To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παρέμειναν αμετάβλητες.

1

Το Panamax Luck Fortune (76,700 DWT, κατασκευής 2002, Imabari) άλλαξε χέρια στην τιμή των 9,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue υπολογίζεται στα 10,87 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Amis Leader (58,100 DWT, κατασκευής 2010, Tsuneishi Zhoushan) πουλήθηκε στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,17 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Haut Brion (57,100 DWT, κατασκευής 2011, Taizhou Sanfu Shipbuilding) πουλήθηκε έναντι 14 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,3 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Eldoris (36,100 DWT, κατασκευής 2011, Hyundai Mipo) πουλήθηκε στην τιμή των 16,5 εκατ. δολαρίων, κοντά στην εκτιμώμενη αξία του (16,8 εκατ. δολάρια).

-Το Handy BC Kalixenos (33,700 DWT, κατασκευής 2010, Samjin Shipbuilding Industries) άλλαξε χέρια στην τιμή των 10,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,7 εκατ. δολάρια.

Tankers

Στα μεσαίας ηλικίας δεξαμενόπλοια τύπου suezmax οι αξίες υποχώρησαν, ενώ αντίθετα στα παλαιότερης κατασκευής MR ενισχύθηκαν.

-Τα Suezmax Ridgebury Elizabeth B και Ridgebury Lessley B (158,600 DWT, κατασκευής 2011-2013, Hyundai Heavy Ind, Samsung) πουλήθηκαν στην Navig8 στην τιμή των 101,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους κατά την VV εκτιμάται στα 108,36 εκατ. δολάρια.

-Το Aframax Nectar Sea (105,400 DWT, κατασκευής 2008, Sumitomo) πουλήθηκε έναντι 37 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 38,06 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Ridgebury John B (46,000 DWT, κατασκευής 2007, Shin Kurushima Onishi) άλλαξε χέρια στα 23,5 εκατ. δολάρια, αρκετά υψηλότερα από την αξία του που εκτιμάται στα 18,25 εκατ. δολάρια.

-Το MR1 (Chem / Product) Norient Saturn (40,400 DWT, κατασκευής 2007, Santierul Naval Constantza) πουλήθηκε στην Sea Transport Group έναντι 19,65 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,51 εκατ. δολάρια.

Containers

Αμετάβλητες παρέμειναν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Το Post Panamax CMA CGM Pelleas (9,661 TEU, κατασκευής 2008, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε στην CMA CGM στην τιμή των 52,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 54,86 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Pohorje (4,043 TEU, κατασκευής 2006, CSBC Kaohsiung) πουλήθηκε στην MSC έναντι 21 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,8 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Spirit of Lisbon (4,250 TEU, κατασκευής 2009, Jiangsu New Yangzijiang) εξαγοράστηκε από την CMA CGM έναντι 24 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 23,24 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Louisa Schulte (1,740 TEU, κατασκευής 2008, Guangzhou Wenchong) άλλαξε χέρια στην τιμή των 11,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,12 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,45% και έκλεισε στις 315,64 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,50% και έκλεισε στις 501,42 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,29% και διαμορφώθηκε στις 8.259,32 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,05% στις 896 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Η Veson Nautical εξαγοράζει την VesselsValue