ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Bulkers
Οι αξίες των capesize και panamax υποχώρησαν, ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας μοντέρνα φορτηγά πλοία παρέμειναν αμετάβλητες.
-Το Capesize BC Aquaenna(176,000 DWT, κατασκευής 2011, JIM) πουλήθηκε στην Costamare στην τιμή των 22,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 21,10 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax BC Rikke (81,900 DWT, κατασκευής 2016, Tsuneishi Zhoushan) άλλαξε χέρια στην τιμή των 27 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 27,1 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax BC RHL Julia (55,700 DWT, κατασκευής 2009, Mitsui Tamano) πουλήθηκε έναντι 15,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,85 εκατ. δολάρια.
Tankers
Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων τύπου LR1 υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα λόγω της πώληση του πλοίου Faros. Στα suezmax θα συνεχίσουν να κινούνται ανοδικά μετά τις πρόσφατες πωλήσεις.
-Το Suezmax Sonangol Kassanje (158,700 DWT, κατασκευής 2005, Daewoo) πουλήθηκε στην Infinity Ships στην τιμή των 37 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 34,39 εκατ. δολάρια.
-Το Suezmax Elandra Osprey (157,500 DWT, κατασκευής 2018, Hyundai Samho) πουλήθηκε στην Eastern Pacific Shipping έναντι 75,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 71,86 εκατ. δολάρια.
-Το LR1 Faros (75,000 DWT, κατασκευής 2005,Hyundai HI) πουλήθηκε στην Beks Shipmanagement έναντι 18 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 20,89 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 (Chem/Product) Ridgebury Galileo (47,900 DWT, κατασκευής 2006, Hyundai Mipo) άλλαξε χέρια στην τιμή των 19 εκατ. δολαρίων, χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (20,71 εκατ. δολάρια).
Containers
Στα handy containerships οι αξίες ενισχύθηκαν.
-Το Sub Panamax Northern Vigour (2,750 TEU, κατασκευής 2005, Aker Ostsee) πουλήθηκε στην MSC στην τιμή των 17 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,10 εκατ. δολάρια.
-Το Sub Panamax Ella (2,450 TEU, κατασκευής 2003, Naikai Setoda) πουλήθηκε στην ίδια εταιρεία έναντι 14 εκατ. δολαρίων, κοντά στην εκτιμώμενη αξία του, τα 13,95 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers σημείωσε πτώση κατά 0,97% και έκλεισε στις 300,72 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση κατά 0,13% και έκλεισε στις 489,68 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,90% και διαμορφώθηκε στις 9.369,07 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,80% στις 918,33 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε ακόμη:
Ο Πέτρος Παναγιωτίδης πούλησε δεξαμενόπλοιο με κέρδος 17 εκατ. δολάρια!
Ο Χάρης Βαφειάς ίδρυσε την C3is Inc με δύο φορτηγά πλοία
Έλληνες εφοπλιστές: Κερδοφόρα deals στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike