ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Bulkers
Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παρέμειναν αμετάβλητες.
-Το Capesize BC Olympius (171,300 DWT, κατασκευής 2004, Hyundai Samho Heavy Ind) πουλήθηκε σε αγοραστές στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην τιμή των 17 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 14,08 εκατ. δολάρια.
-Τα Panamax BC Sweet Lydia, Sweet Venus, Sweet Irina και Sweet Melissa (79,500 DWT, κατασκευής 2011- 2012, JIM) πουλήθηκαν στην Lomar Shipping έναντι 68 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 67,90 εκατ. δολάρια.
-Το Ultramax BC Bulk Electra (66,600 DWT, κατασκευής 2015, Mitsui Tamano) άλλαξε χέρια στην τιμή των 27 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 29,88 εκατ. δολάρια.
-Το Ultramax BC Vokaria (63,800 DWT, κατασκευής 2020, COSCO Shipping Heavy Industry Yangzhou) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Νότια Κορέα έναντι 30.3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 30,44 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC Ithaca Stockholm (35,100 DWT, κατασκευής 2010, Nantong Jinghua) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Ινδία έναντι 11 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,82 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC Mardinik (33,900 DWT, κατασκευής 2011, 21st Century) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Συρία έναντι 14,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,99 εκατ. δολάρια.
Tankers
Περαιτέρω πτώση αναμένεται στις αξίες των VLCC. Επίσης, στα μοντέρνα aframax οι αξίες εκτιμάται ότι θα υποχωρήσουν λόγω των πωλήσεων των Southern Glory και PS Pisa.
-Το Suezmax Classic (159,200 DWT, κατασκευής 2005, Hyundai Heavy Ind) άλλαξε χέρια στην τιμή των 36,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 36,79 εκατ. δολάρια.
-Το LR2 Ampleforth (108,900 DWT, κατασκευής 2008, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding) πουλήθηκε στην τιμή των 36 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 37,77 εκατ. δολάρια.
-Το LR2 PS Pisa (108,800 DWT, κατασκευής 2010, Hudong Zhonghua) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Μέση Ανατολή στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 41,71 εκατ. δολάρια.
-Το Aframax Southern Glory (108,600 DWT, κατασκευής 2019, Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε έναντι 67,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 70,53 εκατ. δολάρια.
-Το LR1 Lumen N (63,600 DWT, κατασκευής 2008, STX Offshore) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 22,30 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,97 εκατ. δολάρια.
-Το MR1 Blue Trader (37,300 DWT, κατασκευής 2005, Hyundai Mipo) άλλαξε χέρια στην τιμή των 18,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 16,83 εκατ. δολάρια.
Containers
Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενισχύθηκαν.
-Τα Post Panamax Axel, Anna, Arnold και Adrian Maersk (8,272 TEU, κατασκευής 2003-2004, Odense Steel) πουλήθηκαν στην Global Ship Lease στη συνολική τιμή των 123 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 134,08 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,18% και έκλεισε στις 320,16 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε πτώση κατά 0,31% και έκλεισε στις 500,57 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 1,85% και διαμορφώθηκε στις 8.917,05 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,19% στις 884,14 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε ακόμη:
Πέτρος Παναγιωτίδης: Super deal, πούλησε δύο παλαιά τάνκερ έναντι 72 εκατ. δολ.
Πέτρος Παππάς (Star Bulk): Ναυπηγεί 7 οικολογικά πλοία το 2024 – Kέρδη ύψους 45,9 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike