ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Tα αποτελέσματα του 2022 και του πρώτου τριμήνου του 2023 παρουσίασε στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών η AUSTRIACARD HOLDINGS AG (ACAG), ένας Αυστριακός Όμιλος με διεθνή παρουσία και ένας από τους κορυφαίους παρόχους Λύσεων Ψηφιακού Μετασχηματισμού στην Ευρώπη και διεθνώς, εξηγώντας ταυτόχρονα την στρατηγική της και τις προοπτικές της σε συνέχεια της εισαγωγής των μετοχών της στα χρηματιστήρια Αθηνών και Βιέννης στις 23 Μαρτίου 2023.
Την παρουσίαση έκαναν ο Παναγιώτης Σπυρόπουλος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ο Μανώλης Κοντός, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και ο Δημήτρης Τζελέπης, Εκτελεστικός Διευθυντής Κεφαλαιαγορών, Εξαγορών & Συγχωνεύσεων και Επενδυτικών Σχέσεων.
Ειδικότερα, κατά το οικονομικό έτος 2022:
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €314,7 εκ. αυξημένος κατά 76,9% σε σχέση με το 2021, με τον τομέα έξυπνων καρτών, υπηρεσιών και λύσεων πληρωμών να συνεισφέρει σημαντικά στην αύξηση λόγω ισχυρής ζήτησης σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται ο όμιλος και ειδικότερα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, στην Τουρκία, καθώς επίσης και από τις Challenger Banks στην Δυτική Ευρώπη, όπως και από την ενσωμάτωση για πρώτη φορά των αποτελεσμάτων της θυγατρικής TAG Systems UK. Παράλληλα υπήρξε αύξηση των πωλήσεων στις λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενώ ταυτόχρονα εκτελέστηκε ένα σημαντικό έργο παροχής εγγράφων ασφαλείας και ψηφοδελτίων για την διεξαγωγή των εκλογών στην Κένυα τον Αύγουστο του 2022.
Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε €39,4 εκ., αυξημένο κατά 80,5% λόγω της επιτυχούς αντιστάθμισης του αυξημένου κόστους παραγωγής και της βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητας, συμπεριλαμβανομένων πρωτοβουλιών μείωσης κόστους.
Οι χρηματοροές από λειτουργικές δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 211,5% και έφτασαν τα €40,9 εκ., ενώ οι ετήσιες επενδύσεις (αφαιρουμένων των εξαγορών) ανήλθαν σε €21,6 εκ., διπλάσιες από το 2021.
Οι πωληθείσες έξυπνες κάρτες έφτασαν τις 127,7 εκ. συγκρινόμενες με 88,8 εκ. κατά το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 43,8%, κατατάσσοντας τον όμιλο μεταξύ των κορυφαίων Ευρωπαϊκών παρόχων έξυπνων καρτών τύπου EMV και υπηρεσιών προσωποποίησης.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 η εταιρεία συνέχισε να σημειώνει πολύ ισχυρές επιδόσεις αφού:
Οι πωλήσεις του Α’ τριμήνου 2023 αυξήθηκαν κατά 48,7% φτάνοντας τα €89,8 εκ., λόγω των εξαιρετικών επιδόσεων στις κατηγορίες των προϊόντων και λύσεων πληρωμών (payment) στις αγορές που εστιάζει η εταιρεία (Challenger Banks, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Τουρκία), καθώς και λόγω της ανάπτυξης στις προϊοντικές κατηγορίες ασφαλούς διαχείρισης δεδομένων (secure data management) και υπηρεσιών ταχυδρομικής διανομής.
Οικονομίες κλίμακος και υψηλότερες μέσες τιμές πώλησης υπεραντιστάθμισαν τις αυξήσεις κόστους πρώτων υλών και ενέργειας, αυξάνοντας το μεικτό κέρδος κατά 54,6% στα €21,9 εκ., βελτιώνοντας παράλληλα το ποσοστό μεικτού κέρδους στο 24,4%.
Τα μέτρα εξοικονόμησης κόστους σε όλους τους τομείς, περιόρισαν την αύξηση του λειτουργικού κόστους στο 24,6%, οδηγώντας σε αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA κατά 78,5%, το οποίο έφτασε τα 13,5 εκ., με σημαντικά βελτιωμένο περιθώριο από 12,5% στο πρώτο τρίμηνο του 2022 σε 15,0% στο παρόν τρίμηνο.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 133,1% βελτιώνοντας το ποσοστό καθαρής κερδοφορίας από 3,4% στο αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, σε 5,3% στο παρόν τρίμηνο.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα η Διοίκηση της AUSTRIACARD HOLDINGS AG αναφέρθηκε στην πολύ ισχυρή αύξηση πωλήσεων, προσαρμοσμένου EBITDA, και καθαρής κερδοφορίας, κατά 48,7%, 78,5% και 133,1% αντιστοίχως στο πρώτο τρίμηνο του 2023, και επιβεβαίωσε τους στόχους της για αύξηση πωλήσεων κατά 12%-15%, αύξηση προσαρμοσμένου EBITDA κατά 25%-30%, με περιθώριο καθαρού κέρδους 4%-5% κατά το σύνολο του έτους 2023.
Εξήγησε ότι επιτυχημένη ενσωμάτωση των εταιρειών που εξαγόρασε ο Όμιλος τα τελευταία πέντε χρόνια, επέτρεψαν στην “ACAG” να εκμεταλλευτεί το αυξημένο μέγεθος, την εμβέλεια, και το εμπλουτισμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων που απέκτησε, με αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς της στις σημαντικές αγορές όπου εστιάζει, όπως στις αγορές Challenger Banks, ΗΠΑ, Ηνωμένου Βασιλείου και Τουρκίας, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 115,7%, 120,7%, 37,3%, και 143,7% αντιστοίχως κατά το πρώτο τρίμηνο 2023.
Ανέφερε ότι η “ACAG” προσφέρει ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο διεθνούς επιπέδου προϊόντων και λύσεων Secure Digital Technology στον τομέα των πληρωμών, της ασφαλούς διαχείρισης δεδομένων, και της ψηφιοποίησης, σε ένα μεγάλο μέρος της υφηλίου, έτσι εκτιμά ότι η αύξηση των μεγεθών της θα συνεχιστεί και στα επόμενα χρόνια. Ταυτόχρονα η εισαγωγή και έναρξη διαπραγμάτευσης των μετοχών της μητρικής εταιρείας του Ομίλου AUSTRIACARD HOLDINGS AG στα χρηματιστήρια Αθηνών και Βιέννης, είναι μια εξέλιξη που υποστηρίζει τα σχέδια οργανικής ανάπτυξης αλλά και επιλεγμένων εξαγορών, που θα εμπλουτίσουν τόσο το χαρτοφυλάκιο λύσεων, όσο και το γεωγραφικό αποτύπωμα της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης
MIG: Στα 12,5 εκατ. το μετοχικό κεφάλαιο
ΔΕΗ: Τι προβλέπει η Axia Research για τα αποτελέσματα α’ τριμήνου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γεραπετρίτης: Η ένταξη της Σερβίας στην ΕΕ αποτελεί γεωπολιτικής φύσεως αναγκαιότητα
- Ρωσία: Ο έλεγχος των πυρηνικών εξοπλισμών ανήκει στο παρελθόν
- Στέφανος Γκίκας από Ζάκυνθο: «Δρομολογούμε σημαντικά λιμενικά έργα στα νησιά μας, που θα φέρουν αλματώδη ανάπτυξη»
- Philip Lane (ΕΚΤ): Ευελιξία στο ζήτημα των περαιτέρω μειώσεων των επιτοκίων