Η Honda δεν θα φύγει τελικά, απλά αλλάζει ομάδα και θα συνεργάζεται από το 2026 με την Aston Martin.

Όπως ίσως θυμάστε η Honda ανακοίνωσε ότι θα φύγει το 2020, παρέμεινε το 2021, συνεχίζει να προσφέρει υποστήριξη και τεχνογνωσία στη Red Bull ως το 2025 και εν τέλει αφού δεσμεύτηκε ότι θα είναι στη F1 με τους νέους κανονισμούς από το 2026, ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Aston Martin.

Οι νέοι κανονισμοί του 2026 για τις υβριδικές μηχανές που θα λειτουργούν με 100% βιώσιμα καύσιμα και με μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια, αποτέλεσαν δέλεαρ για τον Ιάπωνα κατασκευαστή καθώς είναι κοντά σ’ αυτά που εξελίσσει για τα αυτοκίνητα παραγωγής.

Δεδομένου όμως ότι η Red Bull έφτιαξε τις υποδομές για την παραγωγή δικής της υβριδικής μηχανής σε συνεργασία με τη Ford, η Honda έπρεπε να ψάξει αλλού – και υπέγραψε συμφωνία με την Aston Martin. Η ομάδα του δισεκατομμυριούχου Lawrence Stroll εντυπωσιάζει φέτος και όλα δείχνουν ότι θα έχει ανταγωνιστικό ρόλο τα επόμενα χρόνια.

Αν θέλει όμως να πρωταγωνιστήσει και να διεκδικήσει πρωτάθλημα χρειάζεται έναν κατασκευαστή υβριδικής μηχανής που θα φτιάξει κάτι στα μέτρα της, αντί να προσπαθούν να προσαρμόσουν το σασί γύρω από τις διαστάσεις και το βάρος μιας πελατειακής υβριδικής μηχανής. Η Mercedes θα συνεχίσει να προμηθεύει την Aston Martin με υβριδικές μηχανές, κιβώτιο ταχυτήτων και πίσω ανάρτηση, μέχρι το τέλος του 2025.

Διακρίνονται από αριστερά: Honda Motor CEO Toshihiro Mibe, Honda Racing Corporation President Koji Watanabe, Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team Chairman Lawrence Stroll, Aston Martin Performance Technologies group CEO Martin Whitmarsh
Διακρίνονται από αριστερά: Honda Motor CEO Toshihiro Mibe, Honda Racing Corporation President Koji Watanabe, Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team Chairman Lawrence Stroll, Aston Martin Performance Technologies group CEO Martin Whitmarsh

Μιλώντας σχετικά ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe τόνισε: «Ένας από τους βασικούς λόγους να ανταποκριθούμε στη νέα πρόκληση είναι ότι η F1 προσπαθεί να γίνει μια βιώσιμη σειρά αγώνων, στην κατεύθυνση που στοχεύει η Honda προς την ουδετερότητα άνθρακα και μια πλατφόρμα που θα διευκολύνει την ανάπτυξη των τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης. Η Honda είναι μια εταιρεία που έχει ιστορία ανάπτυξης αναλαμβάνοντας προκλήσεις και κερδίζοντας αγώνες παγκοσμίως. Με τους νέους κανονισμούς του 2026, το κλειδί για τη νίκη θα είναι ένας συμπαγής, ελαφρύς και υψηλής ισχύος ηλεκτροκινητήρας με μπαταρία υψηλής απόδοσης, ισχύος καθώς και τεχνολογία διαχείρισης ενέργειας. Πιστεύουμε ότι οι τεχνολογίες και η τεχνογνωσία που θα αποκτηθούν από αυτή τη νέα πρόκληση μπορούν δυνητικά να εφαρμοστούν απευθείας στα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής. Μαζί με την Aston Martin F1 Team ξεκινώντας από τη σεζόν του 2026, θα αγωνιστούμε για τον τίτλο του Πρωταθλήματος ως Aston Martin Aramco Honda».

Ο ιδιοκτήτης της ομάδας F1 της Aston Martin, Lawrence Stroll, συμπλήρωσε: «Μοιραζόμαστε μια αμοιβαία ώθηση, αποφασιστικότητα και φιλοδοξία να πετύχουμε. Η Honda είναι ένας παγκόσμιος πρωταγωνιστής και η επιτυχία της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι μακροχρόνια και απίστευτα εντυπωσιακή».

Η συμφωνία ανάμεσα στη Ηοnda και στην Aston Martin είναι αποκλειστική οπότε ο Ιάπωνας κατασκευαστής δε θα προμηθεύσει άλλες ομάδες. Μέχρι τώρα για το 2026 έχουν δεσμευτεί: Mercedes, Ferrari, Alpine, Audi, Ford, Honda. Η πορεία προς το 2026 δεν θα είναι εύκολη για τη Honda. Η Ιαπωνική εταιρεία έκλεισε τις εγκαταστάσεις στην Βρετανία, πολλοί τεχνικοί της δουλεύουν στη Red Bull οπότε πρέπει να στήσει μια οργάνωση από την αρχή. Αυτό θα πάρει καιρό!

Αλλά για να πάρει πρωτάθλημα η Aston Martin απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συνεργασία μ’ ένα κατασκευαστή που θα έχει μόνο τον ίδιο στόχο με την ομάδα. Αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει χρησιμοποιώντας μηχανικά μέρη και υβριδική μηχανή Mercedes. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Aston Martin και της Honda που θα συνεργαστούν. Οι πληροφορίες μου λένε πως o Ιάπωνας οδηγός της F2, Ayumu Iwasa άκουσε με μεγάλο ενθουσιασμό τα νέα.

Διαβάστε επίσης:

Ποιος θα το φορτίσει;

Φεστιβάλ Καννών: Το στυλ μετράει!