ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Έχοντας κλείσει μόλις 3 χρόνια λειτουργίας, η Harbor Lab, η πολλά υποσχόμενη ελληνική startup της ναυτιλίας που με το καινοτόμο λογισμικό της βοηθά τις ναυτιλιακές να μειώσουν τα λιμανιάτικα κόστη, κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ναυτιλιακών εταιρειών και των επενδυτών -εντός και εκτός Ελλάδος- και να αναπτυχθεί ραγδαία.
Ήταν το 2020 όταν ο Αντώνης Μαλαξιανάκης, που εργάζονταν ήδη από το 2013 στον κλάδο της ναυτιλίας, αρχικά στην Thenamaris της οικογένειας Μαρτίνου και στη συνέχεια στην Star Bulk του Πέτρου Παππά, αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα ιδρύοντας την Harbor Lab.
Με σπουδές στη στατιστική και τα ναυτιλιακά και με την πολύτιμη εμπειρία που απέκτησε στον τομέα του ελέγχου των εξόδων που προκύπτουν στα λιμάνια για τα πλοία, επεξεργάστηκε με τους συνεργάτες του την δημιουργία μίας πλατφόρμας που είχε στόχο να βοηθήσει στη διαχείριση και τον περιορισμό των λιμανιάτικων εξόδων (disbursements accounting-DA), πραγματοποιώντας streamline όλες τις διαδικασίες για λογαριασμό των ναυτιλιακών.
Σημειώνεται ότι τα λιμανιάτικα έξοδα αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη για τις εταιρείες, μετά τα καύσιμα των πλοίων.
Η χρηματοδότηση των 6,1 εκατ. ευρώ
H Harbor Lab εξασφάλισε τα πρώτα της κεφάλαια από angel investors, ένας από τον οποίους ήταν ο Ιωάννης Μαρτίνος, ενώ στο τέλος του 2022 κατάφερε να λάβει μία από τις μεγαλύτερες αρχικές χρηματοδοτήσεις για startup της ναυτιλίας, ύψους 6,1 εκατ. ευρώ, με τη συμμετοχή σημαντικών funds.
Μεταξύ άλλων συμμετείχαν οι VentureFriends και Speedinvest, καθώς και οι theDOCK, Signal Ocean, Motion Ventures, TecPier, Innoport, Charge VC κ.α.
Παράλληλα, η εταιρεία προσέλκυσε το ενδιαφέρον άλλων επιτυχημένων επιχειρηματιών από τον χώρο των εταιρειών τεχνολογίας, όπως ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, ιδρυτής της Blueground.
Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα της Harbor Lab προσφέρει μέση απόδοση επένδυσης (ROI: Return on Investment) 1 προς 9 για την εμπορική διαχείριση και 1 προς 16 για την τεχνική διαχείριση πλοίων.
Τα κεφάλαια που εξασφάλισε θα χρησιμοποιηθούν για νέες προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού με στόχο την διεύρυνση των υπηρεσιών της, καθώς και για την περαιτέρω επέκταση της στις αγορές της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής.
Αλματώδης ανάπτυξη
Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία ιδρύθηκε λίγο πριν ξεσπάσει η πανδημία, κατάφερε εν μέσω της δύσκολης αυτήν περιόδου διεθνώς, να σημειώσει αλματώδη ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, έχει πετύχει ετήσια ανάπτυξη άνω του 300% και η αποτίμηση της ξεπερνά τα 40 εκατ. δολάρια.
Πρόκειται για τη μοναδική εταιρεία παγκοσμίως που διαθέτει το συγκεκριμένο software που αυτοματοποιεί τη διαδικασία ελέγχου των DAs και διασφαλίζει την διαφάνεια στις χρεώσεις.
Mε την βοήθεια των αλγορίθμων και της τεχνολογίας, η πλατφόρμα αυτόματα αναγνωρίζει πιθανές ασυμφωνίες σε χρεώσεις εξόδων στα λιμάνια, πετυχαίνοντας έτσι σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων αλλά και χρόνου. Ακόμα, η περιττή γραφειοκρατία μειώνεται μέχρι και 75%.
Το 2020 αρχικός στόχος της εταιρείας ήταν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της 20 πλοία, νούμερο που ξεπέρασε κατά πολύ καθώς στα πρώτα της βήματα είχε την στήριξη της οικογένειας Παππά που ήταν ο πρώτος της πελάτης.
Σήμερα, αριθμεί περίπου 1.000 συνεργαζόμενα πλοία κορυφαίων ονομάτων της ελληνικής και της διεθνούς εφοπλιστικής κοινότητας.
Μάλιστα, η εταιρεία έκλεισε το 2022 με μία σημαντική διάκριση, καθώς ο Αντώνης Μαλαξιανάκης, απέσπασε το Βραβείο Επόμενης Γενιάς στη Ναυτιλία, στο πλαίσιο των ετησίων βραβείων Lloyd’s List Awards, που θεωρούνται τα “Όσκαρ” της ελληνικής ναυτιλίας.
Το άνοιγμα στο εξωτερικό
H Harbor Lab έχει ήδη επεκταθεί στο εξωτερικό, όπου πρώτος της πελάτης ήταν η TMA Bulk στη Γερμανία.
Πρόσφατα ανακοίνωσε μία σημαντική συνεργασία με την Zeaborn Ship Management και βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες μεγάλες διεθνείς εταιρείες οι οποίες αναγνωρίζουν τον σημαντικό ρόλο της τεχνολογίας και θέλουν να την εντάξουν στην καθημερινότητα τους και στις διαδικασίες τους.
Η εταιρεία διαχείρισης πλοίων Zeaborn Ship Management, που δραστηριοποιείται στο Αμβούργο, την Κύπρο, τη Σιγκαπούρη και τη Μανίλα, ξεκίνησε συνεργασία με την Harbor Lab για την εφαρμογή του έξυπνου λογισμικού της στο στόλο της.
Μέσω αυτής της συνεργασίας, η γερμανική εταιρεία μπορεί να συγκρίνει προσφορές για υπηρεσίες σε διάφορα λιμάνια παγκοσμίως, να διορίσει πράκτορες, να μοιραστεί και να εγκρίνει ψηφιακά έγγραφα και το σημαντικότερο να έχει πρόσβαση σε διαφανή και ακριβή δεδομένα.
Best Place to Work
Ένα από τα πιο καθοριστικά στοιχεία της επιτυχίας της Harbor Lab είναι το άκρως φιλικό εργασιακό περιβάλλον που έχει δημιουργήσει ο Αντώνης Μαλαξιανάκης.
Έχει υιοθετήσει μία ανθρωποκεντρική προσέγγιση διοίκησης του δυναμικού της που αριθμεί πλέον 70 εργαζόμενους, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να αυξηθούν σε περίπου 120.
Μάλιστα, ήταν η πρώτη εταιρεία του ναυτιλιακού κλάδου με πιστοποίηση Best Places to Work.
Το μότο της είναι: Lead by example, lead with empathy.
Η ισορροπία εργασίας και προσωπικής ζωής είναι προτεραιότητα για την εταιρεία αλλά και ένας τρόπος να την αγαπήσουν οι εργαζόμενοι.
Η Ηarbor Lab επενδύει στους υπαλλήλους της είτε με σεμινάρια, είτε με μεταπτυχιακά, ενώ τους παρέχει life coach που τους βοηθά να ισχυροποιηθούν ως άνθρωποι και κατ’ επέκταση ως επαγγελματίες.
Η επικοινωνία μεταξύ του ιδρυτή της εταιρείας και των εργαζομένων είναι ανοιχτή, ενώ υπάρχει ευελιξία ως προς το ωράριο.
Προωθούνται η συνεργασία, η εμπιστοσύνη και ο σεβασμός και οι εργαζόμενοι εκφράζουν την άποψη τους ακόμη και κατά τη λήψη σημαντικών αποφάσεων που αφορούν στην εξέλιξη της εταιρείας.
Τα επόμενα σχέδια
Επόμενος στόχος του Αντώνη Μαλαξιανάκη και της ομάδας του είναι η εισαγωγή των μετοχών της Harbor Lab στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Πρόσφατα μάλιστα ήταν προσκεκλημένος στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) για μία πρώτη γνωριμία, όπου παραχώρησε συνέντευξη και μίλησε για το προφίλ, το αντικείμενο και τις δυνατότητες της εταιρείας.
Παράλληλα, πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων με επενδυτές και διαπίστωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τοποθετήσεις κεφαλαίων στη Harbor Lab. To σημαντικό εγχείρημα αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Στόχος είναι να αποκτήσει η εταιρεία ρευστότητα ώστε να επενδύσει περαιτέρω στην τεχνολογία και να εξελίξει το λογισμικό της με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης ώστε να αυτοματοποιήσει όλες τις διαδικασίες ανάλυσης και επαλήθευσης των χρεώσεων στα εξοδολόγια με μια απλή ανάγνωση του PDF αρχείου. Προϋπόθεση για αυτό αποτελεί η εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού και η προσέλκυση ταλέντων του κλάδου τεχνολογίας.
Στα σχέδια της περιλαμβάνεται και η επέκταση των δραστηριοτήτων της σε άλλα σημαντικά ναυτιλιακά κέντρα, με τις πρώτες της κινήσεις να εστιάζουν στη Σιγκαπούρη.
Διαβάστε ακόμη:
Μειώθηκε κατά 38 ποντοπόρα πλοία η ελληνική σημαία σε ένα χρόνο!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Επενδύουν 580 εκατ. δολάρια στα λιμάνια
- ΖΙΜ: Κερδοφορία 1,13 δισ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο – Ναυπηγεί 46 πλοία κοντέινερ
- Σούπερ μάρκετ: Τι μένει στα ταμεία τους από τον τζίρο των 12,3 δις
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό