ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Όταν το 1998 ο Γιάννης Μυτιληναίος ανέλαβε το τιμόνι της εταιρείας ΜΕΤΚΑ -που μόλις είχε εξαγοράσει επιθετικά η οικογενειακή επιχείρηση Μυτιληναίος μέσω του ΧΑ- ξεκίνησε ένα συναρπαστικό ταξίδι διάρκειας 20 ετών που κατέληξε σε ένα από τα πιο σημαντικά success stories της εγχώριας επιχειρηματικής σκηνής.
Άνθρωπος χαμηλών τόνων, με όραμα και προσήλωση στους στόχους του, κατάφερε να γιγαντώσει την κατασκευαστική εταιρεία που έφτασε να δραστηριοποιείται σε 29 χώρες και αγορές.
Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του αδελφού του Ευάγγελου Μυτιληναίου όταν το 2017, η ΜΕΤΚΑ ολοκλήρωσε την ανεξάρτητη πορεία της στο χρηματιστήριο και απορροφήθηκε από τον ομώνυμο επιχειρηματικό όμιλο. «Η ΜΕΚΤΑ είναι σήμερα 13 φορές μεγαλύτερη σε κύκλο εργασιών σε σχέση με το 1998, έχει 29 φορές μεγαλύτερη κερδοφορία και απασχολεί υπερδιπλάσιους εργαζόμενους, στην πλειονότητά τους μηχανικούς».
Η επιτυχία αυτή πιστώθηκε στον Γιάννη Μυτιληναίο και στους συνεργάτες του.
Στις 31 Ιουλίου του 2019 , έχοντας ήδη προχωρήσει σε νέα επαγγελματικά βήματα, ο ισχυρός επιχειρηματίας αποφάσισε να αποχωρήσει από την οικογενειακή εταιρεία, πουλώντας το 13,10% των μετοχών του στον αδελφό του Ευάγγελο. Το τίμημα ανήλθε στα 204 εκατ. ευρώ. Η μετοχή εκείνη την εποχή βρισκόταν περίπου στα 11 ευρώ και η αξία της Mytilineos ανερχόταν στα 1,550 δισ. ευρώ.
Η εκκίνηση
Γεννημένος το 1955 και με πτυχίο πολιτικού μηχανικού από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ο Γιάννης Μυτιληναίος άρχισε να εργάζεται από νωρίς στην οικογενειακή μεταλλουργική επιχείρηση που λειτουργούσε από το 1908.
Έχοντας αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία τα χρόνια που ακολούθησαν, η επιχείρηση μετεξελίχθηκε και ο ίδιος ίδρυσε το 199ο με τον αδελφό του τον όμιλο Μυτιληναίος που έμελλε να αποτελέσει τεράστιο και νευραλγικό κομμάτι του ελληνικού επιχειρείν.
Με καλά μελετημένες και στοχευμένες κινήσεις ο όμιλος αναδείχθηκε σε κορυφαίο βιομηχανικό, μεταλλουργικό και ενεργειακό κολοσσό με σημαντική παρουσία και στις 5 ηπείρους, που παρέχει περισσότερες από 4.820 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.
Ο Γιάννης Μυτιληναίος αποτέλεσε έναν εκ των πρωταγωνιστών της εξέλιξης αυτής μέσα από τις καίριες θέσεις που κατείχε τα 40 χρόνια της ενασχόλησης του με τον όμιλο.
Διετέλεσε αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mυτιληναίος Συμμετοχών, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ, αντιπρόεδρος της Αλουμίνιον της Ελλάδος, το μοναδικό πλήρως καθετοποιημένο εργοστάσιο αλουμινίου στην Ευρώπη, και διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΒΟ, κατασκευάστριας εταιρείας στρατιωτικών οχημάτων στην Ελλάδα, σε κοινοπραξία με το ελληνικό κράτος, καθώς και διευθύνων σύμβουλος της Protergia.
Από τη στεριά στη θάλασσα
Μετά την αποχώρηση του από την οικογενειακή επιχείρηση έβαλε πλώρη για τον κλάδο της ναυτιλίας.
Η πρώτη του επαφή με τον χώρο είχε γίνει νωρίτερα, όταν με δύο ακόμη επενδυτές αγόρασαν στις αρχές του 2014 το νεότευκτο φορτηγό πλοίο All Star Atlas, χωρητικότητας 63,300 dwt, που ναυπηγήθηκε στο κινεζικό ναυπηγείο Dayang Shipbuilding.
Το 2016, ίδρυσε την διαχειρίστρια πλοίων M/Maritime, η οποία αναπτύχθηκε γοργούς ρυθμούς και κατάφερε να αναπτύξει μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με την ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ έχει γίνει υποστηρικτής των δεσμών μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, συμμετέχοντας σε πολλά έργα.
Μετά από τρία χρόνια δραστηριότητας η ναυτιλιακή εταιρεία του Γιάννη Μυτιληναίου απέκτησε την πρώτη μεγάλη διάκριση καθώς απέσπασε το βραβείο “Dry Company of the Year 2019” στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των ετησίων βραβείων Lloyd’s List Awards, που θεωρούνται τα “Όσκαρ” της ελληνικής ναυτιλίας.
Το βραβείο παρέλαβε ο ίδιος, σε μία από τις πρώτες επίσημες εμφανίσεις του με την νέα του ιδιότητα, αυτή του εφοπλιστή.
Ακολούθησε το περασμένο καλοκαίρι η βράβευση του από το Propeller Club Πειραιά με το Members’ Award of Excellence για το μεγάλο επιχειρηματικό του έργο, τόσο στη βιομηχανία όσο και στη ναυτιλία.
Κατά την ομιλία του εκεί ο ισχυρός άνδρας επισήμανε μεταξύ άλλων: «Όσοι με ξέρουν καλά γνωρίζουν ότι είμαι ένας μετριόφρων άνθρωπος ο οποίος δεν έχει συνηθίσει ούτε στις βραβεύσεις ούτε στις μαζικές εκδηλώσεις. Όμως δεν μπορώ να μην πω ότι είμαι πράγματι περήφανος για την επαγγελματική και επιχειρηματική μου πορεία επί 40 χρόνια».
Παράλληλα δήλωσε διπλά περήφανος γιατί «όλα αυτά έγιναν με απόλυτη προσήλωση στις αξίες και τα πιστεύω μου για την επιχειρηματικότητα και την κοινωνική ευθύνη».
Η M/Maritime διαχειρίζεται έναν σύγχρονο στόλο πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, που κατασκευάστηκαν σε κορυφαία ιαπωνικά ναυπηγεία, σχεδιασμένα σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές και εξοπλισμένα με όλη την πρωτοποριακή και υψηλής ποιότητας τεχνολογία της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Στον στόλο της περιλαμβάνονται 19 πλοία. Πρόκειται για 7 handysize, 8 ultramax και 2 kamsarmax, ενώ διαχειρίζεται δύο ακόμη πλοία με μακροχρόνια συμβόλαια ναύλωσης.
Το Tatoi Club
Το άλλο μεγάλο στοίχημα του επιχειρηματία-εφοπλιστή είναι το Tatoi Club το οποίο ίδρυσε πριν από δέκα χρόνια.
Πρόκειται για το γνωστό ιδιωτικό κλαμπ, που απαριθμεί αυστηρά 400 μέλη, επιφανείς οικογένειες, με την ετήσια συνδρομή να κυμαίνεται στις 15.000 ευρώ.
Ο κ. Μυτιληναίος έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις, ενώ ο χώρος και οι εκτάσεις είναι εντυπωσιακές.
Εκτός από τα γήπεδα τένις, τα μέλη του Club έχουν στη διάθεση τους ένα πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο, με αερόβια και ολιστικά προγράμματα.
Tα εκπληκτικά τοπία γεμάτα με μεσογειακά φυτά και βότανα ενισχύουν την αίσθηση ηρεμίας και είναι ιδανικά για χαλαρωτικές βόλτες ή βόλτες με ποδήλατο.
Παράλληλα, υπάρχει πισίνα, χώρος μασάζ, αίθουσα εργοθεραπευτών και φυσικοθεραπείας, σάουνα, ιατρεία κ.α.
Πέρυσι ο κ. Μυτιληναίος σε συνεργασία με το Δήμο Αχαρνών και τον Δήμο Διονύσου ξεκίνησαν εργασίες για την αναδάσωση και την αποκατάσταση της βλάστησης στην περιοχή της Βαρυμπόμπης και στο κτήμα Τατοΐου που επλήγησαν τον Αύγουστο του 2021 από τις καταστροφικές πυρκαγιές.
Η πρωτοβουλία αυτή εντάχθηκε στις διαδικασίες παροχής δωρεάς από ιδιώτες που θεσπίστηκε από την πολιτεία για την αντιμετώπιση των καταστροφών από την πυρκαγιά, και υποβλήθηκε σχετική πρόταση δωρεάς ύψους 1.000.000 ευρώ.
Το ποσό θα συγκεντρωθεί με τη συνδρομή και την εγγύηση του κυρίου Ιωάννη Μυτιληναίου, καθώς και με τη στήριξη των Μελών του Tatoi Club.
Διαβάστε ακόμη:
M/Maritime: Κίνηση ανανέωσης του στόλου της – Προχώρησε στην πρώτη πώληση πλοίου