Με αερανάρτηση, απόσταση από το έδαφος στα 29cm, 3.0lt/300PS και δυο διαφορικά που κλειδώνουν αν δε σ’ αρέσει ο δρόμος, ανοίγεις άλλο!

Με κέρδισε με την πρώτη ματιά χάρη στο φιστικί χρώμα ακόμη και στις ζάντες. Σα να ήθελε να χρωματίσει την μουντάδα του καιρού (τι Μάιος θεέ μου): «Έχει άποψη, ξεχωρίζει» ήταν η πρώτη μου αντίδραση.

1

Σαν σχήμα το Defender ή σου αρέσει ή όχι. Σίγουρα το συγκεκριμένο χρώμα βοηθά, αυτή την εποχή, ταιριάζει με την ολάνθιστη φύση και την αντίστοιχη διάθεση. Ρόλο σημαντικό έπαιξαν και τα χωμάτινα ελαστικά: «Κοίτα να δεις που δε φοράει γόβα αλλά αρβύλα» διαστάσεων 255/60/20. Τονίζω το 60 καθώς με τέτοιο πλαϊνό περιμένεις να μην κοπανάει πουθενά. Πόσο μάλλον αν συνδυάζεται όπως στην περίπτωσή μας, με αερανάρτηση.

Land Rover Defender

Το τετράγωνο σχήμα που παραπέμπει σε περίπτερο, είναι επιβλητικό και συνάμα για πολλούς συναισθηματικό. Σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Το μπες βγες δεν είναι εύκολο, καθώς η απόσταση από το έδαφος είναι 29cm. Ειδικά για αγύμναστους, υπέρβαρους και κοντούς αποτελεί πρόκληση. Για να διευκολυνθεί το μπες βγες υπάρχουν παντού χειρολαβές. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας καθώς ήταν η ειδική έκδοση των 75 ετών έφερε αρκετά έξτρα στοιχεία: Περιμετρικό σύστημα καμερών 3D, ρυθμίσιμο Terrain Response, ηχοσύστημα της Meridian, φώτα Matrix LED, infotainment Pivi Pro με οθόνη 11,4”, head -up display και θήκη για ασύρματη φόρτιση συσκευών κάτω από το άνοιγμα του κεντρικού ντουλαπιού.

Land Rover Defender

Με ενθουσίασαν στο εσωτερικό τα τμήματα στο χρώμα του αμαξώματος, οι ορατές βίδες, οι άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι και η ποιότητα των υλικών. Προφανώς όταν το ποσό είναι οριακά 6ψηφιο δεν μπορείς να μην σκεφτείς ότι μ’ αυτά τα λεφτά παίρνεις δυάρι στην πόλη (όχι στην Αθήνα), οικόπεδο στο χωριό, βάζεις ένα λυόμενο μέσα, παίρνεις και ένα μεταχειρισμένο για να πηγαινοέρχεσαι, περισσεύουν και λεφτά. Οπότε έχεις απαιτήσεις με τόσα λεφτά! Απαιτήσεις που ικανοποιούνται στο έπακρο στην περίπτωση του Land Rover Defender 110 D300 MHEV. Στο πίσω κάθισμα θα βρεις όσο χώρο θες, δεν ισχύει όμως αυτό και με το χώρο αποσκευών των 543 lt (για τις 5θέσιες εκδόσεις). Είναι επαρκής αλλά στην πρώτη ματιά απογοητεύει, περιμένεις κάτι παραπάνω.

Land Rover Defender

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε ανοιγόμενη πανοραμική οροφή, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες ακόμη και στα πλαϊνά της οροφής. Ευάερο, ευήλιο και εξαιρετικά ευχάριστο για τα παιδιά που κάθονται ψηλά και βλέπουν πανοραμικά. Επιπλέον πολύ καλή η απόδοση του συστήματος κλιματισμού και στο πίσω μέρος, πράγμα σημαντικό για ένα αυτοκίνητο τέτοιων διαστάσεων.

Land Rover Defender

Παρότι είμαι υπέρμαχος της ηλεκτροκίνησης, ειδικά εντός πόλης, θεωρώ πως στο Defender ταιριάζει απόλυτα ο 3λιτρος υπετροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και χάρη στη ροπή των 650nm κινεί χωρίς δισταγμούς το βάρος των 2.340 kg. Είναι αλήθεια πως μ’ ένα τέτοιο όχημα δεν ενδιαφέρεσαι να οδηγήσεις στην άσφαλτο. Δε θες να στρίψεις ούτε να φρενάρεις. Σ’ ενδιαφέρει μόνο η άνετη ασφαλή μετακίνηση που το Defender στην εξασφαλίζει στο έπακρο. Χωρίς πάντως να προβληματίζει και σε πιο σβέλτο ρυθμό. Σημειώστε πως στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύεις σύννομα χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ δεν έχει ιδιαίτερη ευπάθεια στον πλευρικό άνεμο. Η ανάρτηση συνδυάζει διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και αερόσουστες που εξομαλύνουν τα πάντα. Αν γκαζώσεις, σουζάρει και σε κολλάει πίσω. Αλλά δεν έχει φτιαχτεί γι’ αυτό. Με οικογενειακό ρυθμό στο ταξίδι είδαμε κατανάλωση στα 8lt/100 km.

Land Rover Defender

Εκτός δρόμου

Tο Defender είναι ένας αγχολυτικός οδοστρωτήρας. Μπορεί να σε βγάλει ασπροπρόσωπο καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα, λειτουργούν αποτελεσματικά είτε ξέρεις, είτε δεν ξέρεις. Με την αερανάρτηση να εξασφαλίζει έως και 29 cm απόσταση από το έδαφος, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με ενεργό κεντρικό διαφορικό που κλειδώνει, πίσω διαφορικό που κλειδώνει και ταιριαστά ελαστικά το Land Rover Defender ανταποκρίθηκε στις προκλήσεις που του θέσαμε.

Όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο όταν κάποιος τροχός βρεθεί στον αέρα, τα ηλεκτρονικά συστήματα λειτουργούν τόσο αποτελεσματικά που το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται απροβλημάτιστα καθώς «τραβούν» οι άλλοι τρεις τροχοί. Το σύστημα Terrain Response αξιοποιεί ανάρτηση, φρένα, κινητήρα, μετάδοση, έλεγχο πρόσφυσης/ευστάθειας, κιβώτιο ταχυτήτων και υποπολλαπλασιασμού ενώ δίνει και τη δυνατότητα για πλήρη παραμετροποίηση και αποθήκευση σε ξεχωριστά προφίλ ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.

Land Rover Defender

Η κεντρική οθόνη μπορεί να σου δώσει οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με την εκτός δρόμου οδήγηση χρειάζεσαι. Το αυτοκίνητο μπορεί ακόμα να αναγνωρίσει το έδαφος που πατάει με τη βοήθεια αισθητήρων και να προσαρμοστεί σε αυτό με τον καλύτερο τρόπο. Οδηγήσαμε το Defender εκτός δρόμου σε πολύ απαιτητικό τερέν. Λάσπες, πέτρες, ακόμη και χωράφια όπου ανοίγαμε δρόμο. Με απαιτητικούς όσον αφορά στην άνεση, συνεπιβάτες. Μας πέρασε κυριλέ, χωρίς να ζοριστεί κάπου. Επιστρέφοντας στην πλατεία του χωριού μόνο οι λάσπες έδειχναν τι είχε συμβεί. Το κοιτούσα αρκετή ώρα σταματημένο και σκεφτόμουν: Θα δώσει κάποιος τόσα λεφτά για να κοντράρει τα αγριογούρουνα στη λάσπη; Γιατί όχι; Πάντως με το Defender θα το κάνει με επιτυχία και απαράμιλλο στυλ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Defender 110 D300

Κινητήρας: 2997cc

Ισχύς: 300 PS/4.000rpm

Ροπή: 650 Nm/1500 – 2500rpm

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.0 sec

Τελική ταχύτητα: 191 km/h

Μικτή κατανάλωση: 8,5lt/100km ( δοκιμής)

Εκπομπές CO2: 228 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 502 ευρώ

Βάρος: 2.340kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5018(με ρεζέρβα πίσω)/2.008/1.967 mm

Μεταξόνιο: 3.022mm

Χώρος αποσκευών: 231lt

Τιμή: Aπό 95.500 ευρώ