ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Πρωθυπουργός επιβιβάστηκε, στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (ΝΣΣ), σε συρμό ο οποίος πραγματοποιεί δοκιμαστικό δρομολόγιο και έφτασε έως το αμαξοστάσιο στην Πυλαία, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους και να ενημερωθεί για τη λειτουργία του κέντρου ελέγχου από τον Πρόεδρο της «Αττικό Μετρό», η οποία θα μετονομαστεί σε «Ελληνικό Μετρό», Νίκο Ταχιάο.
Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετέβη και ξεναγήθηκε στον σταθμό «Βενιζέλου», όπου επανατοποθετούνται τα αρχαία που ανακαλύφθηκαν στον χώρο κατά τη διάρκεια των έργων.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, μήκους 9,6 χιλιομέτρων, διαθέτει 13 σταθμούς και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 250.000 επιβάτες καθημερινά. Η επέκταση προς Καλαμαριά, που υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2024, θα προσθέσει στο δίκτυο πέντε σταθμούς και σχεδόν 4,8 χιλιόμετρα γραμμής, ενώ σχεδιάζεται επέκταση και προς τις βορειοδυτικές συνοικίες της πόλης.
Κατά την άφιξη του στο αμαξοστάσιο, είπε χαρακτηριστικά ότι είναι «μία πολύ σημαντική μέρα σήμερα για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο δεκαετιών γίνεται πια πράξη».
«Η σημερινή εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο αυτό έργο, τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία και όσοι είχαν την ευκαιρία να μας συνοδεύσουν σήμερα -καθώς διανύσαμε όλη τη βασική, την πρώτη γραμμή του Μετρό- διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της: να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, ταυτόχρονα όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό.
Είναι, πράγματι, μία πολύ σημαντική μέρα, σήμερα, για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο πολλών δεκαετιών γίνεται πια πράξη.
Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους, όσοι εργάστηκαν με πραγματικά πολύ μεγάλο κόπο, για να μπορέσουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, για να περάσουμε από την απάτη τον μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου το οποίο ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία και τους εργαζόμενους του αναδόχου αλλά και όλους τους εργαζόμενους στην «Αττικό Μετρό». Και μιας και η Θεσσαλονίκη, πια, αποκτά το δικό της Μετρό, ήρθε η ώρα να μετονομάσουμε την εταιρία «Αττικό Μετρό» σε «Ελληνικό Μετρό», για να σηματοδοτήσουμε με αυτόν τον τρόπο ότι και η συμπρωτεύουσα αποκτά, επιτέλους, το Μετρό που της αξίζει.
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επίσκεψη στον σταθμό της Βενιζέλου, όπου θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε με πόσο μεγάλη προσοχή και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά, γίνεται η επανατοποθέτηση των πολύ σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, έτσι ώστε -όπως σας είπα- να κάνουμε πραγματικά πράξη το Μετρό της Θεσσαλονίκης να μην είναι απλά ένα σημαντικό μεταφορικό έργο υποδομής, αλλά ουσιαστικά ένα ζωντανό μουσείο. Πιστεύω ένα Μετρό μοναδικό στον κόσμο, ίσως από μόνο του να αξίζει μια επίσκεψη στην όμορφη Θεσσαλονίκη».
Δείτε φωτογραφίες:
Μετά την επίσκεψή του στον σταθμό «Βενιζέλου» ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε: «Πριν από τέσσερα χρόνια, όταν μας εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, κληρονομήσαμε μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση όσον αφορά την εξέλιξη του σημαντικότερου έργου υποδομής για την Θεσσαλονίκη, που δεν είναι άλλο από το Μετρό της πόλης. Καταφέραμε, με πολλή προσπάθεια, να ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες και πιστεύω ότι σήμερα η πολιτική μας δικαιώνεται.
Είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει και Μετρό και ταυτόχρονα θα αναδείξει τον εξαιρετικά πλούσιο αρχαιολογικό της πλούτο, ο οποίος αναδείχθηκε από τις ανασκαφές, για να κατασκευαστεί αυτό το σημαντικό έργο υποδομής.
Επισκέφθηκα πριν από λίγο το σταθμό της Βενιζέλου. Θυμάστε τις τεράστιες αντιδράσεις για το έργο της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων. Αυτή γίνεται με απόλυτο σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, ένα έργο το οποίο το ίδιο εμπεριέχει μοναδική αρχαιολογική και μηχανολογική τεχνογνωσία.
Δεν θέλω να πω πολλά για αυτούς οι οποίοι πολέμησαν το έργο αυτό. Να πω μόνο ότι το συντομότερο δυνατό, καθώς το Μετρό τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία, η Θεσσαλονίκη θα έχει όχι απλά το πιο σύγχρονο αλλά το πιο όμορφο Μετρό στην Ευρώπη. Και ελπίζω αυτοί οι οποίοι πολέμησαν το έργο και ήταν υπαίτιοι για τις όποιες καθυστερήσεις, που ήταν σημαντικές, τουλάχιστον να αναγνωρίσουν εκ των υστέρων ότι είχαμε δίκιο.
Όταν το Μετρό λειτουργήσει με το καλό, όλα αυτά θα ξεχαστούν. Θα μιλάμε για μία άλλη Θεσσαλονίκη. Και φυσικά θα έχουμε και εμείς τη δυνατότητα να εστιάσουμε πια την προσοχή μας στην επέκταση του Μετρό, με πιο σημαντική την επέκταση προς τα βορειοδυτικά την οποία ήδη μελετούμε, ώστε όλος ο πολεοδομικός ιστός της Θεσσαλονίκης και ειδικά οι δυτικές συνοικίες να γνωρίζουν ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα σύγχρονο μέσο σταθερής τροχιάς».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνοδευόταν από τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα, τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις υποδομές, Γιώργο Καραγιάννη και τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Νίκο Ταχιάο.
Μετά την επίσκεψή του στον σταθμό «Βενιζέλου» ο Πρωθυπουργός περπάτησε έως την πλατεία Αριστοτέλους, όπου συνομίλησε με πολίτες και καταστηματάρχες.
Δείτε το βίντεο της ΕΡΤ μέσα στο μετρό της Θεσσαλονίκης:
Διαβάστε επίσης:
Μετρό Θεσσαλονίκης: Το πρώτο δρομολόγιο με επιβάτες (photos-video)
Μιχάλης Παπαδόπουλος: Το διακύβευμα των εκλογών είναι πρόοδος ή άλλη μια περιπέτεια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τουρκία: Δύο αντιπολιτευόμενοι δήμαρχοι καταδικάστηκαν για “τρομοκρατία” και καθαιρέθηκαν
- Ισραήλ: Το 79% των Ισραηλινών υποστηρίζει την κρατική εξεταστική επιτροπή για τις 7 Οκτωβρίου
- Στην Ελλάδα το Hyundai Inster!
- Στάρμερ – Ρούτε: Να τεθεί η Ουκρανία στην ισχυρότερη δυνατή θέση πριν έρθει ο χειμώνας