Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά βραβεύτηκε, σε ειδική εκδήλωση με θέμα «Προορισμός 365 μέρες Ελλάδα», που οργάνωσε το Υπουργείο Τουρισμού, για τη μεγάλη συνεισφορά του λιμένα Πειραιά στον τουρισμό της χώρας μέσα από τις υψηλές επιδόσεις του στον τομέα της κρουαζιέρας.

Μετά το πέρας της πανδημίας, η οποία έπληξε σημαντικά τον κλάδο το προηγούμενο διάστημα, επισημαίνεται η δυναμική επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στον Πειραιά.

1

Αναλυτικότερα, το 2022 πραγματοποιήθηκαν 677 αφίξεις, έναντι 379 το 2021 και 622 το 2019, αύξηση της τάξεως του 79% και 9% αντίστοιχα.

Όσον αφορά στο τρέχον έτος 2023, υπάρχουν ήδη κρατήσεις για τουλάχιστον 829 κρουαζιερόπλοια, αύξηση 22% σε σχέση με το 2022, ενώ ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που ξεκίνησαν ή και τελείωσαν το ταξίδι τους στο λιμάνι του Πειραιά -homeport- ήταν 441 το 2022, έναντι 220 το 2021 και 331 το 2019, αξιοσημείωτη αύξηση 100% στην πρώτη περίπτωση και 33% στη δεύτερη.

Επίσης, οι κρατήσεις για το 2023 αναφορικά με homeport κρουαζιερόπλοια είναι ήδη 629 μια αύξηση της τάξεως του 43% σε σχέση με το 2022.

Υπενθυμίζεται ότι το βραβείο παρέλαβε ο πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. Yu Zenggang, ο οποίος απευθύνοντας σύντομο χαιρετισμό κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ευχαρίστησε για τη διάκριση και στη συνέχεια ανέφερε ότι η συστηματική εργασία που γίνεται στο λιμάνι Πειραιά προφανώς φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τονίζοντας πως όλα τα επιτεύγματα ενισχύουν ουσιαστικά την οικονομία της χώρας, αλλά και ιδιαίτερα την τοπική κοινωνία και τους παραλιμένιους δήμους.

Επίσης,, ο πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. δεσμεύτηκε η συστηματική και στοχευμένη δουλειά να συνεχιστεί ακριβώς με τον ίδιο τρόπο στον λιμένα, επιδιώκοντας ο Πειραιάς να συμβάλλει διαχρονικά στην περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στην παγκόσμια ναυτιλία, τον τουρισμό, αλλά και το διεθνές εμπόριο.

Η υποδοχή του Viking Sky

Επισημαίνεται ότι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που κατέπλευσε εφέτος στο λιμάνι του Πειραιά ήταν το Viking Sky.

Ο ΟΛΠ διοργάνωσε μάλιστα ειδική εκδήλωση κατά την άφιξή του με ανταλλαγή τιμητικών πλακετών, αλλά και χριστουγεννιάτικα κεράσματα, τα οποία δόθηκαν σε όλους τους επιβάτες κατά την αποβίβασή τους στον Σταθμό Κρουαζιέρας.

Το κρουαζιερόπλοιο, σύμφωνα με το ήδη καθορισμένο πρόγραμμά του, αναμένεται να πραγματοποιήσει 12 επιπλέον αφίξεις αποεπιβίβασης (homeport) στον Πειραιά εντός του 2023, σημειώνοντας μάλιστα πληρότητα επιβατών άνω του 85%, παρά το γεγονός ότι κατέπλευσε μόλις τον Ιανουάριο.

Τα πλοία της Viking Cruises δραστηριοποιούνται στον λιμένα Πειραιά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με αφίξεις homeport, ενώ το 2023, σύμφωνα με τις προκρατήσεις, αναμένονται 35 αφίξεις, σημαντική αύξηση δηλαδή της τάξεως του 13%.

Viking Sky
Viking Sky

Ωστόσο, δυναμική φαίνεται να είναι στο σύνολό της και η φετινή χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας στο λιμάνι Πειραιά, καθώς σύμφωνα με τις προκρατήσεις αναμένονται 786 αφίξεις και αύξηση 16% στις συνολικές αφίξεις σε σχέση με το 2022, όπου είχαν ήδη ξεπεραστεί τα προ πανδημίας επίπεδα. Αύξηση αναμένεται φέτος και στις αφίξεις αποεπιβίβασης (homeport) κατά 5% σε σχέση με το 2022, ενώ σημειώνεται ότι το 2022 οι αφίξεις homeport αυξήθηκαν περισσότερο από 30% σε σχέση με το 2019.

Η δυναμική πορεία της κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά είναι το αποτέλεσμα του συνδυασμού της συστηματικής και στοχευμένης δουλειάς, των σημαντικών επενδύσεων και έργων αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού, αλλά και προφανώς της σημαντικής θέσης της χώρας και του λιμένα. Η συνέχιση της καλής πορείας του κλάδου της κρουαζιέρας αποτελεί βασική επιδίωξη της ΟΛΠ Α.Ε., καθώς είναι μια win-win δραστηριότητα για όλα τα ενδιαφερόμενη μέρη, και κυρίως για την τοπική κοινωνία, τους παραλιμένιους δήμους, την Αττική, αλλά και τη χώρα εν γένει.

Διεθνής διάκριση για το λιμάνι του Πειραιά

Το λιμάνι του Πειραιά κατέλαβε την 9η θέση διεθνώς στον Δείκτη Ναυτιλιακών Κέντρων Xinhua-Baltic (ISCD).

Ο δείκτης ISCD είναι μία ετήσια ανεξάρτητη κατάταξη, η οποία αξιολογεί συγκριτικά την επίδοση των κορυφαίων πόλεων λιμανιών και των ναυτιλιακών κέντρων σε όλο τον κόσμο και βασίζεται σε διαφορετικούς δείκτες, σε τρεις βασικούς, τις λιμενικές υποδομές, τις ναυτιλιακές υπηρεσίες και τους γενικούς περιβαλλοντικούς δείκτες, καθώς και σε 16 επί μέρους, με στόχο την αξιολόγηση της συνολικής επίδοσης 43 πόλεων λιμανιών παγκοσμίως.

Ειδικότερα, οι ταξινομήσεις βασίζονται σε έναν συνδυασμό μετρήσεων και λιμενικών παραγόντων, όπως η διακίνηση φορτίου, καθώς και το βύθισμα και το μήκος ελλιμενισμού πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Επιπλέον, η έκθεση μελετά επιχειρηματικούς παράγοντες, όπως το πλήθος των παρόχων ναυτιλιακών υπηρεσιών, για παράδειγμα υπηρεσίες δικηγόρων, χρηματοδοτών και ναυλομεσιτών, ενώ μελετά και το γενικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον σε επίπεδο τελωνειακών δασμών και επιδόσεων στον τομέα της εφοδιαστικής.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. Yu Zenggang, σχολιάζοντας το γεγονός, είπε: «Είμαστε πολύ υπερήφανοι που το Λιμάνι του Πειραιά συμπεριλαμβάνεται για τρίτη συνεχή χρονιά σε αυτόν τον σημαντικό παγκόσμιο ναυτιλιακό δείκτη, ο οποίος παρέχει αντικειμενική και αμερόληπτη μέτρηση του επιπέδου ανάπτυξης, αλλά και της κατάστασης των διεθνών ναυτιλιακών κέντρων. Η κατάταξη του Πειραιά ανάμεσα στα 10 κορυφαία λιμενικά κέντρα στον κόσμο σηματοδοτεί για άλλη μια φορά ότι οι επενδύσεις των τελευταίων ετών, παράλληλα με την υλοποίηση μεγάλου αριθμού έργων που βασίζονται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του λιμανιού, κατάφεραν να αυξήσουν με επιτυχία την ανταγωνιστικότητά του σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω της παροχής ενός μοναδικού συνδυασμού ολοκληρωμένων υπηρεσιών.

Yu Zenggang- Πρόεδρος ΟΛΠ
Yu Zenggang- Πρόεδρος ΟΛΠ

Η διοίκηση και οι άνθρωποι του ΟΛΠ δεσμεύονται να συνεχίσουν με την ίδια αφοσίωση και υψηλό αίσθημα ευθύνης τη δυναμική πορεία βιώσιμης ανάπτυξης του Λιμένος Πειραιά.

Αξίζει να σημειωθεί πως στις 11 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκε δια ζώσης εκδήλωση στη Σαγκάη για τη δημοσίευση της ετήσιας έκθεσης, παράλληλα με διαδικτυακό σεμινάριο με διεθνή συμμετοχή. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου η κα. Li Jin, Chief Financial Officer (CFO) της Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. και ο κ. Ηλίας Σαλπέας, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης του Δήμου Πειραιά, είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις απόψεις τους για την ανάπτυξη της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Μεγάλες επενδύσεις και προσδοκίες

Μια νέα εποχή για το Λιμάνι του Πειραιά είναι ήδη γεγονός με ορατά και μετρήσιμα αποτελέσματα σε πολλαπλά επίπεδα. Το μεγάλο ενδιαφέρον στην παρούσα περίπτωση επιχειρηματικής δραστηριότητας από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά παρουσιάζεται στον επιτυχημένο συνδυασμό της απόλυτης ναυτιλιακής τεχνογνωσίας, με την έλευση της Cosco Shipping στην Ελλάδα, με την παράλληλη και ταυτόχρονη ανάπτυξη δράσεων και συστηματικών ενεργειών προστασίας του περιβάλλοντος και ανταπόδοσης σημαντικού μέρους του οικονομικού οφέλους στην ελληνική οικονομία και κοινωνία με ποικίλους τρόπους.

Στην προκειμένη περίπτωση και κρίνοντας αποκλειστικά εκ των αποτελεσμάτων πρόκειται για μια πρότυπη πλέον διαχείριση του Λιμένα στη βάση της άριστης και απολύτως πετυχημένης συνεργασίας και συντονισμού δύο λαών με τόσο διαφορετικές κουλτούρες και συνήθειες, Ελλήνων και Κινέζων, σε μια ευθυγραμμισμένη πορεία των δύο πλευρών με απώτερο στόχο τον συνδυασμό και τη μέγιστη αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων τους.

Εντυπωσιακή Ανάπτυξη

Είναι πλέον γνωστές οι μεγάλης κλίμακας επενδύσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στον Λιμένα από τον Όμιλο Cosco Shipping και τη Διοίκηση του ΟΛΠ, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλος αριθμός έργων, τα οποία υλοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι επενδύσεις προφανώς δεν έχουν μείνει στο ύψος των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπονται από το σύμβαση παραχώρησης των μετοχών του ΟΛΠ αλλά πολλές παραπάνω επενδύσεις και έργα αποφασίζονται και ταχύτατα υλοποιούνται στη βάση της συνολικής ανάπτυξης του Λιμένα Πειραιά.

Στόχος άλλωστε είναι η ισόρροπη ανάπτυξη όλων των τομέων δραστηριοποίησης του λιμανιού, από τη δυναμική της κρουαζιέρας με την ήδη παρεχόμενη ολοκληρωμένη διαχείριση και εξυπηρέτηση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων έως τη δραστηριότητα διαχείρισης των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία έχει αναβαθμίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τον ρόλο της Ελλάδας στο διεθνές εμπόριο με το Λιμάνι να θεωρείται ήδη ένας από τους σημαντικότερους εφοδιαστικούς κόμβους στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Posidonia Sea Tourism Forum