ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Ο Φίλιππος Νιάρχος, είναι ένας δισεκατομμυριούχος λάτρης της τέχνης με εκτιμώμενη περιουσία 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, που έχει αξιοποιήσει τον πλούτο του, προωθώντας τις πολιτιστικές συνεισφορές της οικογένειας Νιάρχου.
Ως μεγαλύτερος γιος του Έλληνα μεγιστάνα της ναυτιλίας, Σταύρου Νιάρχου, κληρονόμησε ένα μεγάλο μέρος της περιουσίας του πατέρα του, το οποίο έκτοτε έχει διευρύνει, αλλά και μία πλούσια συλλογή έργων τέχνης.
Ο ίδιος, αφοσιώθηκε ενεργά στην τέχνη και δεν έμεινε απλός θεατής. Τα τελευταία χρόνια, έχει αποκτήσει και συντηρεί αξιόλογα έργα σημαντικών καλλιτεχνών όπως του Βίνσεντ βαν Γκογκ και του Άντι Γουόρχολ, συνεχίζοντας την παράδοση της οικογένειας Νιάρχου και την λατρεία της επένδυσης σε έργα τέχνης.
Σταύρος Νιάρχος: Ένας Μεγιστάνας της Ναυτιλίας με πάθος για την Τέχνη
Ο Σταύρος Σπύρος Νιάρχος (1909-1996) ήταν ένας παγκοσμίου φήμης Έλληνας μεγιστάνας της ναυτιλίας και δισεκατομμυριούχος. Είχε ισχυρή παρουσία στο παγκόσμιο εμπόριο από τη στιγμή που ίδρυσε τον Όμιλο Νιάρχος το 1939 μέχρι τον θάνατό του το 1996.
Ο Έλληνας μεγιστάνας, εκτός από τον χώρο της ναυτιλίας άφησε το στίγμα του και στον κόσμο της τέχνης. Η ιδιωτική του συλλογή, η μεγαλύτερη στον κόσμο, περιλάμβανε έργα τέχνης από «ιερά τέρατα» του χώρου, όπως ο Πάμπλο Πικάσο.
Ο Σταύρος Νιάρχος είχε βαθιά αγάπη για την τέχνη, συγκεντρώνοντας μια από τις σημαντικότερες ιδιωτικές συλλογές ιμπρεσιονιστικής και μοντέρνας τέχνης, συμπεριλαμβανομένης της αυτοπροσωπογραφίας του Πάμπλο Πικάσο «Yo, Picasso», την οποία αγόρασε το 1989 έναντι 47 εκατ. δολαρίων.
Από την Αθήνα στον κόσμο
Γεννημένος στην Αθήνα το 1909, ο Σταύρος Νιάρχος ξεκίνησε το ταξίδι του στην οικογενειακή επιχείρηση σιτηρών. Αργότερα είδε τη δυνατότητα εξοικονόμησης κόστους μέσω της ιδιοκτησίας των πλοίων που εισήγαγαν σιτάρι, με αποτέλεσμα να αγοράσει τα πρώτα έξι φορτηγά, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης.
Άφησε σημαντικό στίγμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, έχοντας εδώ και πολλά χρόνια τον μεγαλύτερο ιδιωτικό στόλο στον κόσμο. Η εταιρεία του διαχειριζόταν πάνω από 80 δεξαμενόπλοια και άλλα πλοία, ενώ το 1952, έφερε την επανάσταση με τα πρώτα supertankers, επιτρέποντας τη μεταφορά πετρελαίου μεγάλης κλίμακας.
Εκτός από τη ναυτιλιακή του αυτοκρατορία, το 1956, ο Νιάρχος ίδρυσε τα Ελληνικά Ναυπηγεία, τα οποία έγιναν το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Μεσογείου.
Ο Σταύρος Νιάρχος, άφησε μια κληρονομιά που εκτείνεται μέχρι τον 21ο αιώνα με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλάζοντας τις ζωές των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, μέσω των φιλανθρωπικών του δραστηριοτήτων.
Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος συνεχίζει να λειτουργεί ως φιλανθρωπικός φορέας, με σημαντικές συνεισφορές παγκοσμίως, χάρη στο ήμισυ της περιουσίας του 22 δισεκατομμυρίων δολαρίων που του κληροδότησε.
Η τεράστια περιουσία
Τη στιγμή του θανάτου του, η καθαρή περιουσία του Σταύρου Νιάρχου υπολογιζόταν στα 22 δισεκατομμύρια δολάρια. Με στόχο τη διατήρηση της κληρονομιάς του, άφησε τη μισή του περιουσία στο Ίδρυμα Νιάρχος, ενώ ο υπόλοιπος πλούτος μοιράστηκε στους τρεις γιους του και στην κόρη του Μαρία.
Από το Μονακό έως το Μπέβερλι Χιλς, η οικογένεια Νιάρχου διαθέτει πολλές κατοικίες σε όλο τον κόσμο.
Ο Φίλιππος είναι ιδιοκτήτης του γιοτ Atlantis II, το οποίο ήταν ένα από τα 3 όμοια πλοία που κατασκευάστηκαν για τον πατέρα του το 1981. Μάλιστα, στόχος του ήταν το Atlantis II να ξεπεράσει το γιοτ του αντιπάλου του, Αριστοτέλη Ωνάση.
Το γιοτ κατασκευάστηκε στο Ελληνικό Ναυπηγείο του Νιάρχου με σχέδιο του Caesar Pinnau. Το Atlantis II τροφοδοτείται από δύο πετρελαιοκινητήρες Pielstick, με τελική ταχύτητα 14 κόμβων.
Ο Νιάρχος είναι επίσης ιδιοκτήτης ιδιωτικού αεροσκάφους Dassault Falcon 8X, με εγγραφή M-ATEX. Πριν από αυτό είχε ένα Falcon 900. Το 1969 ο Σταύρος Νιάρχος είχε ένα Dassault Falcon 20D με εγγραφή VR-BDK. Το αεροσκάφος πουλήθηκε πριν από πολλά χρόνια, αλλά εξακολουθεί να πετάει (με εγγραφή N724DS).
Το Dassault Falcon 8X είναι ένα μεγάλου βεληνεκούς, tri-jet business jet που παράγεται από τη γαλλική εταιρεία Dassault Aviation. Είναι η τελευταία προσθήκη στην οικογένεια Falcon και σχεδιάστηκε για να αποτελέσει τη ναυαρχίδα της σειράς.
Το 8X είναι μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με τον προκάτοχό του, το Falcon 7X, προσφέροντας αυξημένη εμβέλεια, ταχύτητα και χώρο στην καμπίνα. Έχει αυτονομία 6.450 ναυτικών μιλίων (11.945 km) και μπορεί να πετάξει έως και 0,90 Mach.
Οι ισχυροί κινητήρες Pratt & Whitney Canada PW307D παρέχουν μέγιστη ώθηση 6.722 λιβρών ο καθένας. Το 8X μπορεί να φιλοξενήσει έως και 19 επιβάτες στην ευρύχωρη καμπίνα του, η οποία έχει μήκος 42,6 πόδια (13 μέτρα).
Το εντυπωτικό Dassault Falcon 8Ν
Η καμπίνα του Falcon 8X έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους επιβάτες τη μέγιστη άνεση και πολυτέλεια. Το ύψος της καμπίνας είναι 6 πόδια 6 ίντσες, αφήνοντας άφθονο χώρο για το κεφάλι, και έχει πλάτος 7 πόδια 8 ίντσες, καθιστώντας την μια από τις πιο φαρδιές καμπίνες στην κατηγορία του. Η καμπίνα του διαθέτει επίσης μεγάλα παράθυρα, προσφέροντας στους επιβάτες εκπληκτική θέα.
Το εσωτερικό του Falcon 8X είναι διαθέτει μια σειρά επιλογών διάταξης και μια ποικιλία υλικών υψηλής ποιότητας. Οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν μια πολλές ανέσεις, όπως μια πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα, μια ιδιωτική τουαλέτα και ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας κατά την πτήση.
Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με το σύστημα συνδυασμένης όρασης Dassault FalconEye, το οποίο συνδυάζει συνθετικές και βελτιωμένες τεχνολογίες όρασης για να παρέχει στους πιλότους άνευ προηγουμένου επίγνωση της κατάστασης, ακόμη και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.
Το προηγμένο σύστημα ελέγχου πτήσης του αεροσκάφους το καθιστά επίσης ένα από τα πιο εύκολα πτητικά αεροσκάφη, με τους πιλότους να απολαμβάνουν εξαιρετικό έλεγχο και χειρισμό.
Συνολικά, το Dassault Falcon 8X είναι ένα εξαιρετικό business jet που προσφέρει στους επιβάτες του έναν απαράμιλλο συνδυασμό άνεσης, πολυτέλειας και απόδοσης, ιδανικό για διηπειρωτικά ταξίδια.
Πηγή: SuperYachtFan
Διαβάστε επίσης:
Ποιοι είναι οι εφοπλιστές που συλλέγουν έργα τέχνης – Από τον Νιάρχο ως σήμερα
Omega: Έρευνα για το πλαστό «σπάνιο» Speedmaster, που δημοπρατήθηκε έναντι 3 εκατ. δολαρίων
Ανδρέας Λιβέρης: «Κοντέινερ» στο Καστελλόριζο για τον γάμο του γιου του δισεκατομμυριούχου
──────────────────
Εκλογές 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα