Πιθανόν έχετε παρατηρήσει ότι τις τελευταίες εβδομάδες παρουσιάζεται μια έντονη συσσώρευση τροχαίων συμβάντων, ατυχημάτων και δυστυχημάτων στην επικράτεια.
Μόνο στην Αττική τον Μάιο είχαμε 21 νεκρούς, 19 σοβαρά τραυματίες και 635 ελαφρά τραυματίες, μιλάμε για ακήρυχτο πόλεμο, ο οποίος συνεχίζεται και τον Ιούνιο.
Πέρυσι είχαμε 22.626 παραβάσεις φέτος 19.803. Πέρυσι είχαμε 8 νεκρούς φέτος 13 περισσότερους. Πέρυσι είχαν καταγραφεί 1857 παραβάσεις ορίου ταχύτητας, φέτος μόνο 839.
Προφανώς όλοι καταλαβαίνουμε ότι ένεκα της παρατεταμένης, διπλής προεκλογικής περιόδου, έχει χαλαρώσει η αστυνόμευση στους δρόμους και οι συνέπειες είναι η αύξηση των τροχαίων και των θυμάτων αυτών.
Όσοι ασχολούμαστε με την οδική ασφάλεια γνωρίζουμε καλά πως υπάρχουν τρεις βασικοί πυλώνες στους οποίους πρέπει να επενδύουμε διαρκώς εφόσον θέλουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση: Παιδεία, υποδομές, αστυνόμευση. Τους αναφέρω κατά προτεραιότητα με βάση τη δική μου θεώρηση πραγμάτων.
Δεδομένου ότι δεν άλλαξε κάτι δραματικά στους δυο πρώτους πυλώνες το τελευταίο χρονικό διάστημα, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι η μείωση της αστυνόμευσης οδηγεί σε δυσανάλογη αύξηση των τροχαίων, της σοβαρότητας αυτών και των συνεπειών τους.
Έβλεπα την εικόνα με τον τραυματισμό των δυο παιδιών που επέβαιναν σ’ ένα πατίνι και κινούνταν σε κεντρική διασταύρωση στην Καλαμάτα. Δυο παιδιά στο ίδιο πατίνι, χωρίς κράνος σε κεντρικό δρόμο. To ένα δίνει μάχη για τη ζωή του.
Προφανώς κανείς δεν τους έμαθε τους βασικούς κανόνες του ΚΟΚ. Πότε σταματάμε, προς τα που κοιτάμε, ποιος έχει προτεραιότητα, τι συμβολίζει το STOP; Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης λοιπόν το έχουν οι κηδεμόνες τους και οι δάσκαλοί τους που δεν τα δίδαξαν σωστά.
Ευθύνη έχει και ο νομοθέτης, ο οποίος δεν απαιτεί πιστοποιημένο χρήστη της οδού, δηλαδή ο αναβάτης του πατινιού να γνωρίζει αποδεδειγμένα τα σήματα κυκλοφορίας.
Γνώριζε το παιδί ότι σταματάμε στο STOP; Ακόμη κι αν η μηχανή που προπορεύεται περνά εσπευσμένα; Ρίσκαρε γιατί ήταν δύσκολο να ξεκινήσει εκ νέου έχοντας και δεύτερο άτομο στο πατίνι;
Ήξερε ότι απαγορεύεται να ανέβουν δυο στο πατίνι;
Η αύξηση των τροχαίων το τελευταίο διάστημα είναι αποτέλεσμα της διαχρονικής έλλειψης παιδείας – πως να διδάξω αν δεν γνωρίζω – και της μείωσης της αστυνόμευσης στους δρόμους.
Διαβάστε επίσης:
Πετρούπολη: Τέσσερις αστυνομικοί τραυματίστηκαν σε τροχαίο
Με 30% τρέχει η αγορά αυτοκινήτου!
──────────────────
Εκλογές 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πλημμύρες: Στην τελική ευθεία οι διαγωνισμοί για έργα 1,35 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
- Ένα όνειρο τρελό, όνειρο απατηλό, η πορεία του Στέφανος στο λαό, τα ψυχολογικά της Θεοδώρας και τα κασκορσέ πουκαμισάκια
- Αλλάζει ξανά το σκηνικό του καιρού με σημαντική πτώση της θερμοκρασίας – Πού θα σημειωθούν καταιγίδες
- Ηλεκτρικό ρεύμα: Έρχεται νέος φόρος στην παραγωγή ενέργειας- Πότε θα επιβληθεί