικό του χαρακτήρα,
υποστηρίζοντας το lifestyle όλων των ηλικιών, ενώ προσφέρει νέες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά ευκολίας που παρέχουν μια ασφαλή, συνδεδεμένη και άνετη
εμπειρία.
Μεταξύ των αναβαθμίσεων είναι η διπλή οθόνη 12,3 ιντσών, ένα Digital Key 2 Touch, πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).
Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά KONA, το νέο μοντέλο έχει αυξημένες διαστάσεις: Το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4.355 χιλιοστά, 175 χλστ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά του 2017, με μεταξόνιο στα 2.660 χλστ., το οποίο είναι αυξημένο κατά 60 χλστ.
Το πλάτος του είναι στα 1.825 χλστ., το οποίο είναι 25 χλστ. μεγαλύτερο και το ύψος κατά 20 χλστ. ψηλότερο φτάνοντας συνολικά τα 1.575 χλστ.
Το ολοκαίνουριο KONA διαθέτει το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense της Hyundai, συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, της υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), της οθόνης προβολής τυφλού σημείου (BVM), της απομακρυσμένης έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) και της παρακολούθησης κατάστασης οδηγού (DSM).
Για το ολοκαίνουριο KONA, η Hyundai Motor απομακρύνθηκε από τη συμβατική διαδικασία εξέλιξης που έχει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και ξεκίνησε από το ηλεκτροκίνητο (EV) KONA.
Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ένα φουτουριστικό αμάξωμα που τονίζει το καθαρό σχήμα ενός SUV με πιο στιβαρή και δυναμική εμφάνιση.
Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, το νέο KONA υπερέχει στην αεροδυναμική απόδοση και προσδίδει περισσότερο στιλ με το παραμετρικό μοτίβο
των φωτιστικών σωμάτων και την πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp.
Oι εκδόσεις N Line διαθέτουν μαύρους καθρέπτες, πίσω αεροτομή και προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.
Χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις του μοντέλου το εσωτερικό είναι πιο ευρύχωρο.
Στο ταμπλό κυριαρχεί το αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του νέου KONA.
Ως μέρος της νέας διάταξης ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που επιτρέπει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα.
Ο φωτισμός καμπίνας υποστηρίζεται επίσης από ενημερώσεις over the air για συντήρηση και νέες δυνατότητες.
Τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην κατανομή της πίεσης του σώματος βοηθώντας στην ανακούφιση της κόπωσης μετά την οδήγηση.
Στα πίσω καθίσματα η διαμόρφωση πάγκου μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκληση.
Ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 466 λίτρα (με βάση το πρότυπο VDA) με βελτιωμένη ευκολία φόρτωσης.
Η φόρτωση, από αποσκευές έως σακούλες με ψώνια, γίνεται ευκολότερη από ποτέ χάρη στη βολική προσαρμόσιμη έξυπνη ηλεκτροκίνητη πόρτα του χώρου αποσκευών.
Το ολοκαίνουριο KONA μπορεί να κλειδωθεί, να ξεκλειδωθεί και να εκκινήσει μέσω του Digital Key 2 Touch, χρησιμοποιώντας επικοινωνία κοντινού πεδίου (NFC) σε έξυπνα τηλέφωνα ή έξυπνα ρολόγια, γεγονός που εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ασφάλειας.
Το σύστημα ήχου Bose Premium και το subwoofer οκτώ ηχείων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Bose για να προσφέρει μια πλούσια και καθηλωτική εμπειρία ψυχαγωγίας.
Τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε δύο θύρες USB-C, καθώς και σε ακόμη δύο φορτιστές USB-C στο πίσω μέρος του οχήματος.
Το KONA δεύτερης γενιάς είναι εξοπλισμένο με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS – που δεν είναι διαθέσιμα στα περισσότερα B-SUV της κατηγορίας- εξασφαλίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.
Το Driver Status Monitor (DSM) χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να παρέμβει, εάν είναι απαραίτητο.
Το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (RSPA) βοηθά από απόσταση τους οδηγούς να εισέρχονται και να εξέρχονται από τις θέσεις στάθμευσης.
Με το πάτημα του κουμπιού smart key το αυτοκίνητο μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.
Όταν ο οδηγός αποφασίσει να κάνει μια αλλαγή λωρίδας, το Blind-spot View Monitor (BVM) μπορεί να τον προειδοποιήσει για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα στην τυφλή γωνία.
Οδηγώντας το για λίγα χιλιόμετρα στην παραλιακή καθώς η παρουσίαση έγινε στο Λαγονήσι, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τους αισθητά μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό: Το Κοna παίζει πλέον στην κατηγορία C SUV.
Την ίδια στιγμή η ηχομόνωση το σετάρισμα της ανάρτησης και το περιβάλλον στο εσωτερικό δημιουργούν μια αίσθηση πολυτέλειας και στιβαρότητας.
Προβληματίζει η αύξηση του βάρους κατά 200kg, αλλά μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερο, καλά εξοπλισμένο και με αναβαθμισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Η οδική του συμπεριφορά είναι ασφαλής με τα ηλεκτρονικά να προστατεύουν τον οδηγό από κακοτοπιές. Η απουσία θορύβων και ήχων είναι εντυπωσιακή.
Τούτων δοθέντων πρόκειται για μια πρόταση αναβαθμισμένη τόσο στα σημεία όσο και στο ταμείο. Περισσότερα με την πλήρη δοκιμή μας επί Ελληνικού εδάφους.
Διαβάστε επίσης:
Μπάιντεν: Ο Πούτιν έχει γίνει ένας «παρίας»
GP Αυστρίας: Απευθείας μετάδοση από ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+
Άνοιγμα του Πάπα Φραγκίσκου στους σύγχρονους καλλιτέχνες – Μια ιστορική συνάντηση