H ελβετική UBS και οι αναλυτές Anna Kishmariya και Henri Patricot πραγματοποίησαν τηλεδιάσκεψη με τον Πέτρο Τζαννετάκη, αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και οικονομικό διευθυντή της Motor Oil και συζήτησαν τις πρόσφατες μακροοικονομικές δυναμικές και εξελίξεις για τον όμιλο. Η τιμή-στόχος διατηρείται στα 28 ευρώ ανά μετοχή με σύσταση «αγορά».

«Ο κ. Τζαννετάκης σχολίασε ότι τα περιθώρια διύλισης εξακολουθούν να είναι πολύ ισχυρά στο α’ τρίμηνο φέτος και παρά την πτώση τον Απρίλιο η υποκείμενη ζήτηση για πετρέλαιο και προϊόντων πετρελαίου παραμένει σταθερή, με τα premia να αρχίζουν να αυξάνονται και πάλι στην αγορά. Παρά τo εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και τα ρωσικά προϊόντα, η κατάσταση στην πλευρά των πρώτων υλών έχει βελτιωθεί, με λιγότερη στενότητα, καθώς η Ρωσία καταφέρνει να ανακατευθύνει τις ποσότητες προς την Ασία», επισημαίνουν οι δύο αναλυτές.

1

Το α’ τρίμηνο παραμένει ισχυρό για τη διύλιση, το β’ τρίμηνο θα επηρεαστεί από τις δραστηριότητες του ομίλου και τα έργα συντήρησης στο διυλιστήριο της Κορίνθου (CDU και hydrocracker επηρεάζονται) με τις εργασίες να αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος Ιουνίου.

Σε ό,τι αφορά την πλευρά του κόστους, ο όμιλος επιστρέφει σταδιακά το φυσικό αέριο στις λειτουργίες, καθώς οι τιμές μειώθηκαν, γεγονός που αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στα λειτουργικά έξοδα.

«Ξεχωριστά τονίστηκε ότι η επεξεργασία της νάφθας στο διυλιστήριο της Κορίνθου έχει τεθεί σε λειτουργία και, με την αυξημένη, επί του παρόντος, διαφορά νάφθας – βενζίνης, θα μπορούσε να προσθέσει €200 εκατ. EBITDA ετησίως, από τις αρχικές εκτιμήσεις των €60 – 90 εκατ.», συνεχίζει η τράπεζα.

Τα σχέδια για τις υφιστάμενες άδειες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δυναμικότητας άνω των 2,2GW

Η διοίκηση αναφέρθηκε στα έργα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στα οποία η Motor Oil προχωράει μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Συνολικά, ο όμιλος δεν προβλέπει σε αυτό το στάδιο σημαντικούς περαιτέρω στόχους εξαγορών και συγχωνεύσεων, μετά τη συμφωνία με την Ελλάκτωρ και επικεντρώνεται περισσότερο στην ανάπτυξη του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου αδειών.

Επί του παρόντος, η Motor Oil διαθέτει 84MW σε έργα υπό κατασκευή, από τα οποία τα 60MW θα κατασκευαστούν μέχρι το τέλος του έτους και τα υπόλοιπα το 2024.

Σχολιάζοντας άλλα έργα, ο όμιλος επισήμανε καθυστερήσεις για το FID (τελική απόφαση χρηματοδότησης) στο έργο Διώρυγα Gas (σ.σ. είναι το έργο που αφορά τον πλωτό τερματικό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου) FSRU, το οποίο αναμενόταν μέχρι το τέλος του έτους. Ενώ το έργο παραμένει στο τραπέζι, οι επιλογές χρηματοδότησης και η ευρύτερη συγκρότηση δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και το FID θα μπορούσε τώρα να πραγματοποιηθεί το γ’ τρίμηνο φέτος.

«Ο στόχος μας για την τιμή των 28 ευρώ προκύπτει από τους επιχειρηματικούς τομείς του 2024, τα κανονικοποιημένα EBITDA και αμετάβλητους πολλαπλασιαστές στόχους για δείκτη EV/EBITDA 5 φορές, 6,5 φορές και 10 φορές για τους τομείς της διύλισης, της εμπορίας και την PowerGen, αντίστοιχα», καταλήγουν οι Anna Kishmariya και Henri Patricot.

Διαβάστε επίσης: