ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Μέσα στις προσεχείς ημέρες, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, θα παραλάβει το 143ο πλοίο, συνολικής χωρητικότητας 320.500 dwt, δεξαμενόπλοιο, στο οποίο δεν έχει γίνει ακόμη ονοματοδοσία, ωστόσο, έχει δηλωθεί ότι θα υψώσει την ελληνική σημαία.
Αυτή την περίοδο οι τρεις εταιρείες της Angelicoussis Group, Maran Tanker, Maran Gas, Maran Dry, ναυπηγούν και άλλα 18 ποντοπόρα πλοία, αριθμός ιδιαίτερα μεγάλος και αν προστεθούν στον υπάρχοντα στόλο, τότε ο συνολικός αριθμός των πλοίων της Μαρίας Αγγελικούση, φτάνει τα 161 πλοία!
Η χωρητικότητα του στόλου ανέρχεται στα 23.748.141 dwt, απασχολεί 8.461 εργαζόμενους. Το 93% εργάζεται στα πλοία της εταιρείας και το 7% στα γραφεία της στην ξηρά.
Το σημαντικότερο όμως στοιχείο για τον όμιλο της Μαρίας Αγγελικούση, είναι ότι στην συντριπτική πλειοψηφία τα ποντοπόρα πλοία της, είναι νηολογημένα στην ελληνική σημαία και είναι ο ναυτιλιακός όμιλος που απασχολεί μακράν τους περισσότερους Έλληνες ναυτικούς.
Επισημαίνεται ότι η Μαρία Αγγελικούση, πρόσφατα βρέθηκε στην 455η θέση στη λίστα του Forbes με περιουσία που εκτιμάται στα 5,6 δισ. δολάρια και είναι η πλουσιότερη Ελληνίδα, διευθύνει την Angelicoussis Group.
Ποια είναι η Μαρία Αγγελικούση
Η Μαρία Αγγελικούση είναι τρίτης γενιάς καραβοκύρισσα, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση και εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση, που στην Κατοχή συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Κράιπε στην Κρήτη και θεωρείται ο ιδρυτής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης. Φέρει το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας Παπαλιού, της ιστορικής ναυτικής οικογένειας.
Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στη ζούγκλα της Αφρικής, αλλά τώρα διευθύνει την κορυφαία ναυτιλιακή Angelicoussis Shipping Group, από το Μέγαρο της εταιρείας που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο τετράγωνο στην Καλλιθέα με πρόσοψη στη λεωφόρο Συγγρού.
Κινείται μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, αλλά διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με την εθνική οικονομία, δεδομένου ότι τα περισσότερα πλοία των εταιρειών, Maran Tankers, Maran Dry, Maran Gas, ταξιδεύουν με ελληνική σημαία, και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.
Με άλλα λόγια, περίπου ένα στα τέσσερα ποντοπόρα πλοία που είναι νηολογημένα στην Ελλάδα ανήκουν στη Μαρία Αγγελικούση.
Η Μαρία Αγγελικούση, από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε την ευθύνη της διεύθυνσης του ναυτιλιακού κολοσσού που δημιούργησε ο παππούς της και γιγάντωσε ο πατέρας της Γιάννης, έδειξε τις προθέσεις της. Απομάκρυνε έμπειρα στελέχη που ήταν δίπλα στον πατέρα της, τα οποία φεύγοντας πρέπει να έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι από τη γενναιοδωρία της.
Η Μαρία Αγγελικούση, μεγάλωσε και σπούδασε ιατρός στη Μεγάλη Βρετανία, όπου και εργάστηκε για αρκετά χρόνια. Όμως, την έπεισε ο πατέρας της Γιάννης Αγγελικούσης να ασχοληθεί συστηματικά με τη ναυτιλιακή επιχείρηση. Άλλωστε, έφερε το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας, κόρης του εφοπλιστή Παπαλιού και κληρονόμησε ισχυρά ναυτιλιακά γονίδια.
Η Μαρία, ως γιατρός, έκανε ταξίδια στη Νότια Αφρική, συμμετέχοντας σε ανθρωπιστικές αποστολές. Σε συνέντευξη της και απαντώντας στο ερώτημα «πως μια γιατρός θα ασχοληθεί με τη ναυτιλία», απάντησε: «Η συναναστροφή ως γιατρός με πολύ κόσμο και η ικανότητα που αποκτάς να διαβάζεις τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία».
Η Μαρία Αγγελικούση είναι παντρεμένη με τον Σερβικής καταγωγής πρίγκιπα, απόγονο του τέως Βασιλιά Καραγεώργεβιτς της Σερβίας.
Η οικογένεια Αγγελικούση έχει βαθιές ρίζες στη ναυτιλία. Ο παππούς Αντώνης είχε ναυπηγήσει στη Σύρο το ιστιοφόρο «Ταξιάρχης», χωρητικότητας 750 τόνων. Η καταγωγή της οικογένειας είναι από τη Χίο. Γεννήθηκε στα Καρδάμυλα της Χίου το 1918. Εκεί φοίτησε στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Αμέσως μετά ακολούθησε τον θαλασσινό δρόμο.
Πολέμησε εναντίον των εισβολέων Γερμανών το 1944. Με την επικράτηση των Γερμανικών Στρατευμάτων, μετέβη στη Μέση Ανατολή. Στην Αίγυπτο ήρθε σε επαφή με τους Συμμάχους και κατ’ εντολή τους μαζί με Έλληνα αξιωματικό πήγε κρυφά με υποβρύχιο στην Κρήτη και συντόνιζε τις πατριωτικές οργανώσεις. Μάλιστα ο ίδιος συμμετείχε ενεργά στη ριψοκίνδυνη αποστολή της απαγωγής και αιχμαλωσίας του Γερμανού Στρατηγού Κράιπε, που έγινε στις 26 Απριλίου 1944.
Μετά τον πόλεμο σταδιοδρόμησε στο εμπορικό ναυτικό, ως ασυρματιστής. Το 1949 -50 αποφάσισε να κάνει το μεγάλο άλμα. Έγινε εφοπλιστής, ρισκάροντας τις οικονομίες του.
Ο Αντώνης Αγγελικούσης, ήταν ένας αυτοδημιούργητος εφοπλιστής. Μέσα σε 20 χρόνια εξελίχθηκε ανάμεσα στους κορυφαίους της Ακτής Μιαούλη. Η ναυτιλιακή κρίση στη δεκαετία του ’80 τον βρήκε στη διαδικασία ανάπτυξης του στόλου του και ήταν από τους ελάχιστους εφοπλιστές που δεν υπέστειλε την ελληνική σημαία από τα πλοία του.
Άνθρωπος διορατικός, δημιούργησε σε συνεργασία με την Τράπεζα American Express, εταιρεία πλοιοκτησίας και διαχείρισης πλοίων και άντλησε από τη διεθνή χρηματαγορά κεφάλαια για την απόκτηση πλοίων.
Το 1946, νυμφεύθηκε με τη Μαρία Παπαλιού και έκαναν δύο παιδιά, τον Γιάννη και την Άννα.
Σε μια συνέντευξη του, ο Αντώνης Αγγελικούσης αναφέρθηκε σε συνεργασία με ένα φίλο του που του έλεγε «να μην έχει όλα τα αβγά σε ένα καλάθι» και τον έπεισε να συμμετέχει στην κατασκευή και εκμετάλλευση μιας ξενοδοχειακής μονάδας.
Για αυτή την εμπειρία του, σχολίαζε: «εκτός από το αρχικό κεφάλαιο που κατέθεσα, κάθε χρόνο με την έκδοση του ισολογισμού, καταθέτω και το δικό μου μερτικό στις ζημιές. Τα αβγά δεν πρέπει να τα βάζεις όλα σε ένα καλάθι, αλλά όταν τα βάλεις και σε δεύτερο, πρέπει να έχεις εξασφαλίσει τον έλεγχο και την παρακολούθηση, αλλιώς τα αβγά θα σπάσουν ή θα τα κλέψει αυτός που τα παρακολουθεί».
Το 1989, ο Αντώνης Αγγελικούσης πέθανε και τον διαδέχθηκε ο γιος του Γιάννης. Έκτοτε, η ναυτιλιακή επιχείρηση προχώρησε με ταχείς ρυθμούς, αυτόνομη και χωρίς να αντλήσει κεφάλαια από τα Χρηματιστήρια.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες ο στόλος της οικογενειακής επιχείρησης γιγάντωσε και βρίσκεται στην κορυφή της ελληνικής ναυτιλίας, αναζητώντας συνεχώς νέους δρόμους στη διαχείριση των πλοίων με σεβασμό στην παράδοση που θέλει να παραμένει πιστή στην ελληνική σημαία.
Διαβάστε επίσης:
Αριστείδης Αλαφούζος: Super ναύλωση τάνκερ 104.000 δολ. ημερησίως από την Okeanis Eco Tankers
H Lomar Shipping της οικογένειας Λογοθέτη αγόρασε 3 φορτηγά πλοία αλλά πούλησε 5!
Danaos Corporation (Γιάννης Κούστας): Αγόρασε το 9,99% της Eagle Bulk Shipping
──────────────────
Εκλογές 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα