ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Είναι ένα ιστορικό ακίνητο, ηλικίας άνω του ενός αιώνα σε μία από τις διασημότερες περιοχές της Φλόριντα στο Παλμ Μπιτς αλλά οι ιδιοκτήτες του, ο μεγιστάνας των εκδόσεων και συλλέκτης Πίτερ Μπραντ και η σύζυγός του, το πρώην σούπερ μόντελ Στέφανι Σέιμουρ αποφάσισαν να το πουλήσουν.
Η τιμή, στα 28 εκατομμύρια δολάρια και καθώς το νησί, που βρίσκεται ανάμεσα στον Ατλαντικό και τη λιμνοθάλασσα Λέικ Γουόρθ θεωρείται ως «καυτή αγορά» ακινήτων, η πώλησή του αναμένεται να γίνει τάχιστα. Το εμβληματικό αρχοντικό των 667 τετραγωνικών, γνωστό με το όνομα «Buttonwood» είναι εξάλλου, ένα από τα τελευταία εναπομείναντα σπίτια του είδους του στο Παλμ Μπιτς.
Το οίκημα, που αγοράστηκε από τον Μπραντ και τον Σέιμουρ το 1999 για 4,1 εκατομμύρια δολάρια είχε κατασκευαστεί 1901 ως κατοικία του πρώτου δημάρχου της πόλης, Ελίσα Ντέμεκ. Σήμερα όμως, βρίσκεται σε λίγα τετράγωνα απόσταση από την αρχική του θέση, καθώς μετακινήθηκε, προκειμένου να σωθεί από την κατεδάφιση, πρώτα το 1920 και ξανά το 1925. Με επιρροές σε στιλ Queen Anne το διώροφο σπίτι διαθέτει πισίνα, σπα και χώρο ηλιοθεραπείας, βιβλιοθήκη, ξύλινες λεπτομέρειες και μια περιμετρική βεράντα που υποστηρίζεται από κολώνες της Τοσκάνης σε προβλήτες από τούβλα. Η καταπράσινη ιδιοκτησία μισού στρέμματος έχει επίσης έναν ξενώνα τεσσάρων υπνοδωματίων, που ολοκληρώνουν το ειδυλλιακό καταφύγιο.
Επένδυση στην τέχνη
Στις φωτογραφίες που συνοδεύουν το αγγελτήριο της πώλησης, η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του σπιτιού είναι πασιφανής, το ίδιο και εσωτερική του διακόσμηση, αλλά εκείνο που πραγματικά ξεχωρίζει είναι τα έργα τέχνης, αποδεικνύοντας τη συλλεκτική δραστηριότητα του ιδιοκτήτη του. Πράγματι ο Πίτερ Μπραντ ξεκινώντας από νεαρή ηλικία την αγορά έργων τέχνης, με μεγάλη έμφαση στον Άντι Γουόρχολ βρίσκεται σήμερα στη λίστα των 200 κορυφαίων συλλέκτες τέχνης στον κόσμο.
Η συλλογή του άρχισε να συγκροτείται στη δεκαετία του 1960, επενδύοντας 8000 δολάρια για τα πρώτα του αποκτήματα με προτίμηση εξ αρχής στον Γουόρχολ. Αγόραζε μάλιστα τόσο πολλά έργα του, που ο καλλιτέχνης θέλησε να τον γνωρίσει, με αποτέλεσμα να γίνουν στη συνέχεια φίλοι. Το 1976 εξάλλου, του ανέθεσε να ζωγραφίσει το σκυλάκι του, ένα κόκερ σπάνιελ, το Τζίντζερ. Ένα χρόνο αργότερα θα συνέβαλε στην παραγωγή της ταινίας του Τζεντ Τζόνσον για τον Άντι Γουόρχολ ενώ το 1987, λίγο μετά το θάνατό του, άρχισε να εκδίδει το περιοδικό του «Interview». Σήμερα έτσι, παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους συλλέκτες του Γουόρχολ, καθώς πολλά από τα 1000 έργα που έχει στην κατοχή του έχουν την υπογραφή του διάσημου καλλιτέχνη της ποπ.
Παραγγελίες σε καλλιτέχνες
Ο Μπραντ έχει επίσης παραγγείλει σημαντικά έργα και άλλων καλλιτεχνών, όπως στους Ουρς Φίσερ και στον Μαουρίτσιο Κατελάν. Ο τελευταίος, εμπνευσμένος από τα κυνηγετικά τρόπαια, που είχε αναρτήσει ο Μπραντ στους τοίχους του, δημιούργησε το έργο που έχει γίνει ανεπίσημα γνωστό ως «Trophy Wife». Πρόκειται δηλαδή για μια γλυπτική προτομή της Στέφανι Σέιμουρ από χυτό κερί που προεξέχει από τον τοίχο.
Η συλλογή του Πίτερ Μπραντ, μέρος της οποίας στεγάζεται στο «Brant Foundation Art and Study Center» στο Γκρίνουιτς του Κονέκτικατ, περιλαμβάνει επίσης πολυάριθμα έργα του Ζαν- Μισέλ Μπασκιά και του Τζεφ Κουνς. Το 1993 μάλιστα, ο Μπραντ και η Σέιμουρ παρήγγειλαν ένα αντίγραφο του εμβληματικού, μνημειώδους «Puppy» του Τζεφ Κουνς, που βρίσκεται έξω από το Γκούγκενχαϊμ του Μπιλμπάο. Το έργο, που αποτελείται από χιλιάδες ανθισμένα φυτά, απαιτώντας δεκάδες χιλιάδες δολάρια ετησίως για τη συντήρησή του έχει εγκατασταθεί στο έδαφος έξω από το κτίριο του ιδρύματος στο Κονέκτικατ.
Το 2019 όμως, ο Μπραντ άνοιξε και έναν δεύτερο χώρο του ιδρύματός του στη γειτονιά του East Village της Νέας Υόρκης σε ένα οίκημα, που ανήκε κάποτε στον καλλιτέχνη Γουόλτερ ντε Μαρία και τα εγκαίνια έγιναν με μία έκθεση Μπασκιά.
Το 2018, το ίδρυμα οργάνωσε έκθεση με τίτλο «Andy Warhol: From A to B and Back Again», την πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση του έργου του Γουόρχολ στις ΗΠΑ για σχεδόν 30 χρόνια. Από αυτόν τον Μάιο εξάλλου, πρόκειται να παρουσιάσει περισσότερα από 100 έργα του Γουόρχολ από την προσωπική συλλογή του στο πλαίσιο μίας εκτεταμένης έρευνας για την πρακτική του καλλιτέχνη.
Οι επιχειρήσεις
Όσον αφορά τις επιχειρήσεις ο γεννημένος το 1947 Πίτερ Μαρκ Μπραντ εργάστηκε από νωρίς στην εταιρεία του πατέρα του, που ασχολείτο με την παραγωγή δημοσιογραφικού χαρτιού. Είχε γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός χαρτιού εφημερίδας αλλά από τις αρχές του αιώνα, όταν η ζήτηση του συγκεκριμένου χαρτιού μειώθηκε εξ αιτίας της πτώσης των εφημερίδων ενεπλάκη σε μία μεγάλη επιχειρηματική περιπέτεια, που περιελάμβανε αγοραπωλησίες, πτωχεύσεις και απολύσεις εργατικού δυναμικού. Το «Interview» για παράδειγμα κήρυξε πτώχευση τον Μάιο του 2018 για να κυκλοφορήσει πάντως, ξανά τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου από την κόρη του, Κέλι.
Το ενδιαφέρον του είναι στραμμένο πλέον στον εκδοτικό χώρο, κατέχοντας πολλά περιοδικά τέχνης, συμπεριλαμβανομένου του Art in America, το οποίο συγχώνευσε σε μια ενιαία εταιρεία με το ARTnews το 2015 (το 2018 όμως, το πούλησε στην PMC).
Ο Μπραντ ήταν επίσης παραγωγός σε αρκετές ταινίες που σχετίζονται με την τέχνη, συμπεριλαμβανομένων δύο βιογραφικών, του Μπασκιά το 1996, με πρωταγωνιστή τον Τζέφρι Ράιτ στον ομώνυμο ρόλο, και του Πόλοκ του 2000, με τον Εντ Χάρις. Το 2020 πάντως πούλησε το έργο του Μπασκιά «Boy and Dog in a Johnnypump» (1982) στο άλλο μεγάλο συλλέκτη, τον δισεκατομμυριούχο Κεν Γκρίφιν για 100 εκατομμύρια δολάρια.
Διαβάστε επίσης:
Τατόι: Έτοιμα ήδη τα πρώτα έργα
Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Μια επι-στροφή στο ανθρώπινο σώμα με διεθνή απήχηση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Φάμελλος: Η ακρίβεια και τα υπερκέρδη, το βασικό πολιτικό επίδικο της εποχής
- Ρωσία: Σύγκρουση τρένων στην περιφέρεια Μούρμανσκ – Περισσότεροι από 10 τραυματίες
- Τάσεις MRB: Στο 22,9% η ΝΔ και 14,2% το ΠΑΣΟΚ – Ποιες λέξεις εκφράζουν τους πολίτες
- Μπακογιάννης: Οι Τράπεζες είχαν ενημερώσει από τον Απρίλιο τον Δούκα για το χρηματοδοτικό κενό στο γήπεδο του ερασιτέχνη ΠΑΟ