ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
«Παρά τη μεγάλη πτώση των ναύλων, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να υπογράφουν συμβάσεις για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το βιβλίο παραγγελιών συνέχισε να αυξάνεται φτάνοντας το επίπεδο ρεκόρ των 7,54 εκατομμυρίων TEU. Γεγονός που θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στον στόλο των εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια» επισημαίνει ο Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Τα τελευταία δέκα τρίμηνα, έχουν υπογραφεί συμβάσεις για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς 8,61 εκατομμυρίων TEU, ίσο με τη χωρητικότητα που χάθηκε τα προηγούμενα 30 τρίμηνα. Το βιβλίο παραγγελιών αυξήθηκε για δέκα συνεχόμενα τρίμηνα, σε σύνολο 28,9% του υπάρχοντος στόλου.
«Η μεγάλη συσσώρευση παραγγελιών θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του στόλου. Οι προγραμματισμένες παραδόσεις για το υπόλοιπο του 2023 και του 2024 ανέρχονται επί του παρόντος σε 5,03 εκατομμύρια TEU. Εκτιμούμε ότι η διάλυση του παλαιότερου στόλου θα φτάσει σχεδόν το 1 εκατομμύριο TEU κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, έως το τέλος του 2024, και ως αποτέλεσμα ο στόλος θα μπορούσε σύντομα να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια TEU για πρώτη φορά στην ιστορία του, που σημαίνει αύξηση κατά 16 % σε σύγκριση με σήμερα», λέει ο Ν. Rasmussen.
Η παράδοση των νέων πλοίων θα αυξήσει επίσης τους τύπους καυσίμων που χρησιμοποιούνται. Το 57% της χωρητικότητας TEU προορίζεται για πλοία που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα σε σύγκριση με το 10% του τρέχοντος στόλου.
Πέντε διαφορετικά καύσιμα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον: μαζούτ χαμηλής και υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, LNG, μεθανόλη και αμμωνία, επισημαίνουν οι αναλυτές.
«Καθώς αυξάνεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καθοριστεί ένα ενιαίο σταθερό σημείο αναφοράς για τις αγορές τσάρτερ και περιουσιακών στοιχείων».
Μια άλλη αλλαγή αφορά το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των τακτικών ναυτιλιακών εταιρειών, το οποίο θα συνεχίσει να αυξάνεται. Πριν από δέκα χρόνια, το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου τακτικών γραμμών ήταν 50%, αλλά έκτοτε έχει αυξηθεί στο 61%. Αυτό το μερίδιο θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, επειδή το 65% της χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών ελέγχεται από τους ιδιοκτήτες γραμμών.
«Το πιο σημαντικό, τα νέα πλοία θα είναι πιο αποδοτικά σε καύσιμα από τα περισσότερα υπάρχοντα πλοία και η εισαγωγή εναλλακτικών καυσίμων θα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου», λέει ο Ν. Rasmussen.
Διαβάστε επίσης:
Drewry: Σταθερά στα 1.708 δολάρια οι τιμές μεταφοράς κοντέινερ