ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Η Global Ship Lease, Inc. (NYSE: GSL) του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου γνωστοποίησε τα μη ελεγμένα οικονομικά αποτελέσματά της για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2023. Τα λειτουργικά έσοδα στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκαν στα 159,3 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 3,7% επί των εσόδων ύψους 153,6 εκατομμυρίων δολαρίων του προηγούμενου έτους.
Το καθαρό εισόδημα που θα δοθεί στους μετόχους, ανέρχεται σε 72,2 εκατομμύρια δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2023 και εμφανίζει αύξηση 6,5% επί των καθαρών εσόδων 67,8 εκατομμυρίων δολαρίων για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Ωστόσο, ένα σημαντικό στοιχείο για τον εφοπλιστή Γιώργο Γιουρούκο είναι αυτό που διέρρευσε από ναυλομεσιτικές πηγές: ότι εκτός από τα τέσσερα πλοία που αγόρασε η εισηγμένη, εξασφάλισε και άλλα δύο πλοία μεταφοράς κοντέινερ από τον ναυτιλιακό κολοσσό της Δανίας Maersk (όπως και τα τέσσερα), τα οποία συνέχισε τη ναύλωση τους στην ίδια εταιρεία με 80.000 δολάρια την ημέρα για κάθε πλοίο. Με την αγορά των έξι πλοίων, ο ναυτιλιακός όμιλος του Γιώργου Γιουρούκου θα διαχειρίζεται 99 πλοία, δεδομένου ότι κατείχε 93 πλοία. Επίσης, υπάρχουν πληροφορίες, ότι ο Γιώργος Γιουρούκος διαπραγματεύεται για την απόκτηση άλλων 6 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ήδη τα πρώτα από τα έξι πλοία παραλαμβάνονται τις επόμενες ημέρες
Το EBITDA, της εισηγμένης εταιρείας, διαμορφώθηκε στα 104,9 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2023 και είναι αυξημένο κατά 16 %, έναντι του προσαρμοσμένου EBITDA των 90,4 εκατομμυρίων δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα κέρδη ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν 2,02 δολάρια, αυξημένα κατά 8,6% στα κέρδη ανά μετοχή των 1,86 δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους. Τα κέρδη ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν 2,12 δολάρια, αυξημένα κατά 14,6% έναντι των κερδών ανά μετοχή 1,85 $ για την περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η εταιρεία δήλωσε μέρισμα 0,375 δολάρια ανά κοινή μετοχή Κατηγορίας Α για το πρώτο τρίμηνο του 2023 που θα καταβληθεί στις 2 Ιουνίου 2023 σε κοινούς μετόχους. Καταβλήθηκε επίσης μέρισμα 0,375 δολαρίων ανά κοινή μετοχή Κατηγορίας Α για την τέταρτη τρίμηνο του 2022 στις 6 Μαρτίου 2023.
Εξάλλου, στις 8 Μαΐου 2023, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε μια συμφωνία για την αγορά τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων post-panamax, το καθένα με μεταφορική ικανότητα περίπου 8.500 TEU πλοίων έναντι 123,3 εκατομμυρίων δολαρίων, και τα οποία θα τα ναυλώσει πάλι σε κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών. Η κάλυψη της σύμβασης για κάθε πλοίο είναι για μια ελάχιστη σταθερή περίοδο 24 μηνών από την ημερομηνία παραλαβής κάθε πλοίου, που αναμένεται να είναι τέλη του δεύτερου τριμήνου ή αρχές τρίτου τριμήνου 2023, ακολουθούμενη από 12μηνη παράταση κατά την επιλογή του ναυλωτή.
Επίσης, τον Μάρτιο του 2023, ολοκληρώθηκε η πώληση του GSL Amstel, ενός πλοίου 1.100 TEU τα οποίο έφερε καθαρά έσοδα περίπου 5,9 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Γιώργος Γιουρούκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Global Ship Lease δήλωσε: «Η συνεχιζόμενη ομαλοποίηση των ναύλων και των αξιών των περιουσιακών στοιχείων στον τομέα της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων συνεχίστηκε στις αρχές του 2023, αν και ο ρυθμός μεταβολής μετριάστηκε τους τελευταίους μήνες. Μένει να φανεί εάν αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί, αλλά πρόσφατα υπήρξαν ενδείξεις πιθανής σταθεροποίησης. Η διαθεσιμότητα της χωρητικότητας παραμένει συγκριτικά περιορισμένη, δίνοντας κίνητρα στις εταιρείες τακτικών γραμμών να συνεχίσουν να εξασφαλίζουν χωρητικότητα σε ναυλώσεις διάρκειας, αν και για διάρκειες που σπάνια εκτείνονται πέρα από ένα ή δύο χρόνια.
Η Global Ship Lease (GSL) είναι πλοιοκτήτης μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που εκμισθώνει πλοία σε εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων . Η εταιρεία έχει έδρα τα Marshall Islands, με γραφεία στο Λονδίνο και την Αθήνα, και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από τις 15 Αυγούστου 2008, με την ένδειξη NYSE:GSL.
Ποιος είναι ο Γιώργος Γιουρούκος
Ο Γιώργος Γιουρούκος σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στο University College του Λονδίνου και απέκτησε μεταπτυχιακό πτυχίο στη Μηχανολογία από το πανεπιστήμιο Brunel, όμως τον κέρδισε η ναυτιλία. Το 1993 έκανε τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα σε μεγάλη ελληνική, ναυτιλιακή εταιρεία και εργάστηκε σε διάφορα τμήματα, όπου ξεδίπλωσε τις δεξιότητες του.
Ο εφοπλιστής Γιώργος Γιουρούκος έχει τιμηθεί ως προσωπικότητα της ναυτιλίας από τα βραβεία Lloyd’s List Greek Shipping Awards.
Ειδικότερα, ο Γιώργος Γιουρούκος, κέρδισε το βραβείο Greek Shipping Newsmaker of the Year και ήρθε ως μία ακόμη αναγνώριση του Έλληνα πλοιοκτήτη, ο οποίος έχει ισχυρή παρουσία στον κλάδο της ναυτιλίας και συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ο Γιώργος Γιουρούκος, ίδρυσε την Technomar, μια εταιρεία διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρεία διαχείρισης πλοίων, το 1994, στην οποία έχει διατελέσει Διευθύνων Σύμβουλος. Με περισσότερα από τρεις δεκαετίες στον τομέα της ναυτιλίας, έχει διαπραγματευτεί και έχει εκτελέσει περισσότερες από 270 συναλλαγές μεταχειρισμένων και νεότευκτων πλοίων, δημιουργώντας συνεργασίες με μια σειρά από μεγάλες ναυτιλιακές τράπεζες με αποτέλεσμα την επένδυση περίπου 230 εκατομμυρίων δολαρίων.
Έχει επίσης συνεργαστεί με εταιρείες Private Equity για να επενδύσουν από κοινού σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού χύδην φορτίου. Ο Γιώργος Γιουρούκος είναι επίσης Πρόεδρος της Ελληνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής του Διεθνούς Νηογνώμονα, RINA και είναι κάτοχος πτυχίου Μηχανολόγου Μηχανικού από το University College του Λονδίνου και Master in Engineering από το Πανεπιστήμιο Brunel.
Αλλά να υπενθυμίσουμε το αφιέρωμα του Mononews στον Γιώργο Γιουρούκο, στους 100 πιο επιδραστικούς Έλληνες:
“Δυναμικός εφοπλιστής με βαθιά ριζωμένες τις κοινωνικές του ευαισθησίες. Αυτά είναι σε αδρές γραμμές τα ουσιαστικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον Γιώργο Γιουρούκο. Ο οποίος μετρά σχεδόν 30 χρόνια παρουσίας στη ναυτιλιακή αγορά, με αξιοθαύμαστη πορεία τόσο στο ξηρό φορτίο όσο και στα containerships, όπου και βρίσκεται στο «Top 10» των μεγάλων της αγοράς.
Ιδρυτής της Τechnomar Shipping και πρόεδρος της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Global Ship Lease, δημιούργησε ιδιαίτερη αίσθηση στη διάρκεια του 2021, καθώς προχώρησε σε super deal αγοράς 23 πλοίων. Η συνολική αξία των οποίων αγγίζει το μισό δισ. δολάρια.
Όμως, εξίσου έντονο είναι και το αποτύπωμα που αφήνει ο Γιώργος Γιουρούκος στο πεδίο της κοινωνικής προσφοράς.
Ο πλοιοκτήτης ανέλαβε, με προσωπικά του έξοδα, να χρηματοδοτήσει την ελληνική έρευνα που μπορεί να σώσει τη ζωή χιλιάδων ασθενών που νοσούν από κορονοϊό. Καλύπτοντας το κόστος της πρώτης κλινικής δομικής, η οποία αφορούσε στη χρήση φαρμάκου για την αρθρίτιδα, σε ασθενείς που βρίσκονταν σε κίνδυνο λόγω COVID. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τον καθηγητή Παθολογίας και Λοιμώξεων του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Ευάγγελο Γιαμαρέλλο – Μπουρμπούλη, συμπεριλαμβάνοντας 135 ασθενείς, σε 28 από τα 40 νοσοκομεία που νοσηλεύουν περιστατικά του κορονοϊού στην Ελλάδα.
Τα αποτελέσματα της δοκιμής ήταν τόσο ελπιδοφόρα που η έρευνα επεκτάθηκε σε μεγαλύτερο αριθμό ασθενών, με τον Γιώργο Γιουρούκο να χρηματοδοτεί το κόστος των φαρμάκων που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτήν.
Τα ευρήματα οδήγησαν στη δεύτερη φάση δοκιμών, κατόπιν οδηγιών της ειδικής επιτροπής, καλύπτοντας ασθενείς που κινδύνευαν να νοσήσουν βαριά, κυρίως στην Ελλάδα αλλά και στην Ιταλία. Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύτηκαν τον Σεπτέμβριο του 2021, έδειξαν ότι με τη χρήση του φαρμάκου anakinra σημειώθηκε μείωση του κινδύνου εισαγωγής των ασθενών στις ΜΕΘ κατά 64% και της θνησιμότητας κατά 55%.
Στο αμιγώς επαγγελματικό πεδίο δραστηριοτήτων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, η χρονιά του 2021, ήταν ιδιαίτερα παραγωγική. Με κινητήριο μοχλό την εισηγμένη Global Ship Lease, που προέρχεται από τη συνένωση δυνάμεων του Έλληνα πλοιοκτήτη με τον Michael Gross, έγιναν στη διάρκεια της χρονιάς τρεις εξαιρετικά σημαντικές κινήσεις. Η πρώτη αφορούσε την εξαγορά 7 πλοίων post panamax, κόστους 116 εκατ. δολαρίων. Ακολούθησε η δεύτερη, με την αγορά 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τίμημα που ανήλθε σε 233,9 εκατομμύρια δολάρια. Με την τρίτη κίνηση, αποκτήθηκαν 4 πλοία τύπου Panamax, έναντι 148 εκατ. δολαρίων”.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γραφείο Προϋπολογισμού Βουλής: Η πάταξη της φοροδιαφυγής φέρνει υπερπλεόνασμα το 2024 – Οι τρεις κίνδυνοι για την οικονομία
- Eυάγγελος Μυτιληναίος: Χρειαζόμαστε δραστικά μέτρα για τη μείωση του ενεργειακού κόστους
- Ταξί: Διετής παράταση στις προθεσμίες με τα όρια ηλικίας απόσυρσης στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- ΤτΕ: Αυξημένο πρωτογενές πλεόνασμα στα 7,5 δισ. ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό