ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πιο συγκεκριμένα, ο ισχυρός άνδρας της Ελλάκτωρ, επισήμανε ότι ο διαγωνισμός τρέχει και ότι ο Όμιλος που έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τον ΑΒΑΞ προετοιμάζεται ώστε να υποβάλει την προσφορά του στις 29 Μαΐου, η οποία είναι η ενδεικτική ημερομηνία που έχει ορίσει το ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο, όπως προσθέτει, είναι αρκετά πιθανό να δοθεί μία νέα παράταση λόγω των εκλογών, που θα πραγματοποιηθούν την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε για την επίσημη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ καθώς μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τον κ. Μπουλούτα, δεν έχει γνωστοποιηθεί κάτι στα ενδιαφερόμενα σχήματα.
Σημειώνεται ότι οι παραχωρήσεις αποτελούν το βασικό χρηματοδοτικό αιμοδότη της Ελλάκτωρ, καθώς, όπως αποδείχθηκε στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου, η θυγατρική του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις επέφερε έσοδα προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) 151,1 εκατ. ευρώ έναντι 142,8 εκατ. ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 6,1% (+ 8,8 εκατ. ευρώ) με βασικότερη αιτία την αύξηση της κυκλοφορίας σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους και κυρίως στην Αττική Οδό, σε σχέση με πέρυσι. Μάλιστα ο οδικός άξονας αναμένεται να αποδίδει μερίσματα έως και το 2025, ενώ το 2026 και το 2027 θα επιστραφεί μέρος του κεφαλαίου και τα δανείων της παραχώρησης
Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης δήλωσε ότι το σύνολο των παραχωρήσεων που διαχειρίζεται η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις αναμένεται να αποδώσει έως και τη λήξη τους έως και 1,3 δισ. ευρώ με τη μορφή μερισμάτων.
Σημειώνεται ότι η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις εκτός από την Αττική Οδό, της οποίας η σύμβαση λήγει το φθινόπωρο του 2024, συμμετέχει σε τέσσερις επιπλέον αυτοκινητόδρομους με αποτέλεσμα να διαχειρίζεται ένα δίκτυο 755 χιλιομέτρων. Αυτοί είναι οι κάτωθι και η εταιρεία κατέχει τα εξής ποσοστά:
- Μορέας (71,67%)
- Ολυμπία Οδός (17%)
- Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου (27,7%)
- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (22,2%).
Το turnaround και η πώληση της ΑΚΤΩΡ
Ένα ακόμα ζήτημα που μονοπώλησε την παρουσίαση αλλά και τις ερωτήσεις των αναλυτών, ήταν η συμφωνία πώλησης του κατασκευαστικού βραχίονα του Ομίλου, ΑΚΤΩΡ, στην Intrakat έναντι 214 εκατ. ευρώ. Ο Ευθύμιος Μπουλούτας ανέφερε ότι στην κατασκευή πραγματοποιήθηκε ένα σημαντικό turnaround με αποτέλεσμα η κατασκευή να πάψει να είναι ζημιογόνος (σ.σ. το 2021 η ΑΚΤΩΡ έβαζε «μέσα» τον Όμιλο κατά 75,4 εκατ. ευρώ) και σε συνδυασμό με το σημαντικό ανεκτέλεστο έργων να προσελκύσει δύο προσφορές.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του ομίλου για το 2022, η ΑΚΤΩΡ 2022 βρέθηκε πολύ κοντά το break even στις κατασκευές, ενώ όπως φαίνεται και από τα ετήσια αποτελέσματα η «τρύπα» έχει κλείσει σε μεγάλο βαθμό καθώς ανήλθε μόλις στα 1,7 εκατ. Ευρώ. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα ο Όμιλος να βρεθεί σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις από τα τέλη του Ιανουαρίου με το δίδυμο των επιχειρηματιών Δημήτρη Κούτρα και Κύπρου Τσέντα (Adamas Group – Wade Adams). Με το τίμημα να ξεπερνάει τα 160 εκατ. ευρώ.
Εν τούτοις, οι διαπραγματεύσεις δεν προχώρησαν και τον Μάρτιο ανακοινώθηκε η διακοπή τους. Δεν άργησε, ωστόσο, να βρεθεί νέος ενδιαφερόμενος, καθώς η Intrakat, που είχε ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον, υπέβαλε προσφορά 214 εκατ. ευρώ, η οποία και προχώρησε ενώ πλέον τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Μάλιστα, ο Ευθύμιος Μπουλούτας δήλωσε ότι στις 24 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων για να δώσουν το τελικό ΟΚ για την πραγματοποίηση της συναλλαγής. Από αυτή τα 100 εκατ. ευρώ θα δοθούν ως κεφάλαιο στην Ελλάκτωρ έως τα τέλη του έτους και ήδη τα 20 εκατ. ευρώ εξ’αυτών έχουν δοθεί με την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ των δυο εταιριών. Τα υπόλοιπα 114 εκατ. ευρώ θα δοθούν σε διάστημα 19 μηνών και θα καλύψουν μέρος των ενδοομιλικών υποχρεώσεων της ΑΚΤΩΡ προς τις μητρικές της Ελλάκτωρ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Όσον αφορά το τίμημα της κατασκευαστικής δραστηριότητας, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ, δήλωσε ξεπέρασε τις εκτιμήσεις της Εθνικής Τράπεζας που εξέδωσε σχετική έκθεση και βάσει αυτής, η Αναπροσαρμοσμένη Αξία Ιδίων Κεφαλαίων της ΑΚΤΩΡ ανέρχεται μεταξύ 160 και 196 εκατ. ευρώ. Σχετικά με τα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας της ΑΚΤΩΡ από τα νέα έργα, ο κ. Μπουλούτας, πρόσθεσε ότι αυτά ανέρχονται στα 5% αλλά εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την επικινδυνότητα του κλάδου, καθώς ταλανίζεται από την αύξηση της τιμής των κατασκευαστικών υλικών και του αμοιβών του προσωπικού.
Διαβάστε επίσης
Ελλάκτωρ: Στις 24 Απριλίου το πράσινο φως για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της ΑΚΤΩΡ
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ελλάκτωρ «κλειδώνουν» έργα άνω των 240 εκατ. ευρώ
Βαρδινογιάννης-Χόλτερμαν: Τι κρύβει η ισχυροποίηση των μετοχικών τους δεσμών στην Ελλάκτωρ