ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μετά την καθίζηση που υπέστη στην καθαρή της κερδοφορία η Κρι Κρι του Σερραίου επιχειρηματία Παναγιώτη Τσινάβου στην χρήση του 2022 με τα καθαρά κέρδη να μειώνονται στα 3,18 εκατ. ευρώ από 13,21 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2021, το πρώτο 3μηνο δείχνει ως απόλυτα ενθαρρυντικό για την επαναφορά της εταιρείας.
Και να φανταστεί κανείς ότι στο ά 3μηνο η αγορά του παγωτού είναι παραδοσιακά μειωμένη και ελλειπής, λόγω εποχικότητας, χειμώνας γαρ.
Η μετοχή την Παρασκευή βρέθηκε σε νέα υψηλά έτους, στα επίπεδα των 8,10 ευρώ, ενώ συνάμα αποτελεί αγαπημένη μετοχή πολλών εγχώριων οίκων, κυρίως αμοιβαίων κεφαλαίων.
Τα προηγούμενα υψηλά της μετοχής εντοπίζονται πάνω από τα 8,80 ευρώ και είχαν καταγραφεί στην κρίση του 2021, όταν φαινόταν ότι η πανδημία βρισκόταν στο τέλος της και σταδιακά άρχιζε η λειτουργία και πάλι της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Πλην όμως, ο πόλεμος στην Ουκρανία ισοπέδωσε την μετοχή στα επίπεδα των 4,95 ευρώ.
Πλέον, η κεφαλαιοποίηση διαμορφώνεται στα 270 εκατ. ευρώ και οι προκλήσεις για την οικογένεια Τσινάβου, μάλλον είναι μπροστά.
Τα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν στο ά 3μηνο τα… 6,6 εκατ. ευρώ από 450 χιλιάδες ευρώ κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο!
Όπως παρατηρούν οι αναλυτές, η εταιρεία λόγω πληθωρισμού έχει κάνει μεγάλη διείσδυση στα προίόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ.
Πολύ ισχυρή ανάπτυξη εμφανίζουν οι πωλήσεις γιαουρτιού στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν αύξηση +43,3%, ξεπερνώντας τα €17,5 εκατ.
Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει την συνολική αγορά σε μείωση του όγκου κατανάλωσης (-2,7%), ενώ η αξία παρουσιάζει θετική μεταβολή +12,5% [στοιχεία IRI, Ιαν.-Μαρ. 2023].
Παράλληλα, παρατηρείται έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +5,6 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια.
Η πίεση αυτή έχει οδηγήσει τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-0,3 ποσοστιαίες μονάδες), η οποία ωστόσο είναι η μικρότερη σε σύγκριση με τους βασικούς μας ανταγωνιστές [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2023].
Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 29,9%, χαμηλότερο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες από το αντίστοιχο του 2021.
Αυτό είναι αποτέλεσμα των επιλογών της εταιρείας για απορρόφηση μέρους του επιπλέον κόστους που προέκυψε από την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας.
Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό.
Συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +48,6% σε αξία και +18,5% σε όγκο.
Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη +52,9%, αγγίζοντας τα €23 εκατ.
Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο.
Αναφορικά με τα μεγέθη κερδοφορίας, παρατηρείται, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, ανάκαμψη των περιθωρίων στα φυσιολογικά τους επίπεδα.
Το περιθώριο EBIT, βέβαια, βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα ή μεταβλητού ως προς τον όγκο πωλήσεων.
Διαβάστε επίσης
ΚΡΙ ΚΡΙ: Μετά τα χρυσά κέρδη έρχονται νέες μειώσεις στο ράφι
ΚΡΙ-ΚΡΙ: Στα 6,68 εκ. ευρώ τα καθαρά κέρδη στο πρώτο τρίμηνο
Παναγιώτης Τσινάβος (ΚΡΙ ΚΡΙ): Ανεβάζει τον πήχη του τζίρου στα 200 εκατ. ευρώ για το 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;