ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, σε δήλωση του αναφέρει αναλυτικά τα χρηματικά ποσά που έχουν δοθεί για τις άγονες γραμμές των Κυκλάδων και είναι τα εξής:
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2018: € 25.266.224,17
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2019: € 25.330.873,03
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2020: € 34.668.010,39
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2021: € 30.782.263,01
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2022: € 31.759.302,21
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2023: € 35.448.262,24
Επίσης, ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, επισημαίνει:
«Η αύξηση των επιδοτήσεων τα τελευταία 4 χρόνια είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των δρομολογίων και των γραμμών στα άγονα νησιά των Κυκλάδων, Χειμώνα – Καλοκαίρι, και σε κάποιες περιπτώσεις στην εξυπηρέτησή τους με νέα πιο σύγχρονα πλοία. Η αύξηση αυτή έδωσε στους κατοίκους των νησιών περισσότερες ευκαιρίες συγκοινωνίας, εμπορίου αλλά και αύξηση του τουριστικού προϊόντος το οποίο είναι εμφανές όχι μόνο από τα στατιστικά στοιχεία της ακτοπλοϊκής επιβατικής κίνησης, αλλά και από τα στοιχεία της οικοδομικής δραστηριότητας, των κρατήσεων στην διαμονή, των νέων επενδύσεων στον ξενοδοχειακό κλάδο και στον χώρο της εστίασης κ.ο.κ.
Σημαντική είναι επίσης και η αύξηση της ενδονησιωτικής συγκοινωνίας, με μικρότερα σε μέγεθος πλοία, η οποία δεν είχε παρατηρηθεί τόσο έντονα τα τελευταία χρόνια. Σήμερα όλο και περισσότεροι νησιώτες αλλά και επισκέπτες μετακινούνται επικοινωνούν και εμπορεύονται με διπλανά τους μικρά νησιά και όχι τόσο με το Κέντρο, είτε αυτό είναι ένα κεντρικό μεγάλο νησί είτε ο Πειραιάς. Σημειώνουμε ότι στο σύνολό τους σχεδόν τα λεγόμενα άγονα νησιά δεν έχουν άλλη μορφή συγκοινωνιακής σύνδεσης πλην της ακτοπλοϊκής (δεν έχουν αεροδρόμια).
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στηρίζει έμπρακτα και καθημερινά τους νησιώτες όλων των άγονων νησιών. Από τα 90 εκατ. ευρώ που ήταν ο ετήσιος προϋπολογισμός όλων των άγονων γραμμών της χώρας μέχρι το 2019, το Υπουργείο Ναυτιλίας με την στήριξη της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, αύξησε το ετήσιο ποσό στα 130 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ από το 2021 έως σήμερα ο ετήσιος προϋπολογισμός είναι στα 138 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
Εκτός των άγονων γραμμών, το Υπουργείο Ναυτιλίας σημειώνουμε ότι έδωσε επιπλέον 80 εκατ., στις ακτοπλοϊκές εταιρίες προκειμένου να υπάρχει ομαλή σύνδεση όλων των νησιών της χώρας μας την πρώτη περίοδο της πανδημίας, η οποία είχε επιβάλει περιορισμούς στις μετακινήσεις.
Ο κλάδος της ακτοπλοΐας είναι ένας δύσκολος και σύνθετος κλάδος, ιδιαίτερα στο πλαίσιο που διαμορφώνεται σήμερα με βάση τους ευρωπαϊκούς «πράσινους» κανονισμούς. Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου οφείλει να γίνει με τέτοιο τρόπο που θα εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή εξυπηρέτηση των νησιωτών και των τουριστών, τόσο σε επίπεδο δρομολογίων και γραμμών όσο και σε επίπεδο τιμής – κόστους.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει δρομολογήσει μια σειρά από πολιτικές και ενέργειες που θα δημιουργούν νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και μέσα προς την επίτευξη αυτού του στόχου».
Διαβάστε επίσης:
Σημαντικοί παράγοντες της ναυτιλίας θα μιλήσουν στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργικό Συμβούλιο: Ο προϋπολογισμός 2025 στην ατζέντα της σημερινής συνεδρίασης
- Συνετρίβη εμπορευματικό αεροσκάφος της DHL κοντά στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Λιθουανίας
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων