Η καταστροφή στην περιφέρεια της Εμίλια Ρομάνα είναι μεγάλη. Ο Υπουργός Πολιτικής Προστασίας της Ιταλίας, Nello Musumeci, είπε ότι κάποιες περιοχές στο βόρειο τμήμα της χώρας δέχθηκαν το μισό του ετήσιου μέσου όρου βροχόπτωσης, σε 36 μόλις ώρες. Έτσι, υπερχείλισαν οι ποταμοί, βυθίζοντας ολόκληρες περιοχές στο νερό και τη λάσπη. Τουλάχιστον 9 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους και χιλιάδες άλλοι στην ευρύτερη περιοχή έχουν φύγει από τα σπίτια τους που πλημμύρισαν. Δίπλα ακριβώς στην πίστα της Ίμολα βρίσκεται ο ποταμός Σαντέρνο που έχει πλημμυρίσει. Οι αρχές αποφάσισαν πως δεν θα προχωρήσουν στη διεξαγωγή του αγώνα καθώς δεν υπήρχε βεβαιότητα για την ασφαλή πρόσβαση των θεατών.
Εικόνα από το TV Compound στην πίστα της Ίμολα, που γειτνιάζει με τον ποταμό Σατέρνο, ο οποίος έχει πλημμυρίσει.
Η Formula 1 από το 1950 ως σήμερα εδώ και 73 χρόνια γυρίζει σ’ όλο τον πλανήτη και κάνει αγώνες. Δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ κάτι παρόμοιο. Αρκετές φορές στο παρελθόν αγώνες έχουν καθυστερήσει ή αναβληθεί αλλά μέσα στην ίδια μέρα. Πρόπερσι στο Βέλγιο ο αγώνας δεν έγινε, τα μονοθέσια συμπλήρωσαν μόνο κάποιους γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. To 2020 το GP Αυστραλίας ακυρώθηκε λίγες στιγμές προτού ξεκινήσουν οι ελεύθερες δοκιμές λόγω πανδημίας.
Στο παρελθόν κι άλλοι αγώνες έχουν καθυστερήσει λόγω βροχής πέρυσι π.χ. στο Μονακό ο αγώνας καθυστέρησε να ξεκινήσει λόγω καταιγίδας. Πιο παλιά στο Καναδά (2011) και στην Κορέα (2010) είχαμε μεγάλες καθυστερήσεις λόγω βροχής. Στη Βραζιλία επίσης στις κατατακτήριες δοκιμές το 2013 επίσης λόγω βροχής αλλά και το 2008 στον αγώνα. Όμως ποτέ στα 73 χρόνια της F1 δεν έχει ακυρωθεί το τριήμερο του αγώνα, δυο μέρες πριν αρχίσει.
Οι οικονομικές συνέπειες είναι πολύ μεγάλες για όλους τους εμπλεκόμενους, με τις απώλειες να μετρούνται σε εκατοντάδες εκατομμύρια. Η F1 ανακοίνωσε πως δεν θα ζητήσει από τους οργανωτές το ποσό που αντιστοιχεί στο δικαίωμα διοργάνωσης (23 εκ. ευρώ) καθώς ο αγώνας ακυρώθηκε για λόγους ανωτέρας βίας.
Αυτό είναι όμως μόνο ένα μικρό μέρος από τα προβλήματα της οργάνωσης. Οι οργανωτές που είχαν προετοιμαστεί γι’ αυτό τον αγώνα θα πρέπει να πληρώσουν το προσωπικό τους, τους προμηθευτές τους και όλους όσοι προετοίμασαν τις υποδομές γι’ αυτό το μεγάλο event.
Επίσης θα πρέπει να επιστρέψουν τα χρήματα για τα εισιτήρια στους θεατές. Προφανώς δεν θα εισπράξουν έσοδα από διαφημίσεις ή πωλήσεις αναμνηστικών παρότι όλα αυτά ήταν έτοιμα. Υπολογίζεται ότι θα μπουν μέσα 17 εκ. ευρώ. Ίσως η δωρεάν επέκταση του συμβολαίου της πίστας για το 2025 να τους διευκολύνει κάπως αλλά θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας.
Οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές που θα πήγαιναν στον αγώνα πέρα από τα εισιτήρια είχαν κλείσει πτήσεις και ξενοδοχεία στην περιοχή. Αυτά τα χρήματα δεν επιστρέφονται καθώς οι κρατήσεις δεν συνδέονται απευθείας με τον αγώνα και τους λόγους ανωτέρας βίας.
Επιπλέον η περιοχή είχε προετοιμαστεί (προμήθειες, προσλήψεις, κρατήσεις, υπηρεσίες) να υποδεχτεί όλους αυτούς τους επισκέπτες. Ο χαμένος τζίρος ξεπερνά τα 100 εκ. ευρώ.
Οι άνθρωποι της F1 ταξίδεψαν από το Μαϊάμι στην Ίμολα και θα συνεχίσουν να μένουν ως τη Δευτέρα που θα φύγουν για Μονακό. Το κόστος θα βαρύνει τις ομάδες.
Τα συμβόλαια της F1 με τα τηλεοπτικά δίκτυα προβλέπουν την ακύρωση αγώνα λόγω ανωτέρας βίας οπότε εδώ δεν έχει απώλεια εσόδων. Ούτε από τους μόνιμους χορηγούς για τον ίδιο λόγο. Π.χ. ο χορηγός ονόματος του αγώνα (Qatar Airways) θα πάρει αντίστοιχη προβολή σε άλλους αγώνες. Υπάρχει όμως μεγάλη απώλεια εσόδων από συμφωνίες και παράλληλες δράσεις που αφορούσαν στο συγκεκριμένο αγώνα.
Αρκετές από τις ενέργειες είχαν προετοιμαστεί, θα πρέπει να πληρωθούν. Τέλος τα 200 κανάλια ανά τον κόσμο που μεταδίδουν τα GP έχουν ένα σημαντικό κενό στο πρόγραμμά τους που θα πρέπει να καλυφθεί, ενώ ταυτόχρονα ζημιώνονται από την απώλεια διαφημιστικών εσόδων. Συνολικά οι οικονομικές απώλειες για όλους τους εμπλεκόμενους θα ξεπεράσουν τα 300 εκ. ευρώ.
Προσωπικά αμφιβάλλω αν οι οργανωτές θα μπορέσουν του χρόνου να οργανώσουν ξανά GP χωρίς κρατική ενίσχυση.
Η κλιματική κρίση χτυπά τη λεκάνη της Μεσογείου και την πόρτα μας. Πρωτίστως φυσικά οι ανθρώπινες ζωές, αλλά αν δει κανείς πέρα απ’ αυτό, το κόστος της βροχής, είναι μεγάλο, πολύ μεγάλο. Χωρίς να έχουμε υπολογίσει τις καταστροφές στις περιουσίες των κατοίκων και στις υποδομές.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα