ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Στη σχετική επιστολή, που την υπογράφουν ο πρόεδρος της «Τρίαινας», Ε. Μπαλογιάννης και ο γενικός γραμματέας, Σ. Παπαδής, επισημαίνουν:
«Πολύ φοβούμαστε κ. Πρωθυπουργέ ότι δεν έχετε πλήρη ενημέρωση για το τι συμβαίνει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η πραγματικότητα είναι ότι όλοι οι εργαζόμενοι στο τέλος Ιανουαρίου 2023 απολυθήκαμε από τον ειδικό διαχειριστή, ενόψει της επικείμενης τότε υπογραφής της σύμβασης μεταβίβασης του ενεργητικού του Ναυπηγείου στον νέο επενδυτή».
Αναλυτικά, η επιστολή που απέστειλε το Σωματείο των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στον Πρωθυπουργό στις 28 Απριλίου 2023:
«Προς: Αξιότιμο κ. Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Στη Θεσσαλονίκη πριν από 2-3 χρόνια είχατε δεσμευτεί ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με την πώληση του ενεργητικού της επιχείρησης σε ιδιώτη επενδυτή.
Σήμερα και αφού ήδη το ενεργητικό του Ναυπηγείου μεταβιβάστηκε στον νέο επενδυτή, με δημόσιες δηλώσεις σας, που επαναλαμβάνονται και από Υπουργούς της Κυβέρνησής σας, αναφέρετε ότι 700 εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν σταθερές συμβάσεις εργασίας.
Πολύ φοβούμαστε κ. Πρωθυπουργέ ότι δεν έχετε πλήρη ενημέρωση για το τι συμβαίνει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η πραγματικότητα είναι ότι όλοι οι εργαζόμενοι στο τέλος Ιανουαρίου 2023 απολυθήκαμε από τον ειδικό διαχειριστή, ενόψει της επικείμενης τότε υπογραφής της σύμβασης μεταβίβασης του ενεργητικού του Ναυπηγείου στον νέο επενδυτή.
Έκτοτε, από τις αρχές Μαρτίου 2023 έχουμε υπογράψει συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου δίμηνης διάρκειας με το Πολεμικό Ναυτικό, στα πλαίσια της σχετικής διάταξης της παρ. 2 του άρθρου 37 του Ν. 5024/2023, οι οποίες (σύμφωνα με την ίδια διάταξη) θα λήξουν στις 30 Ιουνίου. Επιπλέον δε, οι προσωρινές αυτές θέσεις απασχόλησής μας, όχι μόνο δεν είναι καλά αμειβόμενες, όπως συχνά αναφέρετε ότι είναι στόχος σας, αλλά πολύ λίγο απέχουν από τα νόμιμα κατώτατα όρια αποδοχών, αφού αυτές είναι μεταξύ 850 και 950 ευρώ, αφορούν δε αυτές οι αποδοχές εργαζόμενους με 30 και πλέον έτη υπηρεσίας, οι οποίοι διαθέτουν εξειδικευμένη κατάρτιση, γνώση και εμπειρία.
Κι ακόμη, από τους 600 εργαζόμενους που υπογράψαμε τις προσωρινές αυτές συμβάσεις με το ΠΝ, περίπου οι 250-300 επιτρέπεται να εισερχόμαστε στο χώρο των Ναυπηγείων και να παρέχουμε εκεί την εργασία μας, καθώς, όπως πληροφορηθήκαμε, υπάρχει συμφωνία μεταξύ του ΠΝ και του νέου επενδυτή να επιτρέπεται η είσοδος των εργαζομένων μόνο μέχρι αυτόν τον αριθμό. Οι υπόλοιποι έχουμε μεταφερθεί στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.
Αυτές είναι λοιπόν οι “σταθερές και καλά αμειβόμενες” θέσεις εργασίας για τους 700 εργαζόμενους του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά.
Και όσο για τις προοπτικές; Δεν έχουμε καμιά ενημέρωση από τον νέο επενδυτή, ούτε για τα σχέδιά του, ούτε για το εάν και πότε θα προσλάβει κάποιους (πόσους και ποιους;) από εμάς, με ποια σχέση εργασίας και με ποιες αποδοχές.
Αυτή είναι σήμερα η κατάσταση κύριε Πρωθυπουργέ. Πλήρης εργασιακή ανασφάλεια και πολύ μικρές ελπίδες για το μέλλον Το αποτέλεσμα είναι πολλοί εργαζόμενοι να ψάχνουν να βρουν εργασία οπουδήποτε, έστω και ως ανειδίκευτοι εργάτες. Τεχνογνωσία, εξειδικευμένη κατάρτιση και εμπειρία πάνε χαμένες…
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Στον νέο επενδυτή δώσατε και συνεχίζετε να δίνετε πολλά . Δυστυχώς για το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων με σταθερές συμβάσεις εργασίας δεν κάνατε τίποτα.
Δεν επιβάλλατε στον νέο επενδυτή την πρόσληψη όλων των εργαζομένων όπως είχατε δεσμευτεί».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους
- «Λίφτινγκ» σε φόρο εισοδήματος, τεκμήρια και αποδείξεις από το 2025
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας