Ο Μεξικάνος με τη βοήθεια του Λεκλέρκ πήρε την 3η pole στην καριέρα του και εκκινεί από την 1η θέση σήμερα στις 22:30 (ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+).

Η μάχη με το χρονόμετρο δεν ολοκληρώθηκε καθώς ο Λεκλέρκ στην ύστατη προσπάθεια έκανε ένα απαράδεκτο – όπως ο ίδιος το χαρακτήρισε – λάθος και η διαδικασία διακόπηκε προτού οι οδηγοί ολοκληρώσουν την τελευταία τους προσπάθεια. Ο Φερστάπεν που ήταν ταχύτερος στα ελεύθερα είχε κάνει λάθος στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 και έτσι βρίσκεται να εκκινεί από την 9η θέση. Η αντίδραση του πριν βγει από το μονοθέσιο ήταν χαρακτηριστική της απογοήτευσής του. Λογικό γιατί ο Ολλανδός που έχει μια διαφορά μόλις 6 βαθμών από τον Μεξικάνο teammate του, ήθελε όσο τίποτα μετά την ατυχία με το αυτοκίνητο ασφαλείας στο Μπακού έναν καθαρό αγώνα και νίκη στο Μαϊάμι όπου είχε κερδίσει και πέρυσι.

1


Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τρία στοιχεία προβλημάτισαν ομάδες, οδηγούς και μηχανικούς στις κατατακτήριες δοκιμές. Η θερμοκρασία οδοστρώματος που ήταν στους 46 βαθμούς Κελσίου, η ένταση του ανέμου και η μεταβλητότητα στο κράτημα λόγω της νέας ασφάλτου. Η διαδρομή έδωσε πολύ πιο γρήγορους χρόνους φέτος, ο χρόνος της pole είναι 2 sec ταχύτερος από τον αντίστοιχο περσινό. Με όλους τους οδηγούς να είναι στο απόλυτο όριο ήταν ξεκάθαρο προτού ακόμη αρχίσει το Q3 πως θα πάρει την pole αυτός που δεν θα κάνει λάθος. Την πήρε ο Πέρεζ καθώς έχτιζε σταδιακά το ρυθμό του και για πρώτη φορά ένωσε τα κομμάτια στο Q3 κατεβαίνοντας από το 1:27. Αντίθετα οι Φερστάπεν και Λεκλέρκ προσπαθούσαν για το κάτι παραπάνω και στη μάχη με το χρονόμετρο υπάρχει μια λεπτή ισορροπία όταν πιέζεις περισσότερο, πας πιο αργά.


Το κράτημα στην πίστα βελτιώνονταν γύρο με το γύρο και αρκετοί οδηγοί βρέθηκαν σε πολύ δύσκολη θέση. Οι Mercedes προβληματίζονταν έντονα, οι Ράσελ και Χάμιλτον πέρασαν την τελευταία στιγμή στο Q2 και ο Χάμιλτον δεν κατάφερε να περάσει στο Q3. Από το Q1 αποκλείστηκαν οι Mclaren, ο Τσουνόντα, ο Στρολ και ο τοπικός Λόγκαν Σάρτζεντ. Από το Q3 αποκλείστηκαν οι ντε Βρις, Ζου, Χάμιλτον, Χούλκενμπεργκ και Άλμπον. Έκπληξη προκάλεσε η είσοδος του Μπότας στο Q3, είναι η πρώτη εμφάνιση της Alfa Romeo τόσο ψηλά φέτος αλλά και του Μάγκνουσεν ο οποίος κατετάγη τελικά 4ος επωφελούμενος από την χωρίς λάθη πρώτη του προσπάθεια στο Q3. Αντίστοιχα οι δυο Ισπανοί, Αλόνσο και Σάινθ βρίσκονται στη 2η και 3η θέση. Το λάθος του Λεκλέρκ ήρθε στο ίδιο σημείο που είχε βγει και στο FP2 στη στροφή 7.


O Μονεγάσκος ρωτήθηκε για την ένταση του ανέμου τη στιγμή που έκανε το λάθος και είπε: «Δεν είναι δικαιολογία αυτό. Όλοι τον ίδιο αέρα αντιμετωπίζουν. Δυο λάθη στο ίδιο σημείο, σε δυο μέρες. Δεν είναι αποδεκτό, είμαι σκληρός με τον εαυτό μου, δεν τα πήγα καλά. Συνήθως παίρνω το μέγιστο στις δοκιμές, εδώ έκανα το ίδιο λάθος με χτες». Αντίστοιχα ο Φερστάπεν τόνισε: «Έκανα λάθος, πήγαινα οριακά, αναγκάστηκα να εγκαταλείψω το γύρο. Μετά είναι θέμα τύχης, βγήκε η κόκκινη σημαία, συμβαίνει στις διαδρομές εντός πόλης αυτό, οπότε είμαι απογοητευμένος με τον εαυτό μου». Η κόκκινη σημαία είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε στις έξι πρώτες θέσεις τους οδηγούς έξι διαφορετικών ομάδων: Red Bull, Aston Martin, Ferrari, Haas, Mercedes, Alpine.

MIAMI, FLORIDA – MAY 06: Pole position qualifier Sergio Perez of Mexico and Oracle Red Bull Racing (C), Second placed qualifier Fernando Alonso of Spain and Aston Martin F1 Team (L) and Third placed qualifier Carlos Sainz of Spain and Ferrari (R) attend the press conference after qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Miami at Miami International Autodrome on May 06, 2023 in Miami, Florida. (Photo by Jared C. Tilton/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202305070009 // Usage for editorial use only //

O Πέρεζ που είχε πάρει την pole και στη Σαουδική Αραβία φέτος τόνισε: «Ήταν το χειρότερο Σαββατοκύριακο πριν τις κατατακτήριες δοκιμές. Δεν μπορούσα να βρω τα δέκατα που μου έλειπαν σε σχέση με το Μαξ και τις Ferrari. Κάναμε μια αλλαγή πριν τις δοκιμές και βοήθησε. Η άσφαλτος οδηγούσε σε πειραματισμούς, έκανα το γύρο όταν έπρεπε. Πριν δεν μπορούσα να βρω ισορροπία και δεν είχα αυτοπεποίθηση. Η άσφαλτος αντιδρά υπερβολικά στις μεταβολές της θερμοκρασίας. Έχω μια ευκαιρία στον αγώνα. Έχω περισσότερα να χάσω παρά να κερδίσω, θα προσπαθήσω να διασκεδάσω τους ενθουσιώδεις οπαδούς».

MIAMI, FLORIDA – MAY 06: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Miami at Miami International Autodrome on May 06, 2023 in Miami, Florida. (Photo by Jared C. Tilton/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202305070051 // Usage for editorial use only //

Ο αγώνας εκκινεί στις 22:30 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+. Το Formula 1 Show θα ξεκινήσει στις 21:45 με πλούσιο ρεπορτάζ, παρασκήνιο και απευθείας συνδέσεις με την πίστα στο Ηard Rock Stadium όπου βρίσκεται η Μαρία Θωμά.

Η σειρά εκκίνησης του αγώνα είναι:

Η Pirelli θεωρεί πως ταχύτερη στρατηγική θα είναι αυτή της μιας αλλαγής: Εκκίνηση με τη μέση γόμα και αλλαγή σε σκληρή από τον 12ο ως τον 20στο γύρο. Η πιθανότητα βροχής και η πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας πρέπει να ληφθούν υπόψη.