Με το γαλλικό όμιλο της Meridiam ενώνει τις δυνάμεις της η κοινοπραξία των ομίλων Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ και για τον διαγωνισμό για τη νέα 25ετή παραχώρηση για την Αττική Οδό που «τρέχει» αυτή την περίοδο από το ΤΑΙΠΕΔ.

Σημειώνεται ότι ο γαλλικός όμιλος έχει ήδη ενώσει τις δυνάμεις του με τις δύο εγχώριες εισηγμένες για τον διαγωνισμό της παραχώρησης του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο συνολικής αξίας 1,7 δισ.ευρώ, όπως έχει ήδη γράψει το mononews.

1

Η συμμαχία αυτή συνεχίζεται και στον διαγωνισμό για τη μεγαλύτερη παραχώρηση στη χώρα μας, για τον οποίο συμμετέχουν συνολικά οκτώ σχήματα με ισχυρούς διεκδικητές από τη χώρα μας, την Ευρώπη και την Αυστραλία.

Το κοινό μπλοκ ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ που διαχειρίζεται ήδη τον οδικό άξονα είχε συμπράξει αρχικά με μία άλλη γαλλική εταιρεία, την Ardian, αλλά όπως είχε γράψει πρώτο το mononews, η τελευταία αποχώρησε με αποτέλεσμα οι δύο ελληνικοί όμιλοι να αναζητούν εκ νέου έναν ισχυρό εταίρο.

Πλέον η διαγωνιστική διαδικασία έχει μπει στην τελική ευθεία, καθώς έχει δοθεί το τελικό ΟΚ από το ΤΑΙΠΕΔ για την κοινοπραξία Intrakat-Briza-Rubicone, ενώ εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να δοθεί σε όλους τους ενδιαφερόμενους το τελικό κείμενο της σύμβασης.

Να σημειωθεί ότι βασικός όρος του διαγωνισμού είναι ότι η τιμή των διοδίων ορίζεται στα 2,5 ευρώ από την εκκίνηση της νέας παραχώρησης (δηλαδή τον Οκτώβριο του 2024) έναντι των 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Επιπλέον ο ανάδοχος θα μπορεί να ζητήσει ύστερα από την πρώτη πενταετία και ανά κάθε πενταετία αναπροσαρμογή της τιμής των διοδίων βασισμένος στα στοιχεία της κυκλοφορίας.

Όσον αφορά στην τελική ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών η 10η Ιουλίου αναμένεται να είναι οριστική και να μη δοθεί νέα παράταση, καθώς το εκλογικό αποτέλεσμα της 21ης Μαΐου με τη συντριπτική νίκη της Νέας Δημοκρατίας έναντι του ΣΥΡΙΖΑ με 41% εκτιμάται ότι δύσκολα θα ανατραπεί.

Ο διαγωνισμός και οι μνηστήρες για την Αττική Οδό

Ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ τον Ιανουάριο του 2022 και τον Μάιο της ίδιας χρονιάς είχαν γνωστοποιηθεί τα αρχικά σχήματα που είχαν υποβάλει τους φακέλους με την εκδήλωση ενδιαφέροντος.

Ως αρχική ενδεικτική ημερομηνία αποσφράγισης είχε οριστεί το τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου, αν και δόθηκε μία νέα παράταση για τις 29 Μαΐου, ενώ η προκήρυξη των εκλογών για την 21 Μαΐου είχε οδηγήσει στην πρόσφατη παράταση για τις 10 Ιουλίου.

Οι αλλαγές αυτές είχαν δώσει αρκετό χρόνο σε νέες εταιρείες να μπουν στην κούρσα διεκδίκησης της Αττικής Οδού. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να εισέλθει στον διαγωνισμό η Intrakat, ενώ και το σχήμα Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ κατάφερε να βρει νέο σύμμαχο παρά την αποχώρηση της Ardian.

Πλέον τα σχήματα, όπως έχουν διαμορφωθεί προς το παρόν είναι τα εξής:

  • Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμαχεί με το αυστραλιανό Fund First Sentier
  • Ο Ελλάκτωρ και η ΑΒΑΞ διατηρούν τη συμμαχία τους και συμπράττουν με τη Meridiam
  • Η Intrakat που εισήλθε σε «δεύτερο χρόνο» ενώνοντας τις δυνάμεις της με τους Πορτογάλους των Brisa και Rubicone BidCo
  • Ο Όμιλος Κοπελούζου ενώνει τις δυνάμεις του με τους Αυστραλούς της Macquarie
  • Ο όμιλος Mytilineos συμμαχεί με τη γαλλική Vinci που έχει σημαντική παρουσία σε όλες σχεδόν τις παραχωρήσεις αυτοκινητόδρομων
  • στην Ελλάδα
  • Η ισπανική ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A που δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της
  • Η ιταλική INC SpA που δεν έχει κάποιο σύμμαχο
  • Το γαλλο-ολλανδικό μέτωπο EGIS-VAUBAN-DIF

Διαβάστε επίσης

Γιώργος Καραγιάννης: Τριπλή δημοπράτηση για τις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού – Εντός Μαΐου οι προσφορές για το ΒΟΑΚ

Intrakat: Σύμβαση με Δήμο Πρέβεζας για αναβάθμιση ενεργειακής απόδοσης

Στα «πράσινα» τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια μετά τη συμφωνία για το χρέος των ΗΠΑ