ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αν και οι spot τιμές στα ναύλα διαπραγματεύονται πάνω από τα επίπεδα που βλέπαμε στα μέσα Απριλίου, τα futures είναι περίπου 20-25% χαμηλότερα σε σύγκριση με τότε.
Είναι σαφές λοιπόν ότι το συναίσθημα έχει επιδεινωθεί, καθώς σε όλο το φάσμα των εμπορευμάτων οι σχετικά αδύναμοι αριθμοί που έρχονται από την Κίνα έχουν επηρεάσει αρνητικά κάθε αισιοδοξία που θα μπορούσε να σχετίζεται με μια επικείμενη ανάκαμψη της δραστηριότητας σε αυτό το μέρος του κόσμου.
Επιπλέον, οι μικρότερες κατηγορίες πλοίων παραμένουν ιδιαίτερα αδύναμες γεγονός που επιβαρύνει επίσης το γενικό κλίμα στις μεταφορές ξηρού φορτίου.
Τι θα συμβεί στα ναύλα του ξηρού φορτίου το επόμενο διάστημα
Από τη μια πλευρά, η ισοπέδωση της καμπύλης των freight futures είναι κάτι θετικό καθώς έτσι εξουδετερώνεται κάθε premium που είχε προηγουμένως ενσωματωθεί στην καμπύλη: από εδώ κι εμπρός, οποιαδήποτε κίνηση στις τιμές spot θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται σχεδόν αμέσως στην καμπύλη των futures, παρέχοντας έτσι ένα καλύτερο σημείο εισόδου για τους επενδυτές, επισημαίνει ο κ. Κάρτσωνας.
Επιπλέον, εποχικά, ο Ιούνιος στις περισσότερες χρονιές, έχει υπάρξει ένας καλός μήνας για την αγορά ξηρού φορτίου και με δεδομένο το γεγονός ότι κατά τους τελευταίους τρεις μήνες δεν έχουν συμβεί πολλά στη spot ναυλαγορά, οι πιθανότητες για ένα ράλι στις αρχές του καλοκαιριού εξακολουθούν να φαίνονται καλές.
Από την άλλη πλευρά, τα μικρότερα σε μέγεθος πλοία (sub-Capes segments) έχουν πλέον αποδυναμωθεί αρκετά, καθώς η ζήτηση τόσο για άνθρακα όσο και για σιτηρά είναι μειωμένη και υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις ότι η ζήτηση για αυτά τα πλοία πρόκειται να αλλάξει δραστικά άμεσα.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε ακόμη:
Navios Maritime Holdings (Αγγελική Φράγκου): Καθαρά κέρδη 4,5 εκατ. δολάρια