ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Τα πρώτα συμπεράσματα της ανεξάρτητης επιτροπής που διερευνά τις συνθήκες και τα αίτια της εθνικής τραγωδίας στα Τέμπη είναι αποκαλυπτικά.
Το διαχρονικό μπάχαλο του ΟΣΕ, η γύμνια του σιδηροδρομικού δικτύου, οι λανθασμένες αποφάσεις και αξιολογήσεις, μαζί με τα κενά στις επικοινωνίες, την πυρασφάλεια και την εκπαίδευση των σταθμαρχών έπαιξαν, όπως διαπιστώνεται, καταλυτικό ρόλο στο να βυθιστεί μια ολόκληρη χώρα στο πένθος.
Οι τεχνικοί σύμβουλοι που διορίστηκαν από τις οικογένειες θυμάτων έχουν καταλήξει στο ακριβές σημείο της σύγκρουσης των δύο τρένων και ζητούν να διερευνηθεί ακόμα περισσότερο το πώς ακριβώς προήλθε αυτή η μεγάλη έκρηξη, που χαρακτηρίζεται μη φυσιολογική και εκτιμάται ότι σχετίζεται με καύσιμη ύλη, κάτι που ο μηχανολόγος, αεροναυπηγός – μηχανικός Κώστας Λακαφώσης, είχε πει στο Live News, λίγες μέρες μετά το δυστύχημα.
Η ανεξάρτητη επιτροπή εμπειρογνωμόνων κάνει λόγο για πολύ σοβαρά διαχρονικά και συστημικά προβλήματα σε ολόκληρο τον οργανισμό του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ/Hellenic Train.
Η ανεξάρτητη επιτροπή παρατηρεί μεταξύ άλλων σοβαρές ελλείψεις στο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας ανάμεσα σε σταθμαρχεία και συρμούς, καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων για συστήματα ETCS και τηλεδιοίκησης. αδικαιολόγητα μεγάλα χρονικά διαστήματα για επισκευές σε πίνακες κυκλοφορίας και φωτόσημα, ενώ τονίζεται πως δεν έχει γίνει εκπόνηση μελέτης επικινδυνότητας και ασφάλειας λειτουργίας και ότι υπάρχουν κενά της σχετικής νομοθεσίας σε ζητήματα πυρασφάλειας κι πυροπροστασίας.
Οι πραγματογνώμονες διαπιστώνουν κενά στην εκπαίδευση νέων σταθμαρχών και ελλείψεις σε όλο το δίκτυο που έφεραν τη συμφορά.
Τα τρένα δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με τα σταθμαρχεία ασύρματα από όλα τα σημεία της διαδρομής, όλο το προσωπικό στα σταθμαρχεία δεν ήταν κατάλληλα εκπαιδευμένο και τα συστήματα ασφαλείας στο δίκτυο δεν ήταν αυτά που έπρεπε.
Η ανεξάρτητη επιτροπή συστήνει έστω και τώρα από τον ΟΣΕ και την Hellenic Train να αλλάξουν πλαίσιο λειτουργίας, να εγκαταστήσουν τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας και να δώσουν βάρος στην εκπαίδευση και την αξιολόγηση του προσωπικού.
H διερεύνηση συνεχίζεται, με τους γονείς των θυμάτων να περιμένουν το τελικό πόρισμα για τις συνθήκες της τραγωδίας που άλλαξε και διέλυσε τις ζωές τους.
Τα βαγόνια έπιασαν φωτιά, όχι οι μηχανές
Ένα από τα ερωτήματα σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών είναι τι προκάλεσε τη φωτιά. Όπως εξήγησε στο MEGA ο Κώστας Λακαφώσης, η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας έχει διαλυθεί, ωστόσο δεν έχει καεί.
Σύμφωνα με την εικόνα που παρουσίασε ο κος Λακαφώσεις, η φωτιά εντοπίζεται να ξεκινά κάπου ανάμεσα στο κυλικείο και την πρώτη θέση, ενώ στη συνέχεια η φωτιά μεταδόθηκε και στην άκρη βαγονιού 2.
Το πρόβλημα με τις ραδιοεπικοινωνίες
Ο κ Λακαφώσης τόνισε πως ένα από τα μέτρα ασφαλείας στα τρένα είναι ο ασύρματος. Ο ΟΣΕ δεν έχει δίκτυο αναμεταδοτών, έναν τρόπο δηλαδή για να επικοινωνήσει κανείς με το τρένο μέσα από το τούνελ, όπως φαίνεται και στον χάρτη.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike