ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ο πυρηνικός αντιδραστήρας Olkiluoto 3 (OL3), που πλέον τίθεται σε εμπορική λειτουργία, αναμένεται να καλύψει περίπου το 14% της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας της Φινλανδίας.
Η μονάδα 3 του πυρηνικού εργοστασίου του Olkiluoto (ενός από τα δύο πυρηνικά εργοστάσια της Φινλανδίας), αποτελεί την τρίτη πιο ισχυρή μονάδα παγκοσμίως. Πρόκειται για έναν αντιδραστήρα EPR, ο οποίος ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2005. Αν και η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του είχε αρχικά προγραμματιστεί για τον Μάιο του 2009, μια σειρά από αναβολές οδήγησε στην έναρξη της λειτουργίας του αντιδραστήρα στις 21 Δεκεμβρίου του 2021 και στην έναρξη παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στις στις 12 Μαρτίου 2022.
Ωστόσο τα προβλήματα δεν σταμάτησαν εκεί. Τον Μάιο του 2022 εντοπίστηκε ξένο υλικό στον αναθερμαντήρα ατμού του στροβίλου και το εργοστάσιο έκλεισε για περίπου τρεις μήνες για εργασίες επισκευής. Ο αντιδραστήρας έφτασε στη μέγιστη ισχύ του για πρώτη φορά στις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Όμως, τον Οκτώβριο εντοπίστηκε νέα ζημιά στις αντλίες νερού τροφοδοσίας και η μονάδα 3 έκλεισε για έλεγχο. Πλέον, ολοκληρώνοντας τη δοκιμαστική περίοδο, η μονάδα τίθεται σε εμπορική λειτουργία.
Φράχτης στα σύνορα με τη Ρωσία
Η Φινάνδία είδε τις εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας από τη Ρωσία να τερματίζονται τον περασμένο Μάιο, την ώρα που η χώρα συζητούσε την ένταξή της στο NATO. Πλέον, επίσημα ως νέο μέλος της Συμμαχίας, η Φινλανδία ξεκινά παράλληλα την κατασκευή ενός νέου φράχτη στα σύνορα με την γειτονική της χώρα.
Η κατασκευή του συνοριακού φράχτη είναι πρωτοβουλία της συνοριακής φρουράς. Ο κύριος σκοπός του ύψους τριών μέτρων (10 ποδιών) χαλύβδινου φράχτη με προέκταση από συρματοπλέγματα στην κορυφή είναι να αποτρέψει την παράνομη μετανάστευση από τη Ρωσία. Τα σύνορα των 1.340 χιλιομέτρων της Φινλανδίας με τη Ρωσία είναι τα μεγαλύτερα από οποιοδήποτε άλλο μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το πιλοτικό τμήμα του φράχτη έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μέχρι αυτό το καλοκαίρι, ενώ θα κατασκευαστεί στη νοτιοανατολική Φινλανδία αλλά και βόρεια της Αρκτικής στη Λαπωνία.
Το έργο εκτιμάται ότι θα κοστίσει συνολικά 380 εκατομμύρια ευρώ και έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί έως το 2026.
Διαβάστε επίσης
G7: Χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα η συμφωνία για την επιτάχυνση της κατάργησης των ορυκτών καυσίμων