Η παραγωγή των ΒΜW XM ξεκίνησε τον Δεκέμβριο και ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα έφτασε και στη χώρα μας όπου παρουσιάστηκε χτες σε μια άψογα διοργανωμένη εκδήλωση από την BMW Hellas.
Η BMW XM απευθύνεται κυρίως σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, εκεί εκτιμά η εταιρεία ότι θα πουληθούν τα μισά αυτοκίνητα που θα παράγει. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου είναι εμφατική και τονίζεται ιδιαίτερα από τις ζάντες ελαφρού κράματος 21 ιντσών, την οροφή κουπέ σχεδίασης, τα 3d φώτα και το μοναδικής αισθητικής εσωτερικό όπου υπάρχει από vintage δέρμα ως carbon.
Ακραίες είναι και οι ιπποδυνάμεις, βέβαια περιμένει κανείς σ’ ένα μοντέλο Μ να υπάρχει έμφαση στην απόδοση, αλλά εδώ έχω την αίσθηση πως έχουν πάει στην υπερβολή. Η XM λοιπόν έχει απόδοση 653PS και 800Νm ροπής. Αυτά προέρχονται από μια υβριδική μηχανή 5ης γενιάς eDrive που συνδυάζει θερμικό κινητήρα 4.4lt, V8 Μ Twin Power Turbo, ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται ενσωματωμένος στο 8αρι κιβώτιο M Steptronic και μπαταρία 25.7kwh που φορτίζεται με ρυθμό 7.4kw/h.
Η ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνά τα 80km και μπορείς να κινείσαι μέχρι τα 140km/h αμιγώς ηλεκτρικά. Το αυτοκίνητο βάρους 2,8tn διαθέτει ανάρτηση με ηλεκτρονική απόσβεση και ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους, M Sport διαφορικό και τετρακίνηση Μ xDrive.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID στην BMW XM αποδίδει συνολική ισχύ 480 kW/653 hp (που παράγεται από τον συνδυασμό του κινητήρα εσωτερικής καύσης με απόδοση έως 360 kW/489 hp και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με ισχύ έως 145 kW/197 hp).
Το σύστημα υποστηρίζεται από έναν πρόσφατα εξελιγμένο, κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα με προηγμένη τεχνολογία M TwinPower Turbo. Η μονάδα των 4,4 λίτρων διαθέτει πολλαπλή εξαγωγή σε διάταξη cross-bank και βελτιστοποιημένη διαδικασία διαχωρισμού λαδιού. Ο οκτακύλινδρος κινητήρας υποβοηθείται στο έργο του από έναν ηλεκτροκινητήρα που ενσωματώνεται στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic.
Η ισχύς του κινητήρα είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, προσφέροντας απόκριση χωρίς δισταγμό σε κάθε κίνηση του γκαζιού. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID αποδίδει μέγιστη συνολική ροπή 800 Nm (κινητήρας εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 650 Nm σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 280 Nm). Χάρη σε ένα σύστημα γραναζιών στο σύστημα μετάδοσης, η πραγματική μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα στην είσοδο του κιβωτίου, αυξάνεται στα 450 Nm.
Η έξυπνη διαχείριση της αλληλεπίδρασης μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα προσφέρει μία εξαιρετική εμπειρία απόδοσης, αντάξια του σήματος M, σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις. Αυτή ορίζεται από μια τεράστια συσσώρευση παραγόμενης ισχύος που αποδίδεται άμεσα και διατηρείται σε όλο το εύρος στροφών.
Η BMW XM επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα, με τη συνοδεία ενός γεμάτου ενέργεια ήχου, σπάνιας συναισθηματικής απήχησης για οκτακύλινδρο κινητήρα. Ο ήχος προέρχεται από το σπορ σύστημα εξαγωγής που φέρει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, συνεχώς ρυθμιζόμενα flaps και εξαγωνικής διατομής διπλές απολήξεις, τη μία πάνω στην άλλη, για πρώτη φορά σε μοντέλο BMW M.
Το μπουτόν M Hybrid στην κεντρική κονσόλα χρησιμοποιείται για την επιλογή ενός από τα τρία προγράμματα λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης μιας ρύθμισης ELECTRIC για κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε ταχύτητες έως 140 km/h και για μέγιστη απόσταση 82 – 88 km* στον κύκλο WLTP.
Αυτό οφείλεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στην ωφέλιμη ενέργεια των 25,7 kWh που παρέχει. Η μονάδα συνδυασμένης φόρτισης (Combined Charging Unit) της BMW XM επιτρέπει φόρτιση AC με ισχύ 7,4 kW. Το BMW IconicSounds Electric, προϊόν συνεργασίας του BMW Group και του συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Hans Zimmer, δημιουργεί επίσης το κατάλληλο ηχητικό υπόβαθρο για την απόδοση ισχύος του ηλεκτροκινητήρα.
Ο ήχος της ηλεκτρικής κίνησης που είναι ειδικά σχεδιασμένος για μοντέλα Μ, προσφέρει αυθεντική ανάδραση σε κάθε κίνηση του πεντάλ του γκαζιού, κατά την οδήγηση στο πρόγραμμα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Και εάν επιλεγεί η ρύθμιση Sport ή Sport Plus ενώ το σύστημα μετάδοσης βρίσκεται στη λειτουργία HYBRID, ένας ενισχυμένος ήχος θα υπογραμμίσει την ηλεκτρική υποβοήθηση που παρέχεται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η ισχύς που παράγεται από τις δύο κινητήριες μονάδες διοχετεύεται στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, του οποίου η ‘οπισθοβαρής’ ρύθμιση είναι ιδιαίτερα αισθητή στη λειτουργία 4WD Sport. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν τη λειτουργία 4WD Sand, η οποία έχει σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση στους αμμόλοφους και παρόμοιες επιφάνειες.
Η λειτουργία του διαφορικού M Sport στον πίσω άξονα είναι επίσης πλήρως μεταβλητή.
Τώρα αν κάποιος δεν αρκείται στην απλή(;) XM υπάρχει μεγάλη δυνατότητα προσωποποιημένων επιλογών αλλά και η υπέρτατη έκδοση XM Label Red που προσφέρει ισχύ 748PS και ροπή 1000Nm. Το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της BMW M GmbH αποδίδει ισχύ 550 kW/748 hp (που παράγεται συνδυαστικά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 430 kW/585 hp και τον ηλεκτροκινητήρα με απόδοση έως 145 kW/197 hp) και μέγιστη ροπή συστήματος 1.000 Nm (που παράγεται συνδυαστικά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος συνεισφέρει με έως 750 Nm και τον ηλεκτροκινητήρα με έως 280 Nm.
Το cockpit και τα εμπρός καθίσματα είναι σχεδιασμένα με στόχο μία δυναμική εμπειρία οδήγησης.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει πολυλειτουργικά καθίσματα M, προστατευτικές επενδύσεις γονάτων και ένα αποκλειστικό για το μοντέλο δερμάτινο τιμόνι M, μαζί με ειδικά γραφικά M, συμπεριλαμβανομένων προειδοποιητικών λυχνιών για την αλλαγή των σχέσεων στα BMW Curved Display και BMW Head-Up Display.
Μία γενναιόδωρη αίσθηση ευρυχωρίας, τα υλικά υψηλής ποιότητας και η πολυτελής σχεδίαση μεταμορφώνουν το πίσω τμήμα της BMW XM σε ένα αποκλειστικό M Lounge. Οι θερμαινόμενες πλάτες καθισμάτων που εκτείνονται στα πλαϊνά του πίσω μέρους της καμπίνας και τα ειδικά σχεδιασμένα μαξιλάρια προσφέρουν στους επιβάτες πολυτελή, κορυφαία επίπεδα άνεσης.
Η σμιλεμένη επένδυση της οροφής είναι μοναδική με την τρισδιάστατη πρισματική δομή της, το περίγραμμα τύπου πασπαρτού και τις 100 μονάδες LED για φωτισμό. Διατίθενται τέσσερις διαφορετικές διακοσμήσεις για την εξατομίκευση του εσωτερικού, καθώς και ένα νέο Vintage δέρμα για τα άνω τμήματα του ταμπλό και των πάνελ των θυρών.
Ο κρυφός φωτισμός, το αυτόματο σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, το Harman Kardon Surround Sound System και το Travel & Comfort System είναι όλα στάνταρ χαρακτηριστικά, ενώ η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει το Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System με ενισχυτή 1.500-watt και τέσσερα επιπλέον ηχεία στην περιοχή της οροφής.
Το πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα της BMW XM περιλαμβάνει μία ειδική για το μοντέλο σειρά μπουτόν που προορίζονται για την εξατομίκευση της οδηγικής εμπειρίας με ποικίλους τρόπους. Για πρώτη φορά, αυτό περιλαμβάνει το μπουτόν M Hybrid, που χρησιμοποιείται για την επιλογή του επιθυμητού προγράμματος λειτουργίας για το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν μεταξύ HYBRID, ELECTRIC και eCONTROL modes. Υπάρχει επίσης το μπουτόν Setup που παρέχει άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις διαμόρφωσης για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το πλαίσιο, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, το M xDrive και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης. Ένα ακόμα μπουτόν χρησιμοποιείται για την επιλογή του M Mode.
Όταν οι οδηγοί αλλάζουν από την προεπιλεγμένη (default) ρύθμιση Road σε Sport, οι παρεμβάσεις από τα συστήματα υποστήριξης οδηγού περιορίζονται μόνο στις βασικές λειτουργίες που απαιτούνται για σπορ οδήγηση, όπως και το περιεχόμενο που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών. Δύο εξατομικευμένες διαμορφώσεις του οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται μαζί με τις επιθυμητές ρυθμίσεις για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος M HYBRID, τον ήχο του κινητήρα, το Dynamic Stability Control (DSC) και τα χαρακτηριστικά αλλαγών του κιβωτίου, τα οποία ενεργοποιούνται στη συνέχεια μέσω των μπουτόν M στο τιμόνι.
Η BMW XM διατίθεται στάνταρ με το BMW Live Cockpit Professional, που συνοδεύεται από μία ειδική έκδοση Μ της πολυαισθητηριακής εμπειρίας οχήματος νέας γενιάς BMW iDrive. Βασισμένο στο BMW Operating System 8, διαθέτει μία BMW Curved Display που περιλαμβάνει μία οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών και μία οθόνη ελέγχου 14,9 ιντσών.
Η νέα ομαδοποίηση των οθονών και οι συνεχώς διευρυνόμενες δυνατότητες του BMW Intelligent Personal Assistant, σημαίνουν ότι το νέο BMW iDrive είναι σκόπιμα προσανατολισμένο σε λειτουργίες αφής και ελέγχου μέσω χειρονομιών, καθώς και στο διάλογο με τη χρήση φυσικής ομιλίας. Το iDrive Controller και τα μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι πλαισιώνονται στο στάνταρ εξοπλισμό από το BMW Head-Up Display και τον έλεγχο, μέσω χειρονομιών BMW.
Το βασισμένο σε cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps είναι ένα ακόμα στοιχείο του BMW Live Cockpit Professional. Το προαιρετικό BMW Digital Key Plus επιτρέπει στους πελάτες να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν τη νέα τους BMW XM με ένα Apple iPhone μέσω ευρυζωνικής τεχνολογίας (UWB) αυξημένης ασφάλειας. Τέλος, η ενσωμάτωση smartphone για Apple CarPlay® και Android Auto™, η εξατομικευμένη λειτουργικότητα BMW ID και μία eSIM σχεδιασμένη για τεχνολογία 5G, διατίθενται επίσης για χρήση στην BMW XM
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργικό Συμβούλιο: Ο προϋπολογισμός 2025 στην ατζέντα της σημερινής συνεδρίασης
- Συνετρίβη εμπορευματικό αεροσκάφος της DHL κοντά στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Λιθουανίας
- Καιρός: Ηλιοφάνεια με χαμηλές θερμοκρασίες
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά