ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με την μεγάλη εταιρεία πτήσεων χαμηλού κόστους, οι διαπραγματεύσεις ελάμβαναν χώρα πριν από την έναρξη της πανδημίας, αλλά αναβλήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2021, καθώς η Ryanair και η Boeing δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν σε ένα κοινώς αποδεκτό σύστημα τιμολόγησης.
Ωστόσο, τον περασμένο Μάρτιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου της Ryanair, Micheal O’Leary είπε στη Simple Flying ότι η Ryanair είχε επιτέλους αποδεχτεί να πληρώσει περισσότερο για τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.
Η εν λόγω παραγγελία Boeing 737 MAX της Ryanair αυξάνει τον συνολικό αριθμό MAX που παραγγέλθηκαν από την ιρλανδική LCC σε 360. Ειδικότερα, η εταιρεία έδωσε 100 σταθερές παραγγελίες τον Νοέμβριο του 2014, στη συνέχεια προστέθηκαν 10 τον Ιούνιο του 2017, 25 τον Μάρτιο του 2018 και 7 τον Δεκέμβριο του 2020.
Σχολιάζοντας την νέα ανακοίνωση, ο Michael O’Leary ανέφερε:
«Η Ryanair βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να αναθέσει αυτή την παραγγελία αεροσκαφών-ρεκόρ για έως και 300 MAX-10 με την Boeing… Εκτός από την παροχή σημαντικών εσόδων και αύξησης της κυκλοφορίας σε όλη την Ευρώπη, αναμένουμε αυτά τα νέα, μεγαλύτερα, πιο αποτελεσματικά, πιο «πράσινα» αεροσκάφη, για περαιτέρω εξοικονόμηση κόστους, η οποία θα μετακυλίεται στους επιβάτες προσφέροντας χαμηλότερα αεροπορικά ναύλα.
Οι επιπλέον θέσεις, η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και οι πιο ανταγωνιστικές τιμές, θα διευρύνουν το χάσμα κόστους μεταξύ της Ryanair και των ανταγωνιστικών αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ, καθιστώντας το Boeing MAX-10 την ιδανική παραγγελία αεροσκαφών για την ανάπτυξη για τη Ryanair. τους επιβάτες μας, τους ανθρώπους μας και τους μετόχους μας».
Σημειώνεται ότι η Ryanair πετά προς το παρόν μόνο με το MAX 8200, μια τροποποιημένη έκδοση του 737 MAX 8, εξοπλισμένη με ένα επιπλέον σύνολο εξόδων κινδύνου για να αυξήσει τον αριθμό των θέσεων σε 197.
Περισσότερα αεροσκάφη και περισσότερες θέσεις σημαίνουν μεγαλύτερη χωρητικότητα, κάτι που ο αερομεταφορέας επιθυμεί να χρησιμοποιήσει. Κατά το τελευταίο οικονομικό έτος του, το ιρλανδικό LCC μετέφερε 168 εκατομμύρια επιβάτες (νέο ρεκόρ), ενώ μέχρι το 2034, η αεροπορική εταιρεία ελπίζει να αυξήσει αυτό το ποσοστό κατά 80% σε 300 εκατομμύρια επισκέπτες.
Εκ πρώτης όψεως, το Boeing 737 MAX 10 είναι ένα όφελος για την αεροπορική εταιρεία, καθώς επιτρέπει στη Ryanair να μεταφέρει ακόμη περισσότερους επιβάτες στα πιο περιζήτητα δρομολόγια της, αν και ο Michael O’Leary είναι λίγο επιφυλακτικός.
Μιλώντας στη Simple Flying για μια πιθανή νέα παραγγελία τον Μάρτιο, σημείωσε πως «Συζητάμε και το ενδεχόμενο παραγγελίας για 8200 που είναι αυτό που πετάμε με 197 θέσεις ή για το MAX 10. Το θέμα που έχουμε με το MAX 10 είναι προφανώς οι 30 επιπλέον θέσεις. Αν πρέπει να αγοράσουμε ένα αεροσκάφος με 30 επιπλέον θέσεις που πρέπει να γεμίζουμε έξι φορές την ημέρα, αυτό συνιστά μεγάλη μείωση απόδοσης».
Το άλλο ζήτημα είναι οι απαιτήσεις σε πλήρωμα. Η Ευρωπαϊκή Ρυθμιστική Αρχή Αεροπορίας, ορίζει ένα μέλος του πληρώματος θαλάμου επιβατών για κάθε 50 θέσεις ή μέρος αυτών που εγκαθίστανται σε ένα αεροσκάφος.
Εάν υπάρχουν 230 θέσεις αλλά ένας επιβάτης, χρειάζονται ακόμη πέντε μέλη πληρώματος καμπίνας στην πτήση, σε σύγκριση με τα τέσσερα που απαιτούνται επί του παρόντος στον υπάρχοντα στόλο των αεροπορικών εταιρειών. Αυτό αυξάνει το κόστος του πληρώματος καμπίνας κάθε πτήσης κατά 25%, που σημαίνει ότι η πιο ανταγωνιστική τιμή θέσης που αναφέρει ο O’Leary θα πρέπει να προέρχεται από αλλού.
Διαβάστε επίσης:
Ελληνική ναυτιλιακή θα πληρώσει 2,25 εκατ. δολάρια για περιβαλλοντική ρύπανση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Hilton: Επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των resorts της με νέα ξενοδοχεία σε κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου
- Χρυσοχοΐδης: Δίνουμε μάχη καθημερινά για τα ζητήματα της κοινωνικής αστυνόμευσης
- Goldman Sachs: Περιθώριο ανόδου 5% ως τις 1.475 μονάδες το Χρηματιστήριο
- Χρηματιστήριο: Ισπανική υποχώρηση στις ελληνικές τράπεζες