ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Iδιαίτερα θετικές προοπτικές βλέπει για την ναυτιλιακή Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Cleaves Securities και συστήνει “αγορά” των μετοχών της.
Η εταιρεία ξεκίνησε την κάλυψη της εισηγμένης στην αγοράς της Νέας Υόρκης ναυτιλιακής διατυπώνοντας σύσταση “buy” και δίνοντας τιμή στόχο τα 7,10 δολάρια.
Σημειώνεται ότι η μετοχή της εταιρείας έκλεισε στη συνεδρίαση της Δευτέρας στα 3,64 δολάρια που σημαίνει περιθώρια ανόδου 95,05%.
Οι αναλυτές της Cleaves θεωρούν ότι οι επενδυτές θα πρέπει να «αδράξουν την ευκαιρία» να επενδύσουν σε έναν στόλο που περιλαμβάνει 44 πλοία panamax, kamasarmax και capesize.
Δώδεκα πλοία του στόλου της είναι οικολογικά και κατασκευάστηκαν μετά το 2014 και τρία είναι πλοία IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III που ναυπηγήθηκαν το 2022 και μετά, με συνολική χωρητικότητα 4,5 εκατομμύρια dwt και μέση ηλικία 10,7 έτη.
Η ναυτιλιακή έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα, κατασκευής εννέα πλοίων IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, οκτώ από τα οποία είναι κατηγορίας kamsarmax και ένα κατηγορίας Post-Panamax, με τέσσερις προγραμματισμένες παραδόσεις το 2023, τρεις το 2024 και δύο το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Οι αναλυτές της Cleaves, εκφράζουν την θετική τους άποψη για την αγορά ξηρού φορτίου τα επόμενα 2 με 3 χρόνια. Η υγιής αύξηση της ζήτησης πυροδοτείται από την την Ασία, κυρίως μετά το εκ νέου άνοιγμα της κινεζικής αγοράς με την λήξη των περιορισμών κατά του Covid.
Υπάρχει την ίδια ώρα «πολύ χαμηλή αύξηση της προσφοράς» στον τομέα του ξηρού φορτίου, με το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων να βρίσκεται κοντά στα χαμηλά όλων των εποχών.
H Safe Bulkers κατά την Cleaves είναι μία “πολύ υποτιμημένη εταιρεία”.
«Παρόλο που ανανεώνει ενεργά τον στόλο της, έχει χαμηλή μόχλευση [και] σημαντική μερισματική ικανότητα», αναφέρει.
Η κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις μπορεί να αυξηθεί από 87% το 2023 στο 91% το 2026, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αναλυτών.
Οι εισαγωγές άνθρακα παρουσίασαν ιδιαίτερη δυναμική τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023, φτάνοντας και σε ιστορικά υψηλά επίπεδα κατά το πρώτο τρίμηνο, αναφέρουν.
Η Cleaves προβλέπει αύξηση των τονο-μιλίων για τον άνθρακα κατά 3,8% το τρέχον έτος, 0,9% το 2024 και 1,5% το 2025.
Παράλληλα, η ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί κατά 2,5% φέτος, 2,9% το 2024 και 2,4% το 2025, ενώ η ανάπτυξη του στόλου υπολογίζεται σε 2,9%, 2,3% και 0,5% αντίστοιχα.
Διαβάστε ακόμη:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κικίλιας: Αναβαθμίζουμε το 112 για πρώτη φορά μετά το 2014
- Αθηναϊκός και Novibet ενώνουν τις δυνάμεις τους για την αγωνιστική περίοδο 2024-25
- Στουρνάρας: Πολύ σημαντικό ένας πολίτης να είναι οικονομικά εγγράμματος – Παρουσιάστηκε το «Αλφαβητάρι της οικονομίας για εφήβους»
- Η Novo Nordisk επενδύει σε Νέα Υπερσύγχρονη Μονάδα Παραγωγής