«Μετά από 36 και πλέον έτη θητείας μου στο Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή, μπορώ να σας διαβεβαιώσω μετά λόγου γνώσεως ότι όλες οι επιχειρησιακές δράσεις του Σώματος διεξάγονται με απόλυτη προτεραιότητα την προστασία της ανθρώπινης ζωής και με πλήρη σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και τα ανθρώπινα δικαιώματα», τόνισε στον αποχαιρετιστήριο λόγο του, ο Θεόδωρος Κλιάρης, που ήταν υπηρεσιακός υπουργός Ναυτιλίας.

Επίσης, τόνισε ότι «δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουν τις πραγματικές συνθήκες εργασίας των στελεχών του Σώματος, όταν λειτουργούν υπό σωματική και ψυχική πίεση 365 ημέρες τον χρόνο, ιδιαιτέρως στις παραμεθόριες περιοχές, όταν καταθέτουν την ψυχή τους σε αντίξοες συνθήκες, όταν βάζουν σε κίνδυνο τη δική τους ζωή για να διασφαλίσουν τη ζωή των πολιτών».

Με ιδιαίτερη συγκίνηση είπε: «Δεν υπάρχουν εικόνες για να απεικονίσουν τα συναισθήματα των ανθρώπων αυτών: όταν καλούνται να υπερασπιστούν τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας, αλλά και της ΕΕ, με αυταπάρνηση, υψηλό αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύη.

Εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπινες ζωές έχουν διασωθεί τα τελευταία χρόνια στις θάλασσές μας και η ευγνωμοσύνη στα μάτια αυτών των ανθρώπων όταν πατούν στεριά, είναι η πραγματική ανταμοιβή των στελεχών του Σώματος, αλλά και η ατράνταχτη απόδειξη ότι επιτελούν με ευσυνειδησία και ανιδιοτέλεια το δύσκολο έργο που η Ελληνική Πολιτεία τους έχει εμπιστευθεί.

Αυτός ο μήνας της υπηρεσιακής Κυβέρνησης μπορεί ημερολογιακά να φάνηκε σύντομος, όμως αδιαμφισβήτητα υπήρξε πολύ πυκνός σε γεγονότα και καταστάσεις που κληθήκαμε να διαχειριστούμε σε συνθήκες δύσκολες και εν πολλοίς αντίξοες και απρόβλεπτες με αποκορύφωμα το τραγικό συμβάν της βύθισης του αλιευτικού σκάφους μεταφοράς μεταναστών 47 μίλια ΝΔ της Πύλου.

Και από αυτό το βήμα, θέλω να εκφράσω την αμέριστη λύπη μου στις οικογένειες των θυμάτων και των αγνοουμένων. Αναμφίβολα το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή κλήθηκε να διαχειριστεί μία από τις δυσκολότερες επιχειρήσεις του.

Ταυτόχρονα όμως θέλω να τονίσω ότι το μεταναστευτικό είναι ένα σύνθετο ζήτημα που η αντιμετώπισή του δεν πρέπει να απασχολεί αποκλειστικά την Ελλάδα ή τις Μεσογειακές χώρες, αλλά πρέπει να γίνει κατανοητό και αποδεκτό ότι αποτελεί ευθύνη της Ευρώπης συνολικά, η οποία πρέπει να το διαχειριστεί με ενότητα, αλληλεγγύη και αποφασιστικότητα».

Διαβάστε επίσης:

Γιάννης Κούστας: Κατέχει πλέον το 16,7% της Eagle Bulk και αμφισβητεί την χρησιμότητα επαναγοράς μετοχών από την Oaktree

Performance Shipping (Αλίκη Παληού): Εξασφάλισε συνολικά έσοδα 54 εκατ. δολάρια

Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Να διευκολύνουμε όσο μπορούμε την Ελληνική Ναυτιλία